jah bestaat wij gebruiken er voor netwerk kabels die tot 1 m kunne zeggen waar breuk of sluiting zit.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 07:56 schreef JumpingJacky het volgende:
Hoi hoi,
Dit is waarschijnlijk niet helemaal het goede sub-forum, maar het paste het best bij mijn vraag, dacht ik (zo niet, geef hem maar een schopje de goeie kant op):
Ik heb een aantal verlengsnoeren van 40 meter met een kabelbreuk (waarschijnlijk). Anders gezegd, er komt geen stroom meer uit. Bestaat er een apparaat (voor de leek) waarmee ik de plaats van de kabelbreuk kan opsporen? Op die manier weet ik dan waar het probleem zit en tot hoever ik het verlengsnoer nog kan inkorten eventueel.
Alvast bedankt voor de zinnige reacties![]()
Amperetang?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:53 schreef JumpingJacky het volgende:
Nah, het zit niet in de toevoer.
Een beetje uitleg, bij ons verhuurbedrijf gebruiken we tientallen kabelhaspels van 50 meter. Af en toe geeft er eentje de geest en die gaat dan met pensioen. Het zou handig zijn als we kunnen achterhalen waar de storing zit, bij de stekker, bij de contactdoos of ergens in de 50 meter kabel. Dan zouden we hem wellicht nog kunnen repareren met een andere stekker of iets in te korten tot net voor de kabelbreuk. Maar dan moeten we wel de kabel kunnen meten. Vandaar dus de vraag.
Weet iemand hoe die apparaatjes heten met die ring waar je de kabel door haalt?
met zoiets is een kabelbreuk in één van de twee 230V draden best goed te vinden...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:06 schreef LPC-JP het volgende:
http://www.have-bv.nl/digitap/product/index.php?pID=899
Ik denk dat je zoiets zoekt...
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:04 schreef ziggy32 het volgende:
waarom moeilijk doen??
pak een simpele pieper of doormeet metertje, pak 1 metalen punt van de stekker, andere pootje in de contact doos. PIEP! is ok , zo niet ,andere gaatje.Vervolgens, pak je de andere punt van de steker en doe je hetzelfde, evenzo voor die metalen pen aan de buitenkant, dat is de aarde, en de belangrijkste.
Piept het niet, steker open maken en 1 meter snoer er afknippen,en overnieuw monteren, en alles overnieuw meten.
Doet die het nog niet kun je hem beter weggooien, de kabelhaspel krijg je meestal niet netjes open.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |