Ik trap af met een aantal quotes uit Idols 1 en 2.
Een aantal quotes in audio:
http://www.idolsonline.nl/content/soundboard.phpHerman:
"Je hebt mensen die je als idool behandelen, en je hebt mensen die je als een mongool behandelen." Henkjan tegen Jody als deze boos wegloopt:
"Jody, succes met de paarden- eh, toestand."Oarda nadat ze weer een nummer erg vals, te snel en trillerig heeft gezongen:
"Ik heb toch wel de stem ervoor?"Henkjan tegen Marielle na haar mislukte auditie:
"Wil je een ander liedje doen?" Jerney:
"Nee joh, doe effe normaal..."Henkjan tegen Barbara:
"Je dacht, met dit dansje verpletter ik ze wel." Barbara:
"Nou, dan sta je tenminste niet stil." Edwin:
"Het leek alsof je aan het schaatsen was." Jerney tegen Adriana:
"Ja lastig he, die armen? Wat moet je daarmee doen? Je leek wel een windmolen!"Henkjan tegen Rogier:
"En nu moeten wij zeker raden welk liedje je hebt gezongen?"Eric tegen Wouter:
"Mooi…..dat het afgelopen is."Henkjan tegen Claudia:
"Je kunt je wel blijven opgeven, maar op een gegeven moment moet je wel reëel zijn."Claudia:
"Ik heb wel nummers van fans weggegooid. Als ik met iedere fan contact moet houden, dat zou me veel te veel tijd kosten!"Henkjan tegen Carien:
"Bijna knap dat je zo’n nummer zo slaapverwekkend kunt brengen. Er zit echt 0 bezieling in je."Stefan tegen de jury:
"Zal ik maar meteen beginnen?" Waarop Jerney antwoord:
"Ach, je bent hier nu toch."Roshana in tranen na haar auditie:
"Nu lukt het gewoon weer niet en is het gewoon nog slechter dan vorig jaar. En ik kan echt zingen!"Shno als de jury denkt dat ze iemand nadoet:
"Hee jongens, ik doe echt niemand na! Dit ben ik: hallo!"Jamai over zijn eerste auditie:
"En toen ik ging ik naar de inschrijfbalie, daar kon je je inschrijven."Eric tegen Kevin:
"Je had je overhemd wel eens mogen strijken"Edwin tegen Kevin:
"Ik begrijp niet wat je hier komt doen. Je hebt geen talent. Vind je zelf van wel?" Kevin:
"Nee dat niet, maar ik wilde kijken of ik niet toch talent had."Tegen Wanda:
"Zing lekker voor jezelf... sterker nog, ik zou even goed om je heen kijken of je wel alleen bent voor je gaat zingen..."Sarah (ofzo):
"Wáát een sukkels zeg!!" Even later zat ze huilend bij Jerney op schoot.
Jerney:
"Ik vind het knap dat ze in haar kleding het accent zo heeft weten te verleggen dat je er niet direct aan stoort dat ze niet zingen kan."Edwin geloof ik tegen iemand die met zij charity-CD kwam:
"Ik heb je in die twee minuten die je hier staat al behoorlijk leren kennen en het bevalt me absoluut niet."Jury:
"Zoooooo, dat was hoog!" Blonde kerel:
"Ja ik kan niet lager zingen, dan klinkt het niet." Jury:
"En als je hoog zingt wel?" Blonde kerol:
"Ja" Jury:
"O........"Jongen:
"Lala oooh het wordt me te veel..." Jerney:
"Ja, ons ook.."HJ bij Hind (Ja, was een grap.
![]()
)
"Wow, dat was erg goed. Ik denk dat je de beste bent tot nu toe. Maar helaas kunnen we je niet door laten gaan..."Jerney:
"Dit is weer een typisch geval van onbegrijpelijk""Daar ben je dan, en hoever wil je komen?" Michel heeft er wel erg veel zin in.
"Ik hoop toch niet al te ver. Ja ik heb op het werk afgesproken elke keer als ik een stap verder kom dat ik vlaaien uit ga delen." Henk Jan:
"Ga dan maar naar huis!" "Oh. Okay."Jerney over Dennis die Bad Day heeft gezongen:
"Dit is ook voor jou een Bad Day denk ik."Henkjan vindt niet dat Dennis mensen met zijn zang moet lastig vallen.
“Ik zou het publiek daar niet mee vervelen.” De jury over Maria die 'Jessy' heeft gezongen: Henkjan:
“Ik heb nog nooit zo'n aparte uitspraak gehoord. Dat flesje begrijp ik ook niet helemaal.” Erik:
"Ik dacht alleen maar je had je zelf eens moeten horen." Jerney:
"Ze bakte er niks van."