abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 13:22:31 #1
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_50817926
Een vraag voor de Amerikaanse fok!kers die via de greencard lottery een visum hebben gekregen. Als je in de greencard lottery wint, wat voor nederlanders blijkbaar best een redelijke kans is hoe lang heb je dan voor je amerikaanse grond moet betreden?

Momenteel denk ik erover om in de toekomst naar Amerika te verhuizen en waarschijnlijk kan ik via een nieuwe werkgever ook een visum krijgen, maar dit lijkt makkelijker. Moet je zodra je wint meteen je biezen pakken en naar amerika verhuizen of kun je een jaartje wachten voor je vertrekt?
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  maandag 25 juni 2007 @ 13:24:11 #2
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50817979
een lottery voor een visum? is dat normaal? hoe gaat dat in zijn werk dan?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 25 juni 2007 @ 13:30:13 #3
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_50818159
Amerikanen willen een goed gemengd land en daarom verloten ze visa onder regio's die onder vertegenwoordigd zijn. Greencard lottery
  maandag 25 juni 2007 @ 13:42:26 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50818603
Ik weet niet over er users zijn hier op Fok die via de loterij een greencard hebben weten te bemachtigen. 't Lijkt me wel weer een aparte procedure dus ik zou graag, als ze er zijn, hun verhaal horen.

Die van 2008 zit ook al weer vol zie ik net.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50823511
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:30 schreef TheChemeng het volgende:
Amerikanen willen een goed gemengd land en daarom verloten ze visa onder regio's die onder vertegenwoordigd zijn. Greencard lottery
Waarom dik 5000 gasten uit Oekraine en maar 88 Nederlanders? Wat willen ze nou, goeie ingenieurs of gewoon een hele sloot illegaal gestookte wodka?
pi_50824073
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Waarom dik 5000 gasten uit Oekraine en maar 88 Nederlanders? Wat willen ze nou, goeie ingenieurs of gewoon een hele sloot illegaal gestookte wodka?
Misschien willen ze niet alleen maar bevooroordeelde Nederlanders...
pi_50824521
quote:

[..]

Omdat Nederland lang niet zo kut is als Oekraine, waardoor er een stuk minder Nederlanders staan te springen om een green card. Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik heb mijn paspoort te danken aan het 14e amendement..
  maandag 25 juni 2007 @ 16:23:16 #8
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_50824763
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:22 schreef TheChemeng het volgende:
Een vraag voor de Amerikaanse fok!kers die via de greencard lottery een visum hebben gekregen. Als je in de greencard lottery wint, wat voor nederlanders blijkbaar best een redelijke kans is hoe lang heb je dan voor je amerikaanse grond moet betreden?

Momenteel denk ik erover om in de toekomst naar Amerika te verhuizen en waarschijnlijk kan ik via een nieuwe werkgever ook een visum krijgen, maar dit lijkt makkelijker. Moet je zodra je wint meteen je biezen pakken en naar amerika verhuizen of kun je een jaartje wachten voor je vertrekt?
Weet redelijk zeker dat het 6 maanden is, maar heb op het moment even geen tijd om te controleren Die 6 maanden is dan volgens mij wel nadat je definitief een green card hebt, dus na de interviews en papierwerk ed.
  maandag 25 juni 2007 @ 19:55:35 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50831925
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:22 schreef TheChemeng het volgende:

De "Diversity Lottery" kent ongeveer de volgende tijdlijn:

Vanaf begin oktober tot begin december 2007 (de eerste twee maanden van het fiscale jaar) kun je je formulieren indienen door alles op te sturen naar een adres in Amerika. Tegenwoordig zijn er ook manieren om alles online te doen.

In de periode april 2008 tot eind juni 2008 krijg je bericht of je bent ingeloot of niet. Krijg je GEEN bericht, dan ben je NIET ingeloot. Hou eventueel rekening met verhuizingen, mocht je in oktober 2007 al weten dat je "ergens in 2008" gaat verhuizen, gebruik dan het adres van iemand die zeker niet verhuisd in het komende jaar, zoals bijvoorbeeld ouders, of een broer/zus. Je kunt wel een adreswijziging doorgeven, maar de kans is aanwezig dat deze verloren gaat in de bureaucratie.

Krijg je bericht, dan begint de papierhandel voor je visumaanvraag. Dit proces gaat via het Amerikaans consulaat in Amsterdam, en duurt een maand of 4 a 5. Dus zo rond eind 2008 krijg je je visum in je handen gedrukt, en effectief kun je dus in de eerste helft van 2009 naar de VS verhuizen. (Vandaar dat de volgende ronde ook DV-2009 heet). Zodra je je visum hebt, MOET je binnen 6 maanden verhuizen en je immigratie voltooien.

De DV-2009 begint dus in oktober van dit jaar, de DV-2010 in oktober van 2008, etc, etc.

Hoe groot is je kans? Ongeveer 2% tot 5%, afhankelijk van hoeveel mensen er zich inschrijven, en hoeveel Nederlanders er worden ingeloot. Gebaseerd op cijfers uit voorgaande jaren worden er jaarlijks ergens tussen de 50 en de 150 Nederlanders uit gehaald, en zijn er tussen de 3000 en 5000 inschrijvingen uit Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 juni 2007 @ 19:56:42 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50831961
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:23 schreef Vincenski het volgende:
Weet redelijk zeker dat het 6 maanden is, maar heb op het moment even geen tijd om te controleren Die 6 maanden is dan volgens mij wel nadat je definitief een green card hebt, dus na de interviews en papierwerk ed.
Klopt, binnen 6 maanden nadat je je definitieve papierwerk van het Amerikaans consulaat krijgt moet je je melden bij de Amerikaanse immigratiediensten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 juni 2007 @ 19:57:57 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50831997
quote:
Waarom dik 5000 gasten uit Oekraine en maar 88 Nederlanders?
Waarschijnlijk omdat er 100.000 aanvragen (gokje) zijn uit de Oekraļne, en slechts 3000 uit Nederland. De kans dat je ingeloot wordt is voor alle landen ongeveer even groot.....
-
  maandag 25 juni 2007 @ 19:59:37 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50832051
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:42 schreef popolon het volgende:
Die van 2008 zit ook al weer vol zie ik net.
Voor de DV-2008 moest je dan ook tussen Oktober 2006 en December 2006 je papierwerk opsturen. Hen die gewonnen hebben hebben intussen wel bericht gekregen, dat gebeurd namelijk tussen April en Juni 2007
-
  maandag 25 juni 2007 @ 20:07:52 #13
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_50832354
Maartena weet je ook hoe dat zit met het adres dat je in de VS moet opgeven, zodat ze daar je greencard naartoe kunnen sturen. Als ik bv de lottery zou winnen (hypothetisch ) ik ken echt mn god helemaal niemand in de VS En je moet een adres opgeven. Weet jij hoe dat zit dan?
  woensdag 27 juni 2007 @ 06:35:24 #14
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_50887068
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:07 schreef Vincenski het volgende:
Maartena weet je ook hoe dat zit met het adres dat je in de VS moet opgeven, zodat ze daar je greencard naartoe kunnen sturen. Als ik bv de lottery zou winnen (hypothetisch ) ik ken echt mn god helemaal niemand in de VS En je moet een adres opgeven. Weet jij hoe dat zit dan?
Ja dat kan inderdaad een probleem zijn. Heb geen idee hoe dit op te losse. Ik heb mijn greencard naar mijn schoonouders laten sturen, dus ik had een adres. Zou het anders ook niet geweten hebben.
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
  woensdag 27 juni 2007 @ 06:42:38 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50887088
Is het misschien niet meer de bedoeling als in familiehereniging dan? Want van dat adres wist ik niet.

In dat geval lijkt het me wat logischer. Maar als ik eerlijk ben heb ik me nooit echt in de 'lottery' verdiept.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50899029
Volgens mij is het zo dat je een 'verblijfsadres' opgeeft. Zorg gewoon dat je kennisen/familie of beter nog een eigen stek hebt waarvan je het adres kan opgeven zodat ze daar correspondentie heen kunnen sturen en je eventueel opzoeken als ze je het land uit willen gooien.

Omdat ik zelf niet bij familie ging wonen in VS maar via hun wel mijn paspoort had aangevraagd moest ik gewoon het adres opgeven waar ik verbleef.
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:46:23 #17
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_50899455
Bedankt voor de reacties ik heb zo iets beter zicht op de situatie. Ik ben voorlopig nog niet direct van plan om naar Amerika te gaan dus ik denk dat ik nog even wacht voor ik me inschrijf.

@ Vincenski: kun je geen PO box aan laten maken in de VS en de post laten doorsturen?
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:08:19 #18
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_50900376
Er stond me iets van bij dat het geen PO box mocht zijn
pi_50900510
Ik heb ook al twee keer meegedaan, maar helaas niet ingeloot...
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:13:05 #20
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_50900565
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:08 schreef Vincenski het volgende:
Er stond me iets van bij dat het geen PO box mocht zijn
Eigenlijk wel logisch ook dat ze daar niet zo happig op zijn.
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:38:02 #21
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_50901464
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:11 schreef NY_Giant het volgende:
Ik heb ook al twee keer meegedaan, maar helaas niet ingeloot...
Statistisch gezien moet heb binnen nu en 48 jaar wel een keer lukken

@ TheChemeng: Lijkt me ook niet nee, stuk handiger dat het gewoon een normaal adres is. Voor hetzelfde geld is diegene spoorloos verdwenen dan ofzo haha
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:08:57 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50902690
Je kunt bij de DV Lottery "not known" op de formulieren zetten voor het Amerikaanse adres. Als je wordt ingeloot, krijg je verdere instructies hoe het allemaal verder moet. Je zult uiteindelijk uiteraard wel een Amerikaans adres moeten hebben, maar dat adres kun je doorsturen naar de USCIS voordat ze een Green Card opsturen. (En ze sturen ook niets op voordat je een adres hebt). Je mag dus wel eerst naar binnen, maar je moet vrij snel je adres doorgeven.
-
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:33:58 #23
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_50905734
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat er 100.000 aanvragen (gokje) zijn uit de Oekraļne, en slechts 3000 uit Nederland. De kans dat je ingeloot wordt is voor alle landen ongeveer even groot.....
Ik denk dat het eerder ligt aan de immigratie-cijfers per land. De hoeveelheid mensen die worden geselecteerd voor de visa loterij wordt gebaseerd op het aantal mensen die de afgelopen jaren naar de US zijn gegaan per land. Daarom zijn ook landen, zoals China en Mexico etc, uitgesloten van de visa loterij. Dit is althans wat ik eruit heb opgemaakt, correct me if I'm wrong.
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:08 schreef maartena het volgende:
Je kunt bij de DV Lottery "not known" op de formulieren zetten voor het Amerikaanse adres. Als je wordt ingeloot, krijg je verdere instructies hoe het allemaal verder moet.
Ik dacht me nog te herinneren dat er iemand (Dennis van AA forum, ken je vast wel) op het consulaat verplicht een adres in de US moest opgeven anders zou het feestje niet doorgaan
To Live and Die in LA
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:11:19 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50906988
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:33 schreef MuKe het volgende:
Ik denk dat het eerder ligt aan de immigratie-cijfers per land. De hoeveelheid mensen die worden geselecteerd voor de visa loterij wordt gebaseerd op het aantal mensen die de afgelopen jaren naar de US zijn gegaan per land. Daarom zijn ook landen, zoals China en Mexico etc, uitgesloten van de visa loterij. Dit is althans wat ik eruit heb opgemaakt, correct me if I'm wrong.
Landen die middels andere visa al een bepaald aantal visa's hebben verkregen zijn inderdaad uitgesloten van de DV Lottery. Alle landen die wel meedoen, daar gaat het gewoon middels willekeurige selectie, en landen die meer aanvragen hebben ingestuurd hebben natuurlijk ook meer winnaars
quote:
Ik dacht me nog te herinneren dat er iemand (Dennis van AA forum, ken je vast wel) op het consulaat verplicht een adres in de US moest opgeven anders zou het feestje niet doorgaan
Zou kunnen.... maar toch is dat allemaal niet simpel, want dan zou je toch eerst op een toeristenvisum een woning moeten regelen. Maar goed, een emigratie is sowieso geen kattepis, dus dat kan er ook nog wel bij.
-
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:23:54 #25
46960 StefanP
polemicist
pi_51083548
quote:

[..]

Waarom dik 5000 gasten uit Oekraine en maar 88 Nederlanders?
Om jou buiten te houden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')