abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:02:49 #276
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_53702845
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Omdat ze nogal afgelakt zijn. Mijnes glimde ook zo maar is nu mooi dof.
volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:09:41 #277
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_53703047
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:02 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:40:21 #278
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_53704219
Ik vind mijn hals anders relaxt spelen. Maar hij glimt al veel minder dus misschien is de lak er wel vanaf inmiddels hoor.
pi_53710977
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Omdat ze nogal afgelakt zijn. Mijnes glimde ook zo maar is nu mooi dof.
Nogal, ja . Die van mij was à fabrique al mooi dof .
pi_53710985
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:02 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

Ik heb een keer op zo'n Spitfire gespeeld, speelde echt voor geen meter die hals.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:46:40 #281
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_53711220
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 01:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb een keer op zo'n Spitfire gespeeld, speelde echt voor geen meter die hals.
Een vriend van mij heeft zo'n MusicMan Axe... die neck is helemaal niet gelakt, en voelt dus 'gort-droog' aan. Is op zich wel fijn als je wat zweet, want dan issie niet zo stroef...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_53712211
De hasl van mijn gitaar is lekker zwart gelakt
speelt gewoon nog steeds lekker (maar inderdaad, met wat zweet kan tie soms wat stroever zijn)
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:10:23 #283
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_53712403
Ik vind van die LP halzen die zwart gelakt zijn echt stuk voor stuk kut spelen, maar dat komt misschien ook wel de donkere toets.
pi_53712665
Al dat gezeur over halzen die slecht spelen. Volgens mij betekent dat gewoon dat je beter moet oefenen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_53713058
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 20:28 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Ja ok, maar hoe raar kan het gaan. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je een dure Gibson of een buizenbak ofzo aan gort helpt perongeluk, dan moet je dat uiteraard betalen, maar daar kom je ook wel overheen.
Dat is een zaak voor de verzekering denk ik. Ik denk dat hij het over schuldeisers bij faillissement heeft .
pi_53713448
Jawel, maar ik bedoelde meer dat er bij schadeclaims het verlies dan ook uit je privé komt.
Maar eigen zaak starten is me nu nog wat te duur, om het officieel te maken tenminste. En heb er nu even vrij weinig tijd voor, komt nogal wat papierwerk en geregel bij kijken volgens mij.
En heb nog geen startkpitaal
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53714592
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Al dat gezeur over halzen die slecht spelen. Volgens mij betekent dat gewoon dat je beter moet oefenen
Eigenlijk wle met je eens...
met de meest kutte hals begonnen met spelen, en nu kan ik ongeveer overal op spelen
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:54:12 #288
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53715272
Volgens mij als je op een crappy gitaar leert spelen dan lukt het op een goede al helemaal. Maar andersom ben je te verwend wellicht.
Moet de eerste gitaar niet té crappy zijn, want dan denk je verlies je misschien interesse omdat je crappier klinkt dan je speelt, zoals iemand hier zei een topic of twee geleden.

Ik heb een niet al te goede gitaar, maar als ik in de winkel op een behoorlijke Strat speel, dan klink ik sowieso beter. Jammer dat er nou nooit een Jackson V voor mij hangt, dat wil ik ook wel graag eens proberen. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_53715332
Die zijn in linkshandig ook wel moeilijk te vinden volgens mij. In normaal rechtshandig al...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:59:10 #290
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53715393
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:56 schreef Deansensitized het volgende:
Die zijn in linkshandig ook wel moeilijk te vinden volgens mij. In normaal rechtshandig al...
Ze worden ook niet standaard gemaakt. Alleen de RR-modellen, maar daar heb ik niks mee. Hoewel voor de lol ik er weleens op zou willen spelen. Een van onze gitaristen speelt er op en is zelfs bezig een tweede te kopen.
Maar ja, zoals onze zanger zei, toen hij er eens op speelde: "wel ff wennen, zo'n grote klotepunt tussen je ribben". .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_53715435
King V is vet
voroal als je hem custom laat bouwen
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:11:37 #292
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53715692
Als je dat wilt doen dan moet je bankrekening ook vrij vet zijn. .

Als ik die cash heb laat ik denk ik toch eerder een ESP V bouwen. Die vind ik toch mooier. En dan met een Floyd Rose en SD Dave Mustaine custom Livewires er in. Maar dat kost mij dan ook wel een kleine 4000,-. .
pi_53715817
Dean Razorback V
pi_53715846
Jackson KV2, met leuke elementjes, reversed headstock en mooi painting op de body
ook ergens richting de 4000.
En vind ik weer mooier dan die van ESP.
pi_53716120
Deze, met een Tune-O-Matic en een EMG 81/85 setje

vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:33:14 #296
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_53716259
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:54 schreef Witchfynder het volgende:
Volgens mij als je op een crappy gitaar leert spelen dan lukt het op een goede al helemaal. Maar andersom ben je te verwend wellicht.
Moet de eerste gitaar niet té crappy zijn, want dan denk je verlies je misschien interesse omdat je crappier klinkt dan je speelt, zoals iemand hier zei een topic of twee geleden.

Ik heb een niet al te goede gitaar, maar als ik in de winkel op een behoorlijke Strat speel, dan klink ik sowieso beter. Jammer dat er nou nooit een Jackson V voor mij hangt, dat wil ik ook wel graag eens proberen. .
Hangt er sterk van af... Die gozert met die MusicMan Axe moet heel erg wennen aan mijn Ibanez, omdat de hals totaal anders is. Mijne is veel breder maar ook een stuk dunner... het is een kwestie van gewenning... als je goed op een OLP kan spelen dan betekent het niet automatisch dat je beter gaat spelen op een PRS met een veel bredere hals.
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
Deze, met een Tune-O-Matic en een EMG 81/85 setje

[afbeelding]
Grappig dat de head dezelfde vormen heeft als de body...
pi_53716349
maar wat is ene brede hals?
toen ik overstapte van hele smalle yamaha halsjes naar die van mijn B.C Rich 7-snaar was het in het begin wel ff kut, maar na een paar dagen wennen speelt het eigenlijk het zelfde...

Al blijven die smalle dunne yamaha halsjes wel lekker om over heen te scheuren
pi_53716362
Ja man, alleen dan stukkie kleiner, gelukkig

Jammer dat Feedback ze nog niet heeft, benieuwd wat zoiets gemiddeld kost...
pi_53716403
Zou wel raar zijn, als je aan de andere kant van de hals nogmaals een body zou hebben, met elementen erin...
hoe zou zoiets klinken?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:40:50 #300
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_53716463
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
maar wat is ene brede hals?
toen ik overstapte van hele smalle yamaha halsjes naar die van mijn B.C Rich 7-snaar was het in het begin wel ff kut, maar na een paar dagen wennen speelt het eigenlijk het zelfde...

Al blijven die smalle dunne yamaha halsjes wel lekker om over heen te scheuren
Breed in de zin van wijd... je moet je vingers net ff verder uit elkaar zetten etc. dan je gewend bent en dat is gewoon ff lastig... ik merk het zelf nu ook tussen mijn Yamaha en Ibanez... zeker met die Jumbo frets erbij
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:38 schreef Aresdreams het volgende:
Zou wel raar zijn, als je aan de andere kant van de hals nogmaals een body zou hebben, met elementen erin...
hoe zou zoiets klinken?
Gewoon de toon van de overgebleven lengte van de snaar lijkt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')