abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 december 2007 @ 23:21:40 #151
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55524062
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:18 schreef Florian_ het volgende:
We gaan binnenkort verhuizen en ik ga maar eens de collectie platen van mn ouders claimen. Als het goed is complete collecties van o.a Pink Floyd, Genesis, Led Zep etc
Hopen dat er een aantal leuke pressings bij zitten dan

Ik heb laatst dit boek gekocht, ook wel interessant...





Leuke achtergrondinfo over alle (zeer zeldzame) Nederlandse prive-pressings.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55524171
zit je op discogs toevallig?
altijd leuk om andermans collecties te zien
  maandag 24 december 2007 @ 23:35:50 #153
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55524436
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:26 schreef Drexciyan het volgende:
zit je op discogs toevallig?
altijd leuk om andermans collecties te zien
Ja ik heb wel een account maar ik ben gestopt met het toevoegen van m'n collectie omdat meer dan de helft van m'n platen niet op discogs staat.

M'n username is dronology, maar m'n collectie is dus zwaar out of date. Wat is jouw usernaam?

[ Bericht 5% gewijzigd door HAL9000S op 24-12-2007 23:54:07 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 24 december 2007 @ 23:51:04 #154
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_55524825
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:51 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb nog een stapeltje minimale techno en in mindere mate electro liggen waar niks meer mee gebeurt, mocht iemand interesse hebben?

[TK] Stapel techno platen (voornamelijk minimal)

En ik heb Tangerine Dream - Phaedra dubbel liggen, daar mag er ook 1 van weg.
Die stapel voor 35 euro? Zet op ebay/discogs man! Tis dat m'n interesse niet zo in die hoek ligt anders had ik ze wel gekocht van je. 1 euro per LP is bijna wat handelaren zich voor afval vinyl vragen, hier kun je denk ik een stuk meer voor krijgen.
  maandag 24 december 2007 @ 23:53:48 #155
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55524894
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:51 schreef zwareshag het volgende:

[..]

Die stapel voor 35 euro? Zet op ebay/discogs man! Tis dat m'n interesse niet zo in die hoek ligt anders had ik ze wel gekocht van je. 1 euro per LP is bijna wat handelaren zich voor afval vinyl vragen, hier kun je denk ik een stuk meer voor krijgen.
Mja, discogs is ook een optie maar meer dan 5/10 euro krijg ik niet per 12" denk ik. Heb dus geen zin om er veel moeite in te steken
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 26 december 2007 @ 00:28:43 #156
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_55541902
Over die Atlantikwall (vette platen!), Godspill is druk bezig met beantwoorden van mail enzo. Ze zijn nog niet uitverkocht. Als je opnieuw mailt kun je het beste ff aangeven als je al eerder gemaild hebt, dat scheelt een hoop uitzoekwerk.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  woensdag 26 december 2007 @ 00:39:22 #157
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55542159
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:28 schreef ijsklont het volgende:
Over die Atlantikwall (vette platen!), Godspill is druk bezig met beantwoorden van mail enzo. Ze zijn nog niet uitverkocht. Als je opnieuw mailt kun je het beste ff aangeven als je al eerder gemaild hebt, dat scheelt een hoop uitzoekwerk.
Dan wacht ik geduldig af.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 26 december 2007 @ 00:49:44 #158
136283 knars
Teethgrinder
pi_55542386
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:18 schreef Florian_ het volgende:
We gaan binnenkort verhuizen en ik ga maar eens de collectie platen van mn ouders claimen. Als het goed is complete collecties van o.a Pink Floyd, Genesis, Led Zep etc
  woensdag 26 december 2007 @ 01:02:10 #159
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55542641
Ik heb vandaag een lading klemmen meegenomen uit een oude bibliotheek. Die werden daar gebruikt voor bv folders en boeken tentoon te stellen.

Volgens mij passen daar perfect platen in
Dat wordt weer een wandje vol

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 26 december 2007 @ 02:35:36 #160
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55544390
Pics graag als het eenmaal hangt
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55572792
Gisteren op vinyl 'The Undrugged Story' gekocht van Oasis!
Voor niet eens veel geld.. en daarbij is het ook nog eens een mispersing/druk: De A-kant heeft totaal andere nummers dan op de hoes staan
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
  zondag 30 december 2007 @ 13:47:55 #162
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55650924


of je maakt er een buste van.

en ja, die plaat rechtsonder is Joshua tree van U2
kutband

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 30 december 2007 @ 15:20:05 #163
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_55654227
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:47 schreef timbob het volgende:
[ afbeelding ]

of je maakt er een buste van.[ afbeelding ]

en ja, die plaat rechtsonder is Joshua tree van U2
kutband
Ik herken Queen's A Night at the Opera ook bovenaan het hoofd.

Beetje lomp, dat wel.
Bertje en Henk
  zondag 30 december 2007 @ 15:55:42 #164
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55655252
Ach ja, je moet wat in je vrije tijd he
Hij komt er ook niet al te best uit op de foto moet ik zeggen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_55709296
Vet topic. Ik ben een fervent platenverzamelaar. Logisch, aangezien ik zelf DJ ben (trance, hard trance, techno, acid e.d.) maar het is dus echt een zwaar verslavende hobby. En ik vind het ook het 'echte' draaien, CD's gebruik ik alleen maar om eigen producties te draaien en tracks die nooit een vinylrelease hebben gekend of onbetaalbaar zijn.

Ben de trotse bezitter van ruim 1.100 maxi singles in deze stijlen, en bezit hiernaast nog een kleine collectie klassieke platen met daarop opnames van Artur Rubinstein, Vladimir Horowitz en andere beroemde pianisten.

Zijn er hier nog meer dance liefhebbers die alles op vinyl hebben?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:54:20 #166
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_55799450
Zojuist Loveless van My Bloody Valentine opgehaald
pi_55809981
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:52 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:
Vet topic. Ik ben een fervent platenverzamelaar. Logisch, aangezien ik zelf DJ ben (trance, hard trance, techno, acid e.d.) maar het is dus echt een zwaar verslavende hobby. En ik vind het ook het 'echte' draaien, CD's gebruik ik alleen maar om eigen producties te draaien en tracks die nooit een vinylrelease hebben gekend of onbetaalbaar zijn.

Ben de trotse bezitter van ruim 1.100 maxi singles in deze stijlen, en bezit hiernaast nog een kleine collectie klassieke platen met daarop opnames van Artur Rubinstein, Vladimir Horowitz en andere beroemde pianisten.

Zijn er hier nog meer dance liefhebbers die alles op vinyl hebben?

*schud hand
  zondag 6 januari 2008 @ 15:53:48 #168
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_55824694
Normaal koop ik cd's maar ik wil een keer een uitzondering maken en wellicht het vinyl kopen..
alleen ik heb geen flauw idee hoe zon ding werkt aangezien ik dus alleen cd's gebruik.

Moet ik de authentieke platenspeler van men pa ervoor afstoffen? en hoe krijg ik het in mp3 formaat?
En als laatst, wat is er beter aan vinyl dan aan een cd?
bij voorbaat dank
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zondag 6 januari 2008 @ 16:01:02 #169
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55824893
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:53 schreef Syb-rund. het volgende:
Normaal koop ik cd's maar ik wil een keer een uitzondering maken en wellicht het vinyl kopen..
alleen ik heb geen flauw idee hoe zon ding werkt aangezien ik dus alleen cd's gebruik.

Moet ik de authentieke platenspeler van men pa ervoor afstoffen?
Als het een fatsoenlijke platenspeler is dan kun je die gebruiken ja. Laat de naald wel even controleren door een speciaalzaak, een versleten naald is niet goed voor je platen.
quote:
en hoe krijg ik het in mp3 formaat?
platenspeler aansluiten op je versterker, versterken aansluiten op je pc en dan omzetten mbv bijvoorbeeld het programma polderbits.
quote:
En als laatst, wat is er beter aan vinyl dan aan een cd?
bij voorbaat dank
Alles De hoes is veel groter waardoor de artwork vaak beter tot z'n recht komt, er zitten vaak posters en andere goodies in. Het geluid van een LP vind ik vaak mooier, dit merk je vooral bij oudere platen; uit de jaren '60 en '70 bijvoorbeeld... als je echt wilt horen hoe die platen behoren te klinken en hoe ze toendertijd klonken dan moet je gewoon een stuk vinyl hebben uit die tijd.... niet te vergelijken met een cd.

Je hebt verder veel meer binding met je muziek als je LP's draait. Cd's of mp3's zet je aan en je kijkt er niet meer naar om waardoor het sneller in achtergrond muziek verandert. Een LP haal je uit de hoes, je legt 'm op je platenspeler, zet 'm aan, en je zet de naald in de groeven. Je bent gewoon veel meer met de muziek bezig.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 6 januari 2008 @ 16:05:44 #170
199332 Mhjoezick
E = Musicē
pi_55825024
Ik ben sinds een week een trotse bezitter van een (Akai) platenspeler met Usb poort en een setje platen die ik op de kop heb weten te tikken. (Kraftwerk, Jean Michel Jarre, The Cure enzo.) ben er erg blij mee nu kan ik eindelijk lekker in die bakken gaan graaien op louche markten enz.
  zondag 6 januari 2008 @ 16:11:42 #171
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_55825175
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:01 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Als het een fatsoenlijke platenspeler is dan kun je die gebruiken ja. Laat de naald wel even controleren door een speciaalzaak, een versleten naald is niet goed voor je platen.
[..]

platenspeler aansluiten op je versterker, versterken aansluiten op je pc en dan omzetten mbv bijvoorbeeld het programma polderbits.
[..]

Alles De hoes is veel groter waardoor de artwork vaak beter tot z'n recht komt, er zitten vaak posters en andere goodies in. Het geluid van een LP vind ik vaak mooier, dit merk je vooral bij oudere platen; uit de jaren '60 en '70 bijvoorbeeld... als je echt wilt horen hoe die platen behoren te klinken en hoe ze toendertijd klonken dan moet je gewoon een stuk vinyl hebben uit die tijd.... niet te vergelijken met een cd.

Je hebt verder veel meer binding met je muziek als je LP's draait. Cd's of mp3's zet je aan en je kijkt er niet meer naar om waardoor het sneller in achtergrond muziek verandert. Een LP haal je uit de hoes, je legt 'm op je platenspeler, zet 'm aan, en je zet de naald in de groeven. Je bent gewoon veel meer met de muziek bezig.
1 Aangezien ik niet in stukken kan quoten, even zo doen.. (=
Zon verstekerker? waar moet ik dan aan denken, wij hebben hier naast de lp speler een eh, ding staan met 2 enorme wieldingetjes en waar je als het goed is een cassete in kan stoppen
Maar ik neem aan dat dat een hopeloos oude manier is van het omzetten naar cassetes, dus als ik uberhaupt een nieuwe versterker wil kopen welke is dan het beste? (voor het omzetten naar mp3 enz.)

2 http://www.polderbits.com/?ref=adword1 dit is de site van polderbits neem ik aan?

3 Hm het lijkt me opzich wel vet, maar het is toch een best dure hobby?
bedoel ik ben nog scholier dus echt een geweldig voor enig spaargeld dat ik nog heb is het niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Syb-rund. op 06-01-2008 16:16:46 ]
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zondag 6 januari 2008 @ 16:30:10 #172
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55825572
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:11 schreef Syb-rund. het volgende:

[..]

1 Aangezien ik niet in stukken kan quoten, even zo doen.. (=
Zon verstekerker? waar moet ik dan aan denken, wij hebben hier naast de lp speler een eh, ding staan met 2 enorme wieldingetjes en waar je als het goed is een cassete in kan stoppen
Maar ik neem aan dat dat een hopeloos oude manier is van het omzetten naar cassetes, dus als ik uberhaupt een nieuwe versterker wil kopen welke is dan het beste? (voor het omzetten naar mp3 enz.)
Dit bedoel ik met versterker. Het maakt niet zoveel uit wat voor versterker je hebt, zolang er maar een Phono ingang op zit. Als de versterker dat niet heeft dan moet je de platenspeler aansluiten op een phono pre amplifier switch en die vervolgens op de versterker. Je kan die dingen voor een tientje halen bij een electronicazaak.



Voor versterkers zou je op kieskeurig kunnen kijken of anders op marktplaats.
quote:
2 http://www.polderbits.com/?ref=adword1 dit is de site van polderbits neem ik aan?
Dat klopt.
quote:
3 Hm het lijkt me opzich wel vet, maar het is toch een best dure hobby?
bedoel ik ben nog scholier dus echt een geweldig voor enig spaargeld dat ik nog heb is het niet
Dat ligt er maar helemaal aan wat je precies wilt. De klassiekers uit de jaren '70 en '80 bijvoorbeeld zijn echt spotgoedkoop, die vind je echt overal voor 3-8 euro per stuk. Nieuw vinyl is wat duurder, zo rond de 15/25 euro per LP. Ga je echt voor de first pressings of bijzonder uitgaven dan ben je honderden euro's kwijt. Maar zelfs met een klein budget kun je een mooie collectie opbouwen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 6 januari 2008 @ 16:38:25 #173
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_55825765
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:30 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dit bedoel ik met versterker. Het maakt niet zoveel uit wat voor versterker je hebt, zolang er maar een Phono ingang op zit. Als de versterker dat niet heeft dan moet je de platenspeler aansluiten op een phono pre amplifier switch en die vervolgens op de versterker. Je kan die dingen voor een tientje halen bij een electronicazaak.

[ afbeelding ]

Voor versterkers zou je op kieskeurig kunnen kijken of anders op marktplaats.
[..]

Dat klopt.
[..]

Dat ligt er maar helemaal aan wat je precies wilt. De klassiekers uit de jaren '70 en '80 bijvoorbeeld zijn echt spotgoedkoop, die vind je echt overal voor 3-8 euro per stuk. Nieuw vinyl is wat duurder, zo rond de 15/25 euro per LP. Ga je echt voor de first pressings of bijzonder uitgaven dan ben je honderden euro's kwijt. Maar zelfs met een klein budget kun je een mooie collectie opbouwen.
Thanks voor je hulp
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zondag 6 januari 2008 @ 16:48:16 #174
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55826018
No problem, veel plezier met je nieuwe hobby
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55834188
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:52 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:
Vet topic. Ik ben een fervent platenverzamelaar. Logisch, aangezien ik zelf DJ ben (trance, hard trance, techno, acid e.d.) maar het is dus echt een zwaar verslavende hobby. En ik vind het ook het 'echte' draaien, CD's gebruik ik alleen maar om eigen producties te draaien en tracks die nooit een vinylrelease hebben gekend of onbetaalbaar zijn.

Ben de trotse bezitter van ruim 1.100 maxi singles in deze stijlen, en bezit hiernaast nog een kleine collectie klassieke platen met daarop opnames van Artur Rubinstein, Vladimir Horowitz en andere beroemde pianisten.

Zijn er hier nog meer dance liefhebbers die alles op vinyl hebben?
Ik heb alleen enkele remixen van 'The sound of goodbye' op 12inch en nog een 12inch van Audio Bullys: Do it for love. Wel toffe nummers
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')