abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:06:05 #26
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53766749
Ik onderstreep de post van mediadetective, ik ken de drama-wereld, ook wel commerciele wereld genoemd redelijk goed. Naast het feit dat alles voor de poen gedaan word en niet voor het "talent" van mensen zoals het gebracht word, want een talentenjacht is het niet, eerder een misbruik.. wil ik wijzen op het volgende:

Heel veel is geacteerd, tegenwoordig geloven mensen echt alles lijkt het wel.
Hoe vaak ik wel niet mensen tegenkom die hun mond vol hebben over wat voor sukkel herman wel niet is, of jaap van de gouden kooi, of adje van de leeuw, chris crocker van youtube...
Het is allemaal geacteerd mensen, het is gewoon drama, acteren.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53766766
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Die hele notaris was een farce. RTL heeft de notaris pas geïntroduceerd nadat er in de pers twijfels waren geuit over de eerlijkheid van het tellen van de stemmen. Later verstomde die kritiek en toen is de notaris ook weer uit beeld verdwenen (letterlijk).

Een notaris heeft geen verstand van techniek en kan dat ook niet controleren. Het enige wat de notaris deed was erop toezien dat de getalletjes van de stemmen per telefoon en per sms goed werden opgeteld. Dat was waar hij voor in was gehuurd en dat was ook het enige waar hij voor in kon staan. Ik denk dat er geen notaris is te vinden die er zijn hand voor in het vuur durft te steken dat de zaak niet gemanipuleerd kan worden. Dat is trouwens heel eenvoudig te doen zonder dat de positie of de integriteit van de notaris in het geding komt. Er zijn voldoende bedrijfjes in Nederland die (tegen betaling) bereid zijn een groot aantal sms-jes te versturen, en de minder bonafide bedrijfjes zien er geen been in om desgevraagd ook duizenden sms-jes met dezelfde inhoud naar hetzelfde nummer te sturen. In het verleden is al eens gebleken dat bij het nationaal songfestival de uitslag op deze manier werd gemanipuleerd, en ik zie dus niet in waarom dat bij Idols ook niet zo zou kunnen.

Je mag vast 10000 SMSjes inkopen, dus daar is niks verbodens aan. Als je het er kennelijk zo graag voor over hebt dat je (of je idool) wint, why not.
pi_53766829
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik onderstreep de post van mediadetective, ik ken de drama-wereld, ook wel commerciele wereld genoemd redelijk goed. Naast het feit dat alles voor de poen gedaan word en niet voor het "talent" van mensen zoals het gebracht word, want een talentenjacht is het niet, eerder een misbruik.. wil ik wijzen op het volgende:

Heel veel is geacteerd, tegenwoordig geloven mensen echt alles lijkt het wel.
Hoe vaak ik wel niet mensen tegenkom die hun mond vol hebben over wat voor sukkel herman wel niet is, of jaap van de gouden kooi, of adje van de leeuw, chris crocker van youtube...
Het is allemaal geacteerd mensen, het is gewoon drama, acteren.

Ja natuurlijk gaat dat zo! En dingen worden geknipt en geplakt, mensen worden geregisseerd... En sterren worden gephotoshopt, en Britney playbackt. Als je daar nu pas achter komt, heb je nogal onder een steen geleefd. Desondanks blijft het leuk om er naar te kijken.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:08:55 #29
193669 Mediadetective
watching media...
pi_53766845
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:04 schreef Toeps het volgende:
Frustratie?

Wat dacht je dan? Dat de jury in vier dagen even 10.000 mensen ging jureren? TV maken is ook een vak hoor, en sommige mensen zijn zo ontzettend naief. Krijg wat realiteitszin of zo.

Voor de goede orde: ik ben geen kandidaat en ken geen kandidaten persoonlijk.

Het gaat erom dat de indruk wordt gewekt dat je als kandidaat beoordeeld wordt door een vakjury. Die kans is maar heel klein. Bovendien worden de kandidaten bedot en voorgelogen door die indruk te wekken.
Uiteraard gaat het erom leuke TV te maken, maar doe dit dan eerlijk..
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:09:50 #30
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_53766883
Daar is een ander topic voor.

[ Bericht 83% gewijzigd door Svensational op 07-10-2007 16:14:51 ]
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:11:50 #31
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53766945
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:08 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja natuurlijk gaat dat zo! En dingen worden geknipt en geplakt, mensen worden geregisseerd... En sterren worden gephotoshopt, en Britney playbackt. Als je daar nu pas achter komt, heb je nogal onder een steen geleefd. Desondanks blijft het leuk om er naar te kijken.

Lieve schat daar kom ik niet nu pas achter, maar veel mensen weten het nieteens en denken dat het oprechte mensen zijn die dus ook echt ook zo zijn zoals ze op de tv komen.
Ik pm je trouwens even.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53767024
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:08 schreef Mediadetective het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik ben geen kandidaat en ken geen kandidaten persoonlijk.

Het gaat erom dat de indruk wordt gewekt dat je als kandidaat beoordeeld wordt door een vakjury. Die kans is maar heel klein. Bovendien worden de kandidaten bedot en voorgelogen door die indruk te wekken.
Uiteraard gaat het erom leuke TV te maken, maar doe dit dan eerlijk..

Dat wist iedereen toch al na seizoen 1? Zo gaat het trouwens ook precies bij Hollands Next Topmodel. Iedereen wordt gescreend door Endemol en door de baas van Max Models, dan gaat iedereen door naar de "grote selectiedag" (alwaar de personen dienst doen als opvulling, Endemol en Max weten dan al lang wie er door gaan), en op die selectiedag wordt er gefilmd alsof het de eerste dag is.

Kandidaten worden ook bij HNTM uitgekozen op dramafactor, en een paar op modellenpotentie. Sommige modellen worden meteen door Max models weggesnaaid, die hoeven nieteens in de show.

En over Expeditie Robinson, Peking Express en Het Blok zullen precies zulke verhalen kunnen worden verteld. Het blijft televisie, het gaat om de sensatie, bitchfights, underdogs, draaaaama!
pi_53767234
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:06 schreef Toeps het volgende:

[..]

Je mag vast 10000 SMSjes inkopen, dus daar is niks verbodens aan. Als je het er kennelijk zo graag voor over hebt dat je (of je idool) wint, why not.

Het gaat mij niet om particulieren die SMSjes inkopen. Als er bijvoorbeeld twee finalisten A en B in de finale staan en Sony/BMG ziet het absoluut niet zitten om met B in zee te gaan, dan kunnen zij ervoor zorgen dat A wint, ook al heeft het kijkerspubliek in meerderheid op B gestemd. Vind je dat ook in orde?
pi_53767310
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:19 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om particulieren die SMSjes inkopen. Als er bijvoorbeeld twee finalisten A en B in de finale staan en Sony/BMG ziet het absoluut niet zitten om met B in zee te gaan, dan kunnen zij ervoor zorgen dat A wint, ook al heeft het kijkerspubliek in meerderheid op B gestemd. Vind je dat ook in orde?

Mja, ze doen maar. Als zij niet met een bepaalde kandidaat in zee willen, dan is het voor die kandidaat ook maar beter als dat niet gebeurt. Want wat moet je nou met een management dat eigenlijk van je af wil?

(Zie Hollands Next Topmodel maar weer, de modellen van HNTM gingen allemaal naar Max, maar ondertussen is 50% er weg, en werd er nooit wat voor ze gedaan. Als het bureau/platenmaatschappij niet wil, dan gebeurt het gewoon niet.)
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:43:56 #35
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_53768022
Het boek Chart Throb van Ben Elton gaat ook over de manipulatie en scripting van Idols-achtige programma's... Niet helemaal realistisch, maar wel grappig om te lezen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:39:18 #36
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53769279
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:08 schreef Mediadetective het volgende:

Het gaat erom dat de indruk wordt gewekt dat je als kandidaat beoordeeld wordt door een vakjury. Die kans is maar heel klein.

Das toch al 5 jaar bekend? . Ik mis het nieuws.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_53769586
ach dan hadden ze raffaella niet laten winnen afgelopen jaar. Omdat ze dus zwanger was. Ik zag gister in de uitzending dat haar album in december in de winkels komt. Ik denk dat het tegen zal vallen met verkoop exemplaren.
pi_53769925
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:53 schreef Riann het volgende:
Ach dan hadden ze raffaella niet laten winnen afgelopen jaar. Omdat ze dus zwanger was.

Nee, ik denk juist wel dat Sony/BMG liever Raffaëla wilde dan Floortje, dus je argument gaat niet op. Het was vooral Henkjan Smits die een probleem maakte van Raffaëla's zwangerschap, Sony/BMG heb ik daar nooit over gehoord. Verder hebben ze Floortje direct laten vallen en geen platencontract gegeven, en daaruit blijkt toch dat ze bij Sony/BMG juist Floortje commercieel gezien niet zagen zitten.
quote:
Ik zag gister in de uitzending dat haar album in december in de winkels komt. Ik denk dat het tegen zal vallen met verkoop exemplaren.

Waarom? Ik denk juist wel dat het nieuwe album van Rafaëla een succes kan worden, vooral als het vóór de feestdagen in de winkels kan liggen. Het album van Raffaëla dat direct na de finale uitkwam was een haastklusje en stelde natuurlijk niet veel voor met al die covers van nummers die ook al in de show waren gezongen, en Raffaëla zelf was achteraf ook niet zo tevreden met het album. Haar eerste 'echte' album moet eigenlijk nog komen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:58:41 #39
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_53771264
Het feit dat Idols op dat moment uitgezonden wordt zal ook niet slecht zijn voor de verkoop van Raffa's album, gok ik zo.
Het is vast geen toeval dat ie juist tijdens de liveshows uitgebracht wordt.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:44:59 #40
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53858180
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:10 schreef Riparius het volgende:

Verder hebben ze Floortje direct laten vallen en geen platencontract gegeven, en daaruit blijkt toch dat ze bij Sony/BMG juist Floortje commercieel gezien niet zagen zitten.
Dat had voor Raffa ook het geval kunnen zijn.

Maar toch... als ze écht een commercieel iemand hadden laten willen winnen, hadden ze (oke, Jim was jonger, maar toch) nooit Jamai laten winnen, was toch al snel duidelijk dat hij meer iemand was in het kader van 'leuk tijdens de show' dan dat hij een echt verkopend artiest zou gaan worden zijnde Idol.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:14:36 #41
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_53858987
Jim heeft toen die tijd niet gewonnen omdat die nog maar 15 was.
pi_53859091
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom ze Floortje niet wilden. Aan het uiterlijk of haar stem kan het niet gelegen hebben. Ze was erg populair!
Daarbij denk ik dat het harde commentaar dat de jury had op Raffa's zwangerschap haar ook wel wat sympathiestemmen heeft opgeleverd. 'Oh, die arme meid. En die HJ gaat zo te keer!' *stem*
pi_53859108
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:14 schreef Woelli het volgende:
't Is lullig dat ze iemand mee laten doen met de wetenschap dat ie toch niet kan winnen ivm z'n leeftijd.
pi_53869408
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:14 schreef Woelli het volgende:
Nou ik denk eerder omdat hij dramatisch slecht 'zong' als je dat zo mag noemen. Daar sprongen de veters echt van uit mijn schoenen. Afgelopen zaterdag bij B4 lieten ze een stukje van zijn auditie zien en dat was bar en boos (de audities van Jamai en Dewi trouwens ook, maar niet zo erg als die van Jim). Kennelijk weet Jim dat zelf ook dondersgoed, want hij haastte zich te verklaren dat hij 'niets voelde' bij zijn auditie. Bij de finale destijds haalde Jamai een eclatante overwinning met 75% van de stemmen, en dat was waarschijnlijk niet eens gemanipuleerd. Veel mensen waren boos dat Hind het veld had moeten ruimen voor (of all people) Jim, en daardoor heerste er bij veel kijkers (en dat wáren er veel: ca. 5,5 miljoen) toch een soort stemming van 'alles behalve Jim'. Het ressentiment hierover heeft Jamai waarschijnlijk (mede) aan zijn overwinning geholpen. Aan de vooravond van de finale verscheen destijds in NRC Handelsblad een aardig stukje van freelance journalist Herbert Blankesteijn waarin hij de (door commerciële motieven ingegeven) hypocrisie en kijkersmanipulatie van de jury aan de kaak stelt en ook verder heel goed verwoordt wat veel (volwassen) kijkers toen voelden.

En wat het verlies van Hind betreft, ik denk uiteindelijk toch dat dat een bedrijfsongevalletje is geweest. Ieder weldenkend mens ging ervan uit dat Hind zou winnen, en de producenten gingen daar kennelijk ook van uit. Dat leidde overigens wel tot (misplaatste) doorgestoken kaart theorieën, zoals de urban legend over het reeds bestelde vuurwerk voor de finale. Je zou denken dat die theorieën in duigen vielen met het vertrek van Hind, maar dat was natuurlijk niet zo, want een beetje conspiracy theorist heeft overal een antwoord op. Onmiddellijk kwam er een nieuw gerucht dat RTL doelbewust Hind had laten verliezen om de niet aflatende berichtenstroom over manipulaties van de stemming de kop in te drukken. En volgens weer een ander (maar minder wijdverbreid) gerucht zou Sony/BMG erachter gezeten hebben omdat ze veel grootsere plannen met haar hadden en omdat ze dachten dat Hind ook een wat ouder publiek zou aanspreken, en dat is ook commercieel toch een stuk interessanter dan een publiek van gillende pubermeisjes die nauwelijks iets te besteden hebben en hun 'idool' net zo makkelijk weer inwisselen voor de volgende melkmuil die zich aandient.
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:19:02 #45
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55039956
Toch maar een kickje. Veel complottheorieën afgelopen weekend n.a.v. sommige exits. Zelfs opmerkingen dat de jury voor de theaterronde allang 18 namen in zijn hoofd had, en alleen volgorde van afvallen nog uitmaakte...

Ikzelf geloof er niet zo heel erg in, zie hooguit wat geforceerd m/v-gedoe. Maar aan de andere kant.. hoe is de uitschakeling van Jennifer, waar kandidaten én jury steeds hee enthousiast over waren, dan te verklaren?
pi_55042860
Complotten Heerlijk
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:51:17 #47
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_55045117
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

't Is lullig dat ze iemand mee laten doen met de wetenschap dat ie toch niet kan winnen ivm z'n leeftijd.
Ze zullen tijdens de liveshow heerlijk aan hem hebben verdiend
pi_55049610
ff kijken de vorige winnaar was toch hoe heet ze... rafaella
die is bruin en vrouw
ff kijken jennifer is bruin en vrouw.
nee dat moeten we dit jaar niet hebben als winnaar.
blank en man zou het dit keer moeten zijn zou je haast denken.
it's better than yours
  woensdag 5 december 2007 @ 04:05:19 #49
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_55049631
Tsssss, dat je het niet ziet zeg....

Tel hun geboortedata eens bij elkaar op en converteer de uitkomst naar ascii...
Meer zeg ik niet.
zzz
  zondag 6 januari 2008 @ 09:37:39 #50
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55817920
Genoeg gezeik weer na gisteravond, Asnat die kritiek had en exit moest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')