ok, en werkt dat een beetje en hoe noem je dat, wat kost het?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:21 schreef vertelmeer het volgende:
Zonnebril en voor in de nacht...![]()
Maar inderdaad contrastbril met van die gele glazen volgens mij verkrijgbaar bij alle brillenzaken.
Maar zie je dan wel oke? Snachts? Ik heb ff op de websites van specsavers, hansanders, hethuis en pearle bekekn maar geen van alle hebben ze het.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:23 schreef mvdejong het volgende:
Je zou een sport- (fiets-)zonnebril met verwisselbare glazen kunnen nemen.
Ondanks dat de gele glazen idd het blauwe deel van het licht weg filteren blijven de lampen van tegenliggers op donkere wegen ontzettend fel! Lichtintensiteit wordt zeker niet minder door die gele glazen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:49 schreef Liopleurodon het volgende:
Als je gevoelige ogen hebt (lees: niet nachtblind bent) dan helpen die gele brillen wel tegen die #$# Xenon schijnwerpers. Gele bril filtert blauw licht weg
Maar die gele brillen kunnen wel ubertof zijnquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:46 schreef Syndicate het volgende:
Ja, zo'n ding heb ik ook voor de grap eens laten maken toen ik nog bij een opticien werkte.
En behalve dat dat mijn enige bril is met een klein beetje sterkte (-0.50 aan 1 kant) maakt het 's avonds of 's nachts geen hol uit met betrekking tot hoeveel ik zie met of zonder tegenliggers.
Iddquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:07 schreef BabyShambles het volgende:
[..]
Maar die gele brillen kunnen wel ubertof zijn![]()
Blauw licht heeft een kortere golflengte (dan geel of rood) m.a.w. meer energie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:54 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Ondanks dat de gele glazen idd het blauwe deel van het licht weg filteren blijven de lampen van tegenliggers op donkere wegen ontzettend fel! Lichtintensiteit wordt zeker niet minder door die gele glazen.
Ik ben er overigens zeker van dat ik niet nachtblind ben.
Ja dat kan wel zo zijn, maar zo ervaar ik het geheel niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:35 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Blauw licht heeft een kortere golflengte (dan geel of rood) m.a.w. meer energie.
Door dit er uit te filteren wordt je zicht een stuk rustiger, ook overdag.
Ik ervaar het als een zeer spacende bril bij jouw.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:50 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Ja dat kan wel zo zijn, maar zo ervaar ik het geheel niet.
Dat dus, zelf heb ik nu ook een jaar of 2 zo'n bril en het werkt bij mij perfect. Gewoon bij de opticien gehaald kosten me toen +- 30 euro voor een bril op sterkte.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:34 schreef -Carioca- het volgende:
Bij mij werkt het uitstekend. Ik zie meer met die gele bril 's nachts,het beeld is veel rustiger en meer contrast. Uiteraard is het geen vrijbrief om recht in een xenonlamp te kijken, want daar kan zo'n bril niet bij helpen nee![]()
Overigens moet je voor je 'm koopt bij de opticien een test doen of je niet kleurenblind bent. Ben je dat in bepaalde mate, dan kan het zijn dat de bril net de verkeeurde kleuren voor jou wegfiltert, en zie je er juist veel minder mee.
welke opticien is dat want voor dat geld kun je het in ieder geval proberen!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:40 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat dus, zelf heb ik nu ook een jaar of 2 zo'n bril en het werkt bij mij perfect. Gewoon bij de opticien gehaald kosten me toen +- 30 euro voor een bril op sterkte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |