quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 00:27 schreef Rekkie het volgende:
Zin in sex... en zin aan in een sigaret nadien
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 00:31 schreef Wickedangel het volgende:
Het is altijd zin in.
Met dank aan Pim voor de taalvervuiling![]()
Het is "Frisisme", en "nocht".quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is gewoon noordelijk. Een Fricisme, zelfs.
"Ik ha njocht oan..."
Waar komt die j-klank dan vandaan?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is "Frisisme", en "nocht".
Ik heb volgens mij nog nooit een Fries "njocht" horen zeggen. Wel "ljocht" (licht).quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar komt die j-klank dan vandaan?
Nou, ook wel. Mijn moeder schrijft dat ook zo.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit een Fries "njocht" horen zeggen. Wel "ljocht" (licht).
Ik ben niet helemaal alleen. Wellicht iets plaatselijks.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit een Fries "njocht" horen zeggen. Wel "ljocht" (licht).
Het zou best kunnen dat er Friezen zijn die 'njocht' zeggen, het Fries verschilt immers per streek. Het ook daadwerkelijk zo opschrijven is echter fout, want de Friese schrijftaal is wél gestandaardiseerd en schrijft 'nocht' voor.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, ook wel. Mijn moeder schrijft dat ook zo.![]()
Nee, nu ik het zie weet ik dat je gelijk hebt. Ik heb al jaren geen friese boeken meer gelezen, vandaar. (Y. Poortingaquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat er Friezen zijn die 'njocht' zeggen, het Fries verschilt immers per streek. Het ook daadwerkelijk zo opschrijven is echter fout, want de Friese schrijftaal is wél gestandaardiseerd en schrijft 'nocht' voor.
Overigens, als we toch Google gaan gebruiken:
- "ik ha myn nocht" 36 resultaten
- "ik ha myn njocht" 0 resultaten
Deze vraag is niet zo raar toch?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 01:38 schreef Ringo het volgende:
Er kleeft een zin aan dit papier.
Nee, maar toch opvallend genoeg om met je te willen zoenen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 01:39 schreef Karmijne het volgende:
[..]
Deze vraag is niet zo raar toch?![]()
Hmm. Jammer alleen dat je uit 1844 bentquote:Op donderdag 11 oktober 2007 01:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, maar toch opvallend genoeg om met je te willen zoenen.
Ook hier beneden de riveren kennen we Pim F. En ook hier is dat stukje ontzettend vaak op tv geweest...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:20 schreef HAL9000S het volgende:
Echt nog nooit van gehoord. Ik moet wel bekennen dat ik onder de rivieren ben opgegroeid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |