Bron.quote:Christon (ex-Idols) verlaat popgroep XYP en gaat solo
02 Oktober 2007 11:22: Herman Roggeveen
XYP moet als een vijfmansformatie verder. Christon Kloosterboer heeft besloten om de popgroep te verlaten, meldt een tipgever aan NLpop. Christon, die ook bekendheid geniet als finalist van Idols III, kan zich moeilijk verenigen met de muzikale koers van XYP en kiest er daarom voor solo verder te gaan.
De geruchten zingen al enige tijd rond en zwellen aan. Op verschillende gastenboeken van Christon stellen fans nu al vragen. Het lijkt een kwestie van dagen voordat het nieuws officieel naar buitenkomt.
Christon positioneerde zich in Idols als een singer/songwriter-achtig talent. Getuige zijn MySpace (Christon Abbey) is Christon deze muziek altijd blijven maken en wil hij nu door in dit genre.
Vooral Henkjan Smits was erg met hem ingenomen en wilde Christon graag aan een platencontract helpen na Idols, ook al eindigde hij als achtste. Dat is toen niet gelukt, via een omweg kwam Christon bij XYP. Dat was een internationaal project waaraan grote namen meewerkte, zoals Gary Barlow en Peter Gabriel. De
sound van XYP lijkt echter weinig op singer/songwriter, maar betreft je reinste popmuziek.
Voor XYP komt het vertrek erg ongelukkig uit. De nieuwe single I Wanna Be Like You ligt net in de winkels en moet gepromoot worden. Bovendien is het vaak een vaag teken wanneer iemand uit een popgroep stapt. Negen van de tien keer is het kort daarna gedaan met zo'n groep, denk maar aan de Spice Girls, Take That, Raffish en K-Otic.
Boris is in de race voor een jazzaward:quote:'Dat orkest dacht: 'Een popzangeres? We moeten maar eens kijken of die dat
wel kan.' Die sfeer hing echt in de lucht.' Zangeres Hind Laroussi (1984) reisde
onlangs af naar Israël om te repeteren met het gerenommeerde Arab Orchestra of
Nazareth. Ze werd er niet zonder slag of stoot geaccepteerd. Aan de vooravond
van hun eerste repetitie bezocht ze een concert van het Orchestra in Tel Aviv.
'Ineens werd ik uit het publiek gepikt en gedwongen een nummer te zingen, zonder
oefening of aankondiging, a cappella.' Ze doorstond de proef en vrijdag staat
Hind samen met het orkest in het Amsterdamse Muziekgebouw aan 't IJ, waar ze een
hommage brengen aan de Egyptische zangeres Umm Kulthum (1898-1975). 'Dat was een
legende in de Arabische wereld. Als zij zong stond het verkeer stil.'
Niet iedereen raakt na Idols verzeild in een Arabisch orkest, compleet met
instrumenten als de ud en kanun, dat Umm Kulthum-liederen speelt. Op de vraag
volgens welke leidraden ze haar carrière plant, antwoordt ze: 'Kwaliteit, klasse
en uitdaging.' Hind, die zich inzet voor Vluchtelingenwerk Nederland,
combineerde haar repetities in Israël met een bezoek aan Palestijnse
vluchtelingenkampen. 'Ik wilde meer over die geschiedenis weten.' Het zal haar
bijblijven. 'In de buurt van de muur tussen Israël en Palestina heb je steeds
het gevoel dat je beschoten wordt. Dat is heel benauwend.'
Bijzonder aan het Arab Orchestra of Nazareth is dat het uit christenen, joden
en moslims bestaat. 'Muziek brengt mensen samen.' Zelf heeft Hind niet per se
een sociaal doel met haar muziek. 'Het zegt gewoon wie ik ben.' In het
repertoire van de twintiger treffen we niet alleen fado en pop aan, maar ook
Arabische invloeden. 'Ik word vaak een jonge vrouw met een oude ziel genoemd',
grinnikt ze. 'Maar ik ben ook gewoon een jonge meid die van uitgaan houdt en een
scooter heeft.'
Haar volgende album wordt 'jonger, frisser en stoerder'. Of haar vriend,
rapper Brainpower, haar muzikaal gezien beïnvloedt? Een volmondig 'ja
natuurlijk' klinkt als antwoord. 'Als je verliefd bent, dan schrijf je daar
over.' Ook luistert ze vaker naar hiphop. 'Mijn vriend heeft een brede
muziekkennis, daar leer ik veel van.' Leert hij ook van haar? Een lichte
aarzeling. 'Ja ik denk het wel, maar misschien in iets mindere mate, haha.'
(bron: De Volkskrant d.d. 13 september 2007)
Jim ten slotte heeft net een hele aardige single uit: Doe maar gewoonquote:Boris genomineerd voor Edison Jazzism Award
Uitgegeven op donderdag 13 september 2007 om 12:14:05
(Novum) - Idols-winnaar Boris is genomineerd voor de Edison Jazzism Publieksprijs. Dat heeft de organisatie donderdag bekendgemaakt. Laura Fygi en Wouter Hamel zijn de andere genomineerden voor deze nieuwe prijs. Het publiek kan nog tot en met 15 oktober stemmen op een favoriet op de website edisonjazz.nl.
De publieksprijs wordt op 6 november uitgereikt tijdens het Edison Jazz-World Music Awards Gala in Eindhoven. Er worden dan ook Edisons vergeven in de zes reguliere categorieën, zoals jazz nationaal en jazz internationaal.
quote:Floortje van Idols in Sterren dansen op het IJs
Uitgegeven op vrijdag 07 september 2007 om 16:42:09
(Novum) - Floortje Smit, bekend van Idols, is de eerste deelnemer van de nieuwe editie van 'Sterren dansen op het ijs'. Dat heeft SBS 6 vrijdag bekendgemaakt. Floortje eindigde vorig jaar achter winnares Raffaëla als tweede in de populaire talentenjacht. Daarna bracht ze haar debuutalbum 'Fearless' uit.
De derde editie van 'Sterren dansen op het ijs', die in oktober van start gaat, wordt wederom gepresenteerd door Gerard Joling en Nance. De jury bestaat uit Jayne Hamelink, Wil Visser, Peter Moormann en Marc Forno. De eerdere edities van de ijsdansshow werden gewonnen door Hein Vergeer en Sita.
Binnenkort maakt SBS bekend wie de andere deelnemers zijn.
quote:Idols-reünie in musical Hair
BLOEMENDAAL - Het leek wel een Idols-reünie donderdag in Bloemendaal. Tijdens de eerste presentatie van de musical Hair stonden drie oud-finalisten van de tv-talentenjacht op het podium. Dewi, Yuli en Joël zingen voor het eerst weer met elkaar in de nieuwe Nederlandse versie van de musicalklassieker.
„Het is hartstikke leuk”, aldus Dewi, die met de andere twee meedeed aan de eerste editie van Idols. „We hebben dat toen samen meegemaakt en daardoor delen we veel. We hebben ook extra steun aan elkaar.” Dewi en Yuli zingen samen het openingsnummer van de musical, Aquarius.
Goeie kans. Ik denk dat zijn bankrekening het gespektst(?) is van alle oud-deelnemersquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:56 schreef alwaysthebest het volgende:
Wie is er eigenlijk het meest succesvol van de oude kandidaten?
Ik denk Jim
Marlies heeft een EP uitgebracht met Robby Valentine (DIe ooit een hit had met "Over and over again").quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:13 schreef Svensational het volgende:
Erik speelt in ONM, Robin in GTST, Marlies speelde ooit een gastrol in ONM.
Oh godquote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:07 schreef chansadres het volgende:
Angelique Koorndijk heeft een album opgenomen dat eigenlijk niemand heeft geluisterd. Bevat ook de eerder genoemde single met Aäron.
Te bestellen: http://www.gospel.nl/details.php?artikelID=18426
Aaron en Marescha zingen ook over de heer tegenwoordig. De EO kan bijna een eigen Idols beginnen (oh, dat hebben ze al: Korenslagquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh god(pun intended). Zijn alle kandidaten die ver komen zo in de here?
nou ja, in vergelijking met de idols-jamai vind ik deze toch wel erg dun hoor... opzich is ie niet dun, maar voor een jamai wel!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:51 schreef shiNinG_staR het volgende:
Lang is hij volgens mij niet echt, en dun ook niet. Hij heeft een goed figuur nu. Dat nep-bruine tintje mag echter wel wat minder
.
Dat bruin komt nog van de musicalschmink.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:51 schreef shiNinG_staR het volgende:
Lang is hij volgens mij niet echt, en dun ook niet. Hij heeft een goed figuur nu. Dat nep-bruine tintje mag echter wel wat minder
.
jij snapt mequote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:23 schreef Together het volgende:
Hij had altijd zo'n guitige, beetje bolle kop. Daar is weinig van overgebleven.![]()
quote:NIEUW SUCCES VOOR NICK & SIMON
NIEUWE ALBUM “VANDAAG” OP NUMMER ÉÉN BINNEN, PLUS PLATINA VOOR DEBUUT-CD
De carrière van het duo Nick & Simon zit stevig in de lift. Ontvingen zij afgelopen week bij het verschijnen van de nieuwe CD “Vandaag” al goud, nu komt dezelfde schijf in de Mega Album Top 100 op nummer één binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |