abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53638043
quote:
PSV wil opzet Eredivisie wijzigen
02 oktober 2007

PSV heeft een plan voor een andere opzet van de Nederlandse competitie ingediend bij de KNVB en de verenigde clubs uit de Eredivisie (ECV). In de plannen gaat het aantal ploegen in de Eredivisie terug van achttien naar zestien.

De clubs spelen in het voorstel van de Eindhovenaren een reguliere competitie van dertig duels, waarna de bovenste acht en de onderste acht een nacompetitie afwerken van elk zeven wedstrijden. De winnaar van de extra competitie wordt de kampioen van Nederland en krijgt een ticket voor de Champions League. De eerstvolgende clubs gaan naar de UEFA Cup. In de verliezerspoule degradeert de nummer laatst en speelt de nummer vijftien promotie/degradatieduels met de nummer twee van de eerste divisie.

Directeur Jan Reker van PSV zegt in de GPD-bladen dat de duels zullen leiden tot meer spanning en meer inkomsten. "In de nacompetitie spelen de beste vier clubs vier thuiswedstrijden en drie uitwedstrijden. Elke club is straks verzekerd van achttien of negentien thuiswedstrijden per seizoen. Je kunt de prijzen van de seizoenkaarten dus iets verhogen. Daarnaast is het voor de tv interessant. Een extra editie van Ajax-PSV levert meer op dan Excelsior-Feyenoord. En je biedt meer kwaliteit."

Volgens Reker is een aanpassing in de Nederlandse competitie noodzakelijk vanwege de vernieuwingen die UEFA-baas Michel Platini wil doorvoeren. De Fransman wil meer kampioenen uit kleine landen tot de Champions League toelaten. Nederland zou in dat geval het plaatsbewijs voor de voorronde van het prestigieuze toernooi moeten inleveren. "Daarmee verliest de huidige opzet van de play-offs zijn waarde", aldus Reker.

De PSV-directeur wil verder dat de eerste divisie uit twee afdelingen van zestien clubs gaat bestaan. Een alternatief is een tweede divisie, waardoor een doorstroming nodig is van tien nieuwe (semi-)profclubs. Reker stelt voor om die ploegen uit het amateurvoetbal te halen en uit de competitie voor tweede elftallen.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat is toch nog suffer.Waarom niet om voorronde CL maar wel om UEFA Cup? Waarom zou de nummer 3 minder recht hebben op eventueel voorronde CL en nummer 9 wel meer recht hebben op UEFA Cup door de playoffs?

Dat kan je niet beargumenteren. Op basis van 34 wedstrijden is het oneerlijk, maar wanneer je het invoert, dan moet je het wel goed en compleet doen.

Maar dat hele Europa Cup plaatsings gedoe is gewoon slecht te verdelen, daarom dus mijn voorstel: competitie over 30 wedstrijden met 16 clubs voor de plaatsen voor Europees. Daarna playoffs met de bovenste nummers 8 voor het kampioenschap en de onderste 8 voor degradatie. Dan speelt echt iedereen nog voor iets en is het veel en veel spannender.
.

Goed idee dus wat mij betreft.
pi_53638068
Ik vind het een zeer fout plan!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_53638099
Slecht idee, gewoon 18 clubs houden en die tegen zowel uit als thuis tegen elkaar laten spelen. Geen play-offs, gewoon plaatsing voor europees voetbal op basis van de ranglijst. Waarom allemaal van die moeilijke ideeën als de oude, traditionele competitie gewoon het beste idee is?
pi_53638122
16 clubs is

Playoffs is
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_53638123
En dan nog meer clubs in de Jupiler League of wat??
Dat is toch echt een grote grap
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:50:38 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53638168
Kut idee, en waarom is het altijd PSV dat met dit soort plannen komt. Was het niet Van Raaij die 10 jaar geleden voorspelde dat we 'over 10 jaar' een veredelde amateur-competitie zouden hebben als we niet met Schotland en Belgie gingen samenwerken? Is ook bullshit gebleken.
pi_53638174
nog even en we hebben 10 clubs in de eredivisie, en iedereen speelt 20x tegen elkaar...ala schotland ofzo..
pi_53638176
Ik ook, wat een bagger plan, hoe verzin je het. Die eerste 30 competitiewedstrijden interesseren mij dan echt niets meer, want die worden verwaarloosbaar.
pi_53638178
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef dndiek het volgende:
En dan nog meer clubs in de Jupiler League of wat??
Op zich zou het wel tof zijn om nog een profcompetitie erbij te krijgen. Maar ik denk niet echt dat het mogelijk is.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_53638199
En trouwens. *kuch*beneliga*kuch*.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_53638216
Het leuke van PSV-Ajax gaat er wel af als je 5x per seizoen tegen elkaar speelt. Bovendien hebben de kleine clubs juist die topwedstrijden nodig. Slecht plan dus, en schaf ook meteen die play-offs af. Inflatie van de competitie.

[ Bericht 0% gewijzigd door DonnyBB op 02-10-2007 13:12:22 (tikfout) ]
pi_53638221
Ik heb echt een schijthekel aan al die nieuwe ideeen..
Gewoon die playoffs weer afchaffen en en met 18 teams in de competitie spelen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53638236
Waarom is de voetbalwereld zo conservatief als het gaat om camera's op de doellijn, kunstgras,.... en is men zo progressief als het gaat om de competitieopzet? Ze blijven maar komen met die baggeriedeeën.
pi_53638242
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef venomsnake het volgende:
Eens is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_53638245
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:47 schreef Blawh het volgende:
Slecht idee, gewoon 18 clubs houden en die tegen zowel uit als thuis tegen elkaar laten spelen. Geen play-offs, gewoon plaatsing voor europees voetbal op basis van de ranglijst. Waarom allemaal van die moeilijke ideeën als de oude, traditionele competitie gewoon het beste idee is?
Hier ben ik het mee eens.
That's all folks!
pi_53638275
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Eens is.
Ik ook
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_53638316
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef dndiek het volgende:

[..]

Ik ook
Ik eigenlijk ook!
AFC Ajax - SS Lazio
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:58:15 #19
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_53638352
quote:
precies.. eindelijk een keer met je eens
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_53638459
quote:
Ben ik het verder ook mee eens hoor. Maar mensen proberen alleen manieren te verzinnen om als Nederland zijnde aansluiting te behouden bij de Europese subtop. Want dat er wat dat betreft een probleem is, ziet iedereen wel.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53638468
quote:
.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_53638472
Klote idee, de "kleine clubs" zullen daar ook niet blij mee zijn en toestemming voor geven. Dit is trouwens wel een goed idee.

Een alternatief is een tweede divisie, waardoor een doorstroming nodig is van tien nieuwe (semi-)profclubs. Reker stelt voor om die ploegen uit het amateurvoetbal te halen en uit de competitie voor tweede elftallen.
AFC AJAX
pi_53638480
quote:
Zoals zovelen ben ik het daar mee eens.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53638485
quote:
Built for Speed
pi_53638534
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:51 schreef Ordinair het volgende:
En trouwens. *kuch*beneliga*kuch*.
Wat is daar het voordeel van? Belgie heeft er zeker geen belang bij omdat ze dan nog minder vertegenwoordiging in de europese competities zullen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')