Bouwen danquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:07 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zou wel een Telecaster met SD Livewires er in willen hebben.
Jaja, verdraai het maar weer snel, staat toch echt heel wat anders in je eerdere postquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Neuh. Wil alleen zeggen: áls ik een Telecaster zou moeten hebben....
Joa, maar dat is ook wel te doen... en anders met een 'dog ears' en schroefje+veertje door de slagplaat a-la een Strat bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:17 schreef punkjunk het volgende:
[afbeelding]
Maar als ik het fresen gedaan heb, moet ie ook nog op de goede hoogte zitten en alles, dat lijkt me echte en lastig karweitje.
Dremelen uit de losse hand manquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:44 schreef ibaneX het volgende:
body dremelen??? bovenfrees aan loop!
Waarom glimt die hals zo?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:46 schreef punkjunk het volgende:
Nek, dus ik moet fresen, en dat vrees ik.
Gewoon standaart comet
[afbeelding]
Hoe wil je die uitdremelen dan? Met een slijptol ozo?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:23 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Jaja, verdraai het maar weer snel, staat toch echt heel wat anders in je eerdere post
[..]
Joa, maar dat is ook wel te doen... en anders met een 'dog ears' en schroefje+veertje door de slagplaat a-la een Strat bijvoorbeeld...
Maar gewoon je body en slagplaat uitdremelen, ben je al een heel eind
als fiscalist in spe kan ik wel zeggen dat een eenmanszaak voor een beginnende kleine onderneming met minder dan zeg 40000-45000 euro winst per jaar stukken aantrekkelijker is en natuurlijk in 'aanschaf' vaak al met 500 euro geregeld is. Het enige nadeel van de eenmanszaak ik natuurlijk dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor crediteuren/verliezen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:06 schreef Deansensitized het volgende:
Dus eerst nog maar lekker aankloten in de schuur [afbeelding]
Ik heb nog geen echte, maar een Gamma kopie [incl hardcase], is iets van 25 euro ofzo. Gebruik nu wel Dremel opzetstukjes en accesoires, want dat is wel de betere shit, maar het apparaat zelf is in wezen gelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:11 schreef Witchfynder het volgende:
Wat kost een dremel eigenlijk?
Ja ok, maar hoe raar kan het gaan. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je een dure Gibson of een buizenbak ofzo aan gort helpt perongeluk, dan moet je dat uiteraard betalen, maar daar kom je ook wel overheen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
als fiscalist in spe kan ik wel zeggen dat een eenmanszaak voor een beginnende kleine onderneming met minder dan zeg 40000-45000 euro winst per jaar stukken aantrekkelijker is en natuurlijk in 'aanschaf' vaak al met 500 euro geregeld is. Het enige nadeel van de eenmanszaak ik natuurlijk dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor crediteuren/verliezen.
Dat klopt, maar je hebt natuurlijk wel startkapitaal en verzekeringen enzo hequote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik heb nog geen echte, maar een Gamma kopie [incl hardcase], is iets van 25 euro ofzo. Gebruik nu wel Dremel opzetstukjes en accesoires, want dat is wel de betere shit, maar het apparaat zelf is in wezen gelijk.
En ja, zo'n klein schuurbandje erop en dan stukje bij beetje uitschuren tot het precies past. Werkt al jaren perfect.
[..]
Ja ok, maar hoe raar kan het gaan. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je een dure Gibson of een buizenbak ofzo aan gort helpt perongeluk, dan moet je dat uiteraard betalen, maar daar kom je ook wel overheen.
volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Omdat ze nogal afgelakt zijn. Mijnes glimde ook zo maar is nu mooi dof.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!
Nogal, jaquote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Omdat ze nogal afgelakt zijn. Mijnes glimde ook zo maar is nu mooi dof.
Ik heb een keer op zo'n Spitfire gespeeld, speelde echt voor geen meter die hals.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!
Een vriend van mij heeft zo'n MusicMan Axe... die neck is helemaal niet gelakt, en voelt dus 'gort-droog' aan. Is op zich wel fijn als je wat zweet, want dan issie niet zo stroef...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 01:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb een keer op zo'n Spitfire gespeeld, speelde echt voor geen meter die hals.
Dat is een zaak voor de verzekering denk ik. Ik denk dat hij het over schuldeisers bij faillissement heeftquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja ok, maar hoe raar kan het gaan. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je een dure Gibson of een buizenbak ofzo aan gort helpt perongeluk, dan moet je dat uiteraard betalen, maar daar kom je ook wel overheen.
Eigenlijk wle met je eens...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Al dat gezeur over halzen die slecht spelen. Volgens mij betekent dat gewoon dat je beter moet oefenen
Ze worden ook niet standaard gemaakt. Alleen de RR-modellen, maar daar heb ik niks mee. Hoewel voor de lol ik er weleens op zou willen spelen. Een van onze gitaristen speelt er op en is zelfs bezig een tweede te kopen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:56 schreef Deansensitized het volgende:
Die zijn in linkshandig ook wel moeilijk te vinden volgens mij. In normaal rechtshandig al...
Hangt er sterk van af... Die gozert met die MusicMan Axe moet heel erg wennen aan mijn Ibanez, omdat de hals totaal anders is. Mijne is veel breder maar ook een stuk dunner... het is een kwestie van gewenning... als je goed op een OLP kan spelen dan betekent het niet automatisch dat je beter gaat spelen op een PRS met een veel bredere hals.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:54 schreef Witchfynder het volgende:
Volgens mij als je op een crappy gitaar leert spelen dan lukt het op een goede al helemaal. Maar andersom ben je te verwend wellicht.
Moet de eerste gitaar niet té crappy zijn, want dan denk je verlies je misschien interesse omdat je crappier klinkt dan je speelt, zoals iemand hier zei een topic of twee geleden.
Ik heb een niet al te goede gitaar, maar als ik in de winkel op een behoorlijke Strat speel, dan klink ik sowieso beter. Jammer dat er nou nooit een Jackson V voor mij hangt, dat wil ik ook wel graag eens proberen..
Grappig dat de head dezelfde vormen heeft als de body...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
Deze, met een Tune-O-Matic en een EMG 81/85 setje
[afbeelding]
Breed in de zin van wijd... je moet je vingers net ff verder uit elkaar zetten etc. dan je gewend bent en dat is gewoon ff lastig... ik merk het zelf nu ook tussen mijn Yamaha en Ibanez... zeker met die Jumbo frets erbijquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
maar wat is ene brede hals?
toen ik overstapte van hele smalle yamaha halsjes naar die van mijn B.C Rich 7-snaar was het in het begin wel ff kut, maar na een paar dagen wennen speelt het eigenlijk het zelfde...
Al blijven die smalle dunne yamaha halsjes wel lekker om over heen te scheuren
Gewoon de toon van de overgebleven lengte van de snaar lijkt mequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:38 schreef Aresdreams het volgende:
Zou wel raar zijn, als je aan de andere kant van de hals nogmaals een body zou hebben, met elementen erin...
hoe zou zoiets klinken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |