Paar keer het geluid gedaan voor wat bands en dan is dat idd handig als je dat van te voren weet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:53 schreef Cynic het volgende:
Een lijstje maken met monitorgroepen en welke mix je erop wil hebben is ook wel handig trouwens. En dat dan bij je rider doen.
Soms is sfeer alles.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:48 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ondanks het geluid, een van de mooiste optredens
Als ze echt het risico lopen om te breken, klinken ze vermoedelijk ook niet geweldig meer. Preventief vervangen dusquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:06 schreef Gewas het volgende:
Maar is dat niet gevaarlijk dan?
Oke. Die gitaar is al iets van dertig jaar oud, alleen weet ik niet hoe lang die snaren er al op zitten. Ook al jaren in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als ze echt het risico lopen om te breken, klinken ze vermoedelijk ook niet geweldig meer. Preventief vervangen dus.
Iemand?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:36 schreef Gitarist het volgende:
[..]
===
Vraagje over buizen in een buizenversterker, kan je die zomaar vervangen, of moeten de buizen "matched" zijn?
Ja op marktplaats gezien. Dat ding is super inderdaad!!quote:
Ja, is met elcheapo micje in laptop ingang und so opgenomen, dus is niet je van het, maar tochquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:45 schreef Falcon4ever het volgende:
Kramtried - Het is een nacht.mp3vind 'm nog steeds super klinken dean!
hopelijk kan je 'm ooit is in een studio iets helderder opnemen, want hijs een tikkie dof
Ja ik ging kwart voor 6 de deur uitquote:
En hoe bevallen deze Boss-kleurtjes?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik ging kwart voor 6 de deur uit
en ze bezorgen tot 6 uur
was heel de dag thuis
dus moet in dat laatste kwartiertje bezorgd zijn
Ik vind het een vage kleur. Hij is neit wit als m'n noisesupressor maar er zit een vieze goude gloed doorheen ofzoquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En hoe bevallen deze Boss-kleurtjes?
Mooie gitaar hoor, alleen jammer dat je op een plant gaat lijken, als je erop speeltquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:59 schreef TeleluvR het volgende:
Voor de telecaster-liefhebber maar ook (vooral) de niet-liefhebbers...
G.E. Smith
Zelfde als met m'n fietsquote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:07 schreef Sloggi het volgende:
Als ik mijn gitaar op de kop houd hoor ik iets ratelen. Volgens mij zit er een onderdeel los. Moet ik me zorgen maken?.
Je moet ze altijd per 2 vervangen. En niet zelf doen want ze moeten opnieuw gebiased worden.quote:
Kutkabouters zijn vast aan het poedelen in de swimming pool...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:26 schreef Sloggi het volgende:
Weet ik veel wat er rammelt. Iets rammelt in de gitaar.
nee noob!, het is niet alleen maar om klank! ook om de verdeling over de buizen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:31 schreef punkjunk het volgende:
bias is de ruststroom tussen de buizen.
vraag me alleen niet wat dat is.
het is iig puur belangrijk voor je klank.
Ja ik weet het ook niet precisequote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:08 schreef ibaneX het volgende:
[..]
nee noob!, het is niet alleen maar om klank! ook om de verdeling over de buizen!
Electrische?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:07 schreef Sloggi het volgende:
Als ik mijn gitaar op de kop houd hoor ik iets ratelen. Volgens mij zit er een onderdeel los. Moet ik me zorgen maken?.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:31 schreef punkjunk het volgende:
bias is de ruststroom tussen de buizen.
vraag me alleen niet wat dat is.
het is iig puur belangrijk voor je klank.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet er ook het fijne niet van, maar wat ik wel weet is dat als je de buizen van je eindversterker vervangt, je die opnieuw moet (laten) biassen. Voor je preamp maakt dat niet uit.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je moet ze altijd per 2 vervangen. En niet zelf doen want ze moeten opnieuw gebiased worden.
(edit: okay ik zie dat dit antwoord al 1000 keer is gegeven).
Dan maar over biassen: buizen werken samen per 2. Als je dat als sinuscurve weergeeft doet de ene buis de ene helft en neemt de andere dat over. Dat moet een beetje gelijkmatig gebeuren (op het juiste moment op de juiste plek moeten ze het overnemen), anders is je geluid gewoon niet goed en strak.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:08 schreef ibaneX het volgende:
[..]
nee noob!, het is niet alleen maar om klank! ook om de verdeling over de buizen!
Hmmm er gaat een wereld voor me open waar ik absoluut geen weet van heb.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 07:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja ik weet het ook niet precise. Maar als je em te koud of stemt dan klinkt het als een natte krant, stel je ze te warm af, dan ben je de sigaar en moet je snel weer nieuwe buizen.
![]()
Zoooooo danquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat wordt een flink potje huiselijk geweld ben ik bang
OMG, ik hoop dat het een grap is. Anders zou ik Cindy zelf ook van drie hoog naar beneden sodemieteren.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat wordt een flink potje huiselijk geweld ben ik bang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |