abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:15:01 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53743534
Vooropgesteld, ik vind de snelheidscontroles van tegenwoordig volkomen doorgeslagen. Maar als de overheid er zo gek op is, waarom bouwt men dan niet overal trajectcontroles? Los van omklappende nummerplaten en mensen die gaan tanken voor de snelheidscompensatie is de pakkans zo'n 100%. Of leveren flitspalen en mobiele controles, ook al gaat het er natúúrlijk om dat mensen zich aan de snelheid houden, zoveel meer geld op dat trajectcontrole onaantrekkelijk wordt?
pi_53743625
Goede vraag. Waarschijnlijk is dat gewoon te duur lijkt me? Die apparatuur zal niet goedkoop zijn (niks wat de overheid doet is ooit goedkoop )
Vivre
pi_53743793
omdat mensen dan moeilijk gaan doen...
dat moeten ze subtiel en geleidelijk door je strot duwen
pi_53743796
omdat ik fuckig 7 kilometer te vlug ging bij Arnhem om 2:15 woensdagnacht bij de trajectcontrole, daarom niet!
pi_53743983
Stoer
kaasboer
pi_53744003
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:33 schreef Alexxxxx het volgende:
omdat ik fuckig 7 kilometer te vlug ging bij Arnhem om 2:15 woensdagnacht bij de trajectcontrole, daarom niet!


en terecht! crimineel!
pi_53744021
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:47 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

en terecht! crimineel!


De rest van het stuk vanaf de Duits-Tsjechische gens tot thuis in Fryslân heb ik 180 gereden
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:48:46 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53744027
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:33 schreef Alexxxxx het volgende:
omdat ik fuckig 7 kilometer te vlug ging bij Arnhem om 2:15 woensdagnacht bij de trajectcontrole, daarom niet!



Wie doet er dan wat fout? De apparatuur of jij?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53744079
omdat dan bijna niemand meer te hard rijd...

niemand te hard rijden = geen inkomsten...
pi_53744096
Is al eens over gesproken in het nieuws.
Alle huidige camera's vervangen door digitale camera's en zoveel als mogelijk aan elkaar linken.
Op die manier krijg je uiteindelijk 1 grote trajectcontrole in Nederland.
pi_53744100
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:15 schreef TNA het volgende:
Vooropgesteld, ik vind de snelheidscontroles van tegenwoordig volkomen doorgeslagen. Maar als de overheid er zo gek op is, waarom bouwt men dan niet overal trajectcontroles? Los van omklappende nummerplaten en mensen die gaan tanken voor de snelheidscompensatie is de pakkans zo'n 100%. Of leveren flitspalen en mobiele controles, ook al gaat het er natúúrlijk om dat mensen zich aan de snelheid houden, zoveel meer geld op dat trajectcontrole onaantrekkelijk wordt?


ik snap dat soort mensen niet die eerst hard gaan rijden omvervolgens een uur stil te gaan staan ergens...
dan zit er ergens echt een steekje bij je los...
pi_53744102
't Zal 'n financieel probleem zijn ja, anders snap ik niet dat dit nog niet gerealiseerd is ..
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_53744105
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:33 schreef Alexxxxx het volgende:
omdat ik fuckig 7 kilometer te vlug ging bij Arnhem om 2:15 woensdagnacht bij de trajectcontrole, daarom niet!


Omdat een collega van me zich irriteert aan mensen die precies 100 reden met een hele linkerbaan vrij en daarom er maar met 140 voorbij is gegaan.

Wat keek hij sneu toen ik vertelde dat ze op de A12 óók trajectcontroles hebben...
pi_53744139
Waarom geen limiter op iedere auto van 140...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:54:41 #15
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53744143
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:33 schreef Alexxxxx het volgende:
omdat ik fuckig 7 kilometer te vlug ging bij Arnhem om 2:15 woensdagnacht bij de trajectcontrole, daarom niet!

Huilie. ten eerste wat kost dat nou helemaal, ten tweede, als je een bon krijgt voor 7 te hard, reed je er, zeker op je teller veel meer te hard, en dat is oliedom in een trajectcontrole.


Zal met de kosten te maken hebben natuurlijk.
En omdat de pakkans dan 100% is rijdt niemand meer te hrd, dus verdiend de apparatuur zich niet meer terug.

Deels zal best voor de veiligheid en voor het milieu gecontroleerd worden, maar voor een groot deel ook gewoon voor de inkomsten, waarom anders onopvallende surveillance wagens, als je elke paar km een opvallende wagen of controle tegenkomt zou je je veel meer aan de snelheid houden, maarja dan pakken ze niemand meer.
Oja die onopvallende controles leveren natuurlijk wel mooie televisie op
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:55:23 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_53744155
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:33 schreef Alexxxxx het volgende:
omdat ik fuckig 7 kilometer te vlug ging bij Arnhem om 2:15 woensdagnacht bij de trajectcontrole, daarom niet!


Nee, omdat ik 91 reed op donderdagnacht op de ring van Utrecht
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:57:15 #17
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53744185
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:54 schreef Skinkie het volgende:
Waarom geen limiter op iedere auto van 140...


Ja waarom niet eigenlijk? Zou er niet blij mee zijn, maar kan geen reden bedenken waarom dit niet ingevoerd zou worden.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_53744247
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:54 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Huilie. ten eerste wat kost dat nou helemaal, ten tweede, als je een bon krijgt voor 7 te hard, reed je er, zeker op je teller veel meer te hard, en dat is oliedom in een trajectcontrole.


23 euro En ik reed 120 kilometer op de teller omdat ik dacht dat het een snelweg was Zelfs ik zie wel eens bordjes over het hoofd na 18 uur rijden, midden in de nacht
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:57 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Ja waarom niet eigenlijk? Zou er niet blij mee zijn, maar kan geen reden bedenken waarom dit niet ingevoerd zou worden.


Omdat je in Duitsland wel door mag rijden, en ik daar regelmatig zit. En het gevolg van ene begrenzer is een inhalaverbod, zo is voorspeld en gebleken toen het bij vrachtwagens in werd gevoerd
pi_53745463
Omdat straks met Rekeningrijden ze precies kunnen zien waar je hebt gereden en hoe hard.
Zo kunnen ze(bijna) iedereen pakken die te hard rijdt, maar volgens mij gaan ze dat niet doen zal wel erg triest zijn.
............................
pi_53745522
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:54 schreef Skinkie het volgende:
Waarom geen limiter op iedere auto van 140...


Omdat mensen ook wel eens in Duitsland komen.
pi_53746222
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Omdat mensen ook wel eens in Duitsland komen.


Dat inderdaad.En ik heb het voordeel dat ik redelijk in de buurt van de Duitse A31 woon en die is heerlijk rustig dus daar kun je heerlijk doorrijden.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:53:24 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53746426
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Omdat mensen ook wel eens in Duitsland komen.


Nou en.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:11:52 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53746790
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:54 schreef Skinkie het volgende:
Waarom geen limiter op iedere auto van 140...


er zijn geen auto's van 140
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:27:49 #24
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_53747100
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:54 schreef Skinkie het volgende:
Waarom geen limiter op iedere auto van 140...


omdat autorijden dan wel heel saai word.
als ik een lange afstand moet rijden en het is rustig op de weg vind ik 160 (of harder) een veel fijnere snelheid dan 120
(ja ik weet het uitstoot en bla bla)

en traject controles hebben ze niet overal (gelukkig) omdat het niet overal rendabel is denk ik.
pi_53747234
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:11 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

er zijn geen auto's van 140

voeg twee komma's toe
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_53747494
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nou en.


Sterk tegenargument!
pi_53747763
omdat er dan hopelijk oorlog uitbreekt in Nederland.

en voor de overheid omdat het idd alleen meer irritatie en aggressie oplevert, en (bijna) geen geld
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:12:56 #28
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_53747893
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De rest van het stuk vanaf de Duits-Tsjechische gens tot thuis in Fryslân heb ik 180 gereden


In een Visa? Dat je het overleefd hebt zo'n rit in die golfplaten skelter.

Dat je uberhaupt op die snelheid kwam met dat ding, een oude Facel Vega motor in getyft oid?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:55:34 #29
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53748795
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Omdat mensen ook wel eens in Duitsland komen.


Dan voer je het in Europees verband in....?
In duidsland mag op steedsm inder plekken ongelimiteerd hard gereden worden. Wel jammer natuurlijk, maar een eenduidige maximum snelheid door heel europa lijkt me niet zo gek en een snelheidsbegrenzer in elke auto is daarbij heel logisch.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:57:13 #30
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53748832
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:01 schreef Alexxxxx het volgende:
... En het gevolg van ene begrenzer is een inhalaverbod, zo is voorspeld en gebleken toen het bij vrachtwagens in werd gevoerd


Vind wel dat je eventuele begrenzer ca. 20 km boven de maximum snelheid af moet stellen, zodat inhalen nog goed mogelijk is, en zo heeft de flitsbrigade ook nog wat te doen.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_53749343
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:55 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Dan voer je het in Europees verband in....?
In duidsland mag op steedsm inder plekken ongelimiteerd hard gereden worden. Wel jammer natuurlijk, maar een eenduidige maximum snelheid door heel europa lijkt me niet zo gek en een snelheidsbegrenzer in elke auto is daarbij heel logisch.


Nee, dank je wel.
Ik vind dat er al veel te veel beperkende regels zijn.
Een eenduidige maximum snelheid vind ik prima, laten we dan een voorbeeld nemen aan Duitsland of Frankrijk; 130 km/h (In Frankrijk ook voor caravans).
Laten we dan ook direct andere dingen eens doen zoals de rest van Europa: Weg met die BPM en accijnzen op brandstoffen omlaag om maar eens wat te noemen.

Nóg meer beperkende maatregelen? Nee dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')