abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2007 @ 18:13:35 #1
176484 LaCerise
Live, laugh, love
pi_53795467
Hallo allemaal,

ik weet sinds vandaag dat ik de ziekte van pfeiffer heb. Ik heb daarbij ook erg veel last van mijn lever (functioneert niet goed) en ik heb gehoord dat je wanneer je pfeiffer hebt een groot aantal dingen beter niet kunt eten (zeker bij de vorm die ik heb). Ik kon zelf niets vinden op internet, daarom is mijn vraag:
Weet iemand misschien waar ik ergens een lijst oid kan vinden met dingen die ik beter niet (of juist wel) kan eten?

Groetjes, LaCerise
  maandag 8 oktober 2007 @ 18:19:10 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53795580
Vraag het je arts?

groetjes,
golfer
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_53795589
Red Bull, tegen de vermoeidheid denk ik....
  maandag 8 oktober 2007 @ 18:47:27 #4
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53796187
Ik heb nog nooit eerder gehoord dat iemand een speciaal dieet moest volgen voor Pfeiffer....
Ik zou het even aan je arts vragen inderdaad. Fok! is heel handig, maar bij dit soort dingen kun je beter geen risico's nemen en het gewoon aan je dokter vragen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_53796290
Heb dat ook gehad. Ik kreeg toen het dringende advies VET en alcohol te vermijden. Heb dat een half jaar gemoeten en mocht toen weer alles eten. JA, dacht ik. Lekker friet met een kroket! Was het smerigste wat ik ooit had gehad.

Mij heeft waterijs (had in het begin erg last van mijn keel) en HEEL VEEL fruit geholpen. Ik heb de eerste maand zeker alleen op fruit geleefd. Daarna kwamen er meer dingen bij, zoals een boterham, of wat rijst.... Maar rustig aan.
uit een aspergernest
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:44:10 #6
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_53853095
Toen ik pfeiffer had was mn keel zo dik dat ik alleen maar water met ijsklontjes kon nuttigen. Verder kan ik me nix over bepaalde dingen niet eten herinneren.
In me Burberry......
pi_53927786
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 18:51 schreef wendytje het volgende:
Heb dat ook gehad. Ik kreeg toen het dringende advies VET en alcohol te vermijden. Heb dat een half jaar gemoeten en mocht toen weer alles eten. JA, dacht ik. Lekker friet met een kroket! Was het smerigste wat ik ooit had gehad.

Mij heeft waterijs (had in het begin erg last van mijn keel) en HEEL VEEL fruit geholpen. Ik heb de eerste maand zeker alleen op fruit geleefd. Daarna kwamen er meer dingen bij, zoals een boterham, of wat rijst.... Maar rustig aan.
Eens is. Heb exact dezelfde ervaring gehad toen ik pfeiffer had. Overigens is het inderdaad wel slim om alcohol te vermijden, dat viel toen ik pfeiffer had wel heel erg raar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_53943689
Mijn oom had (ergens in de prehistorie geloof ik) ook de ziekte van Pfeiffer. Hij heeft het er nu nog steeds over: geen lekkere sappige stukjes vlees in die tijd, zeker niet met een vetrandje. Vlees moest gegrild worden! Van andere mensen die Pfeiffer hebben gehad, hoor ik vaak dat ze sinds die periode geen vlees meer kunnen verdragen, en dus noodgedwongen vegetariėr geworden zijn.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:55:36 #9
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53946815
Ik denk dat dit topic beter in LIF past

[ Bericht 90% gewijzigd door Muck op 15-10-2007 13:56:37 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')