Ik wil overal wel spelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:15 schreef Cynic het volgende:
een zaal zonder PA zal ik overigens nooit gaan spelen![]()
Lekker balans tussen de instrumenten krijg je dan...
Een 7"!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:23 schreef punkjunk het volgende:
Oh, en de postbode bracht een prachtig stukje punkrock historie.
De PA is er ook voor de zaal, de monitor boxen, daar moet je naar luisterequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik wil overal wel spelen
Das waar, al vind ik het geluid met PA op het podium ook vaak niet al te best.
Best wel zonde, het mooiste geluid heb je dan vaak in de zaal en dat maak je zelf niet vaak mee
(ja of je moet draadloos tussen het publiek gaan staan)
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
(ja of je moet draadloos tussen het publiek gaan staan)
Oooooooooh werkt dat zo! Ik zal er eens op letten de volgende keerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:32 schreef punkjunk het volgende:
De PA is er ook voor de zaal, de monitor boxen, daar moet je naar luistere.
Kijk, weer een tevreden klantquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Oooooooooh werkt dat zo! Ik zal er eens op letten de volgende keer![]()
Hahaaa! En dan gewoon doorgaan! Da's klassequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]. Maar dan pakken die kampers je gitaar af!
Lemme guess... Jules?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Irritante is dat die 2e rangsgeluidsmannen vaak alleen luisteren naar hoe het zaalgeluid is en het podiumgeluid maar een beetje globaal instellen en niet luisteren als je zegt dat je iets harder over de monitor wilt hebben.
In arnhem een keer ergens gespeeld en daar was het wel echt geod geregeld per persoon alles goed afstemmen. Vragen bij iedereen of het allemaal goed te horen was. En dat was ook gelijk 1 van de beste optredens, je speelt gewoon zoveel fijner als alles qua geluid goed geregeld is.
Een lijstje maken met monitorgroepen en welke mix je erop wil hebben is ook wel handig trouwens. En dat dan bij je rider doen. Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Oooooooooh werkt dat zo! Ik zal er eens op letten de volgende keer![]()
Beetje te relaxed is ie wel ja...quote:
Hoeft niet perse. Heb op een feest van een vereniging gespeeld met alleen backline. PA was er enkel voor zang en toetsen. Klonk super voor zo'n ruimte. De geluidsdude moet het gewoon *goed* doen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:15 schreef Cynic het volgende:
een zaal zonder PA zal ik overigens nooit gaan spelen![]()
Lekker balans tussen de instrumenten krijg je dan...
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:48 schreef Doodkapje het volgende:
Trouwens... één keer een optreden gehad in De Wolk/Van Buuren in Nijmegen... Soundchecken ging op zich okee... tijdens het optreden... "Hee geluidsman,... mag de monitor harder...? Geluidsman..?" Wassie 'm na de soundcheck naar huis gepeerd... klojo
http://nl.youtube.com/watch?v=lurt5FosdB4quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een Bob Ross onder de gitaristen..
Ach, geluidsmannen. Ook al heb ik niet zo heel veel podiumervaring, ik kan er nu al een boek over schrijven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Lemme guess... Jules?![]()
Trouwens... één keer een optreden gehad in De Wolk/Van Buuren in Nijmegen... Soundchecken ging op zich okee... tijdens het optreden... "Hee geluidsman,... mag de monitor harder...? Geluidsman..?" Wassie 'm na de soundcheck naar huis gepeerd... klojo
Onze geluidsman ziet ons al aankomenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. Heb op een feest van een vereniging gespeeld met alleen backline. PA was er enkel voor zang en toetsen. Klonk super voor zo'n ruimte. De geluidsdude moet het gewoon *goed* doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |