quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 15:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, hoor eens, nu wordt het domweg eng...![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 15:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jij hebt heul geen mooie gitaar!![]()
[afbeelding]
Trouwens:
Hoe heb ik deze gasten kunnen missen?
http://nl.youtube.com/watch?v=cvsI3jc4pPA&mode=related&search=
Zie ik hier een nummer voor je band ontstaan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is wel handig pas je precies in het frame van je camera als je een zelfportret wil maken [afbeelding]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:07 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Zie ik hier een nummer voor je band ontstaan?![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:31 schreef SNArky het volgende:
Ik denk dat H-I-M je hier veel meer over kan vertellen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Okee... mijn buurman had het volgende. Hij heeft een telecaster meegenomen uit Japan. Ze rekenen eerst 19% BTW erbij en daarbovenop weer 3% invoerrechten. Daar betaalde hij al BTW, dus die kon hij later weer terugvorderen van de belastingdienst.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
klopt, maar wat erboven gezegd is klopt wel redelijk. Invoerrechten zjn afhankelijk van het product, maar kunnen ook afhankelijk zijn vanuit welk land het komt. Hierna komt er ook nog BTW op dus invoeren vanuit het buitenland is niet altijd even aantrekklijk als het lijkt.
[..]
Dat is tegenwoordig helaas niet meer zo. Je moet voortaan in het verzendingsland (ik heb het nu over buiten de EU) een formulier bij de douane halen en invullen. Je krijgt dan in het verzendingsland van de douane je BTW terug wat je daar betaald hebt. In Nederland moet je dan bij aankomst bij de douane deze goederen aangeven en ben je verplicht de Nederlandse BTW te betalen (dit is doorgaans een iets hoger tarief omdat in veel landen de btw lager is). Als je deze goederen niet aangeeft bij de balie van de douane en je wordt er toch uitgepikt, dan moet je vaak ook nog een boete over de btw betalen. Ik raad je dan dus aan om gewoon de legale weg te bewandelen en NL invoerrechten + BTW te betalen.
daarentegen geldt ook: hebje in het buitenland btw betaald en niet teruggevraagd en je voer t product in, dan is het helaas pindakaas en moet je alsnog NL-btw en invoerrechten betalen, dus dan ben je dubbel belast.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:18 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hmm... hij had het in juli dit jaar meegenomen tijdens zijn vakantie. Netjes aangegeven bij de douane,... bonnetje laten zien dat de BTW al betaald is en later teruggevorderd bij de belastingdienst... enige wat nog nodig was, was 3% invoerrechten....
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:56 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat ik überhaupt met andere elementen dan mijn brug pickup moet, gebruik toch nooit wat anders.
jeuzusquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
Guys, ik heb net een nummer geschreven van 8:08..
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:52 schreef punkjunk het volgende:
Ik was vanavond naar De Dijk! Wat een show, echt geweldig. Die kerels weten wel waar ze mee bezig zijn. Mooie gitaren, de ene gitarist speelde op een Fender Jazzmaster (met van die grote elementen) over een Vox versterker, de andere speelde met een Thinline en een Gibson ES ofzo over een prachtige Fender Deville (zo'n grote vierkante). Echt een super geluid allemaal en wat en show! Mooie licht effecten.
Alleen schonken ze grafbier.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die zit er niet in. Wel zijn Vader..
Dit moet echt mijn opus magnus van 2007 worden. Morgen maar ff wat gitaar opnemen en kijken wat de rest van de band er van zegt..
Scheelt wel wanneer je niet alle tekst zelf hoeft te schrijven (lees: leent uit historische boeken en non-copyright volksliederen). Niet dat ik ooit een te kort aan tekst heb (*hoort klagende zanger achter zich*)..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |