abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:02:01 #151
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53744263
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wezen die ik aanbid is logisch in al ZIJN zijn, concluderende dat er dingen zijn die HIJ niet kan is meer dan logisch

En wat die dingen zijn bepaal jij nu even arbitrair. Want nogmaals. Jouw god kan wel een steen maken uit het niets maar 'em vervolgens niet optillen als hij 'em te zwaar heeft gemaakt.

Jouw god valt buiten het logisch beredeneerbare, buiten en emperisch kenbare en daarbij buiten alle kritiek.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53744319
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:02 schreef SpecialK het volgende:
Jouw god valt buiten het logisch beredeneerbare, buiten en emperisch kenbare en daarbij buiten alle kritiek.

Maar hij antwoordt mooi wel als ik tegen hem praat! .

.
pi_53744411
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

3:59 “Voorzeker, het geval van Jezus is bij God hetzelfde als dat van Adam.

Het gaat hier om dat ze beiden zonder vader zijn geschapen en dus daarom dat Jezus niet goddelijk is omdat Adam dat ook niet is. Hele passage gaat dan ook over het ontkennen van Jezus zijn goddelijkheid en niet schepping van Adam.
quote:
Misschien moet het scheppen uit stof wel als metafoor voor de evolutietheorie worden opgevat, maar mijn eerste lezing zou zijn dat God Adam rechtstreeks uit stof schiep, en niet via aap-achtigen en gewervelden en zeedieren en eencelligen. Maar misschien heb ik ’t verkeerd.
quote:
30. En toen uw Heer tot de engelen zei: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zegden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat jij niet weet."

Chronologisch gezien is Soerat Baqarah 30, eerste keer dat er melding wordt gemaakt van Adam in de Koran en daar zegt God dat hij een stedehouder gaat plaatsen op Aarde. De Engelen spreken over iets wat al gaande is op aarde gezien zij geen toekomst kunnen voorspellen.

De schepping van de mens gaat niet als wees en het werd:
quote:
Bijvoorbeeld soera 23 vers 12 tot 16: 'En Wij hebben de mens geschapen uit een uittreksel uit leem. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop schiepen Wij de druppel tot een bloedklomp, waarop Wij de bloedklomp tot een vleesklomp schiepen, waarop Wij de vleesklomp tot beenderen schiepen, waarop Wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel.
quote:
Ook soera 22 vers 5 en 6 lijkt openingen te bieden voor een geleidelijke schepping: 'Wij zijn het die u geschapen hebben uit stof, daarna uit een druppel, daarna uit een bloedklomp, daarna uit een vleesklomp, deels gevormd en deels vormloos (...)'.
pi_53744563
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik meen ook gelezen te hebben dat de Koran vertelt dat Adam de eerste mens was, en toen bogen de Engelen voor hem , en Eva was z'n vrouw, alhoewel die niet genoemd wordt bij name. Hoe lees jij dat verhaal dan?

Zoals hierboven vermeld, Adam is de eerste stedehouder, Allah zegt duidelijk in de Koran dat de mens een lange tijd iets niet noemenswaardig is geweest en pas met Adam noemenwaardig is geworden en we moeten niet vergeten dat een van Allahs namen 'Al-Bari' is, 'The evolver'.
quote:
(met uitzondering van ondergetekende)

Leuk!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:25:08 #155
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_53744722
Jouw beschrijving van de schepping van de mens lijkt nog steeds heel sterk op creatie, of misschien Intelligent Design, niet echt evolutie. Allah lijkt er een actief handje in te hebben gehad.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_53744756
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:25 schreef Iblis het volgende:
Jouw beschrijving van de schepping van de mens lijkt nog steeds heel sterk op creatie, of misschien Intelligent Design, niet echt evolutie. Allah lijkt er een actief handje in te hebben gehad.
Maar dat is nu het punt toch, Ik zeg niet dat de Islam evolutie claimt of er daarvoor staat, wat ik wel zeg is dat je vrij weinig kunt vinden in de Islam wat het erkennen/bestuderen van evolutie zou tegenwerken.
pi_53751070
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dat is nu het punt toch, Ik zeg niet dat de Islam evolutie claimt of er daarvoor staat, wat ik wel zeg is dat je vrij weinig kunt vinden in de Islam wat het erkennen/bestuderen van evolutie zou tegenwerken.

Als dat er wel was zou dat jou visie op evolutie dan aantasten denk je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')