Heej, ik ben hoogbegaafd.quote:Reageert niet effectief op onbegrip.
Ja kids met het labeltje 'HB' (terecht of niet) kenden we al. Het nieuwe is dat volwassenen er ook ineens massaal achterkomen dat ze superintelligent zijn. Vandaar dus de trem 'yuppieziekte'quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:29 schreef Locusta het volgende:
Hmmm, herkenbaar, maar dan voornamelijk dyslexie en adhd. Tegenwoordig moet iedereen maar in een bepaald hokje gedrukt worden: ben je druk, heb je adhd (néé je kunt niet gewoon druk zijn) en als je niet zo goed in spelling bent, heb je meteen dyslexie.
Hiermee wil ik niet zeggen dat deze aandoeningen niet bestaan, maar wel dat mensen tegenwoordig snel overal een labeltje aan hangen, ook al zijn kinderen gewoon wat drukker of niet zo goed in spelling.
Oh ja. Denk de ouders dan maar weg uit mijn posts, verder geldt hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:47 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Nogmaals, het gaat mij hier niet om kinderen, maar om volwassenen..
Er zijn altijd mensen geweest die zichzelf intelligent voelen maar dat niet zijn. Dat is irritant, maar geen nieuw fenomeen. Jij noemt het alleen anders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:15 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Maar je zult zien, na ME, burn-out whiplash en hooggevoeligheid is hoogbegaafdheid de nieuwste yuppenziekte. Moeten managers opeens op training , hoe ga ik om met hoogbegaafde medewerkers'
IQ hangt absoluut samen met EQ, dat is vaak genoeg bewezen. Mensen met een zeer hoog IQ hebben gemiddeld een lager EQ. Klaar.quote:Het is echt bull dat hoogbegaafden sociale onbenullen zouden zijn.. IQ heeft niks met EQ te maken.
Maar nu brengen ze het als ziekte. 'ik hoef die saaie klussen niet te doen, dat trek ik niet want ik ben HB'quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:20 schreef TNA het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen geweest die zichzelf intelligent voelen maar dat niet zijn. Dat is irritant, maar geen nieuw fenomeen. Jij noemt het alleen anders.
[..]
IQ hangt absoluut samen met EQ, dat is vaak genoeg bewezen. Mensen met een zeer hoog IQ hebben gemiddeld een lager EQ. Klaar.
Ja? Net zo zeker als water dat kookt bij 100 graden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:20 schreef TNA het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen geweest die zichzelf intelligent voelen maar dat niet zijn. Dat is irritant, maar geen nieuw fenomeen. Jij noemt het alleen anders.
[..]
IQ hangt absoluut samen met EQ, dat is vaak genoeg bewezen. Mensen met een zeer hoog IQ hebben gemiddeld een lager EQ. Klaar.
2 procent van de bevolking wordt officieel hoogbegaafd genoemd, zo kom ik aan dat cijfer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:44 schreef Remzz het volgende:
Eensch...
Maar je zegt dat de kans om hoogbegaaft te zijn 'maar' 2 procent is maar dat vind ik eigenlijk best veel.
Ja maar dat zijn toch al gouw 2/3 mensen die je kent... ik bedoel van dan is het best veel vind ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:49 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
2 procent van de bevolking wordt officieel hoogbegaafd genoemd, zo kom ik aan dat cijfer.
???? Als je honderd mensen de hand schudt, hebben er ongeveer 2 daar van een IQ van 130)(hoogbegaafd,) en geen 66 (2/3)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:51 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn toch al gouw 2/3 mensen die je kent... ik bedoel van dan is het best veel vind ik.
Ja dat is bij dat BNN testje zo, maar de IQ test is ooit ontwikkeld om 100 als gemiddelde te nemen. Bij de BNN testen zijn de gemiddeldes al jaren rond de 110/115.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:13 schreef liefie_ het volgende:
het kan aan mij liggen maar dat is toch kei weinig?
het is toch zo dat zeg maar vanaf 120 HBO is (gemiddeld dan he)
dan vind ik het echt weinig
Ik ben dan ook hoogbegaafd, he.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:13 schreef Remzz het volgende:
Ja dat bedoel ik...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |