Ik heb geen absolute waarheid, dus ik kan die ook niet aan iemand opdringen. Ik vraag hetzelfde van andere mensen en soms kost dat heel veel moeite.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:55 schreef Averroes het volgende:
en jij hebt niet het gevoel dat je de waarheid kent of voelt je niet superieur over gelovigen?
Er is geen waarheid, goed en slecht zijn slechts termen die ons zijn opgelegd vanuit de maatschappij. Geen enkele mening is correct, de absolute waarheid bestaat niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:55 schreef Averroes het volgende:
en jij hebt niet het gevoel dat je de waarheid kent of voelt je niet superieur over gelovigen?
Nee, maar er zijn wel dingen die in onze eigen ogen de absolute waarheid zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:04 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Er is geen waarheid, goed en slecht zijn slechts termen die ons zijn opgelegd vanuit de maatschappij. Geen enkele mening is correct, de absolute waarheid bestaat niet.
Dat is niet correct, als de waarheid correct zou zijn dan zou het een feit zijn en geen aangenomen waarheid.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:06 schreef Averroes het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel dingen die in onze eigen ogen de absolute waarheid zijn.
Zoals?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:06 schreef Averroes het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel dingen die in onze eigen ogen de absolute waarheid zijn.
Heel simpel voorbeeld. Iemand is Christen en gelooft dat god bestaat. Dat God bestaat is geen feit maar kan voor hem toch een absolute waarheid zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:07 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Dat is niet correct, als de waarheid correct zou zijn dan zou het een feit zijn en geen aangenomen waarheid.
Heej dat is mijn religie, niet mijn religie aanvallen ja.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:12 schreef descendent1 het volgende:
^
Stelletje spamhoerige- mede Zwollenaren; dit is een serieus topic ja!![]()
![]()
Waarom lijkt het bestaan van een God je niet waarschijnlijk?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:12 schreef descendent1 het volgende:
bladiebla
Dan is dat een geloof, maar geen absolute waarheid. Mensen die het toch als absoluut aannemen zijn gevaarlijke gekken met slechts een doel voor ogen: Totale uitroeing van andersdenkenden, zij het door geweld, deportatie of door een goddelijk medium.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:10 schreef Averroes het volgende:
[..]
Heel simpel voorbeeld. Iemand is Christen en gelooft dat god bestaat. Dat God bestaat is geen feit maar kan voor hem toch een absolute waarheid zijn.
cyborg baby jezus rekent wel met hem afquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:17 schreef beelz het volgende:
[..]
Heej dat is mijn religie, niet mijn religie aanvallen ja.
De geest van John Wayne Gacy zij met uquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
cyborg baby jezus rekent wel met hem af![]()
Ik heb geen aanwijzingen, laat staan bewijs voor een God. Ik ga er dus niet vanuit dat er een God is en ik vind het vreemd om je leven in te richten naar iets waar geen aanwijzingen voor zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:19 schreef Averroes het volgende:
[..]
Waarom lijkt het bestaan van een God je niet waarschijnlijk?
Misschien heb je geen aanwijzingen omdat je niet zoekt. Of zoekt op de verkeerde plekken.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb geen aanwijzingen, laat staan bewijs voor een God. Ik ga er dus niet vanuit dat er een God is en ik vind het vreemd om je leven in te richten naar iets waar geen aanwijzingen voor zijn.
Hebben we het hier over een antropomorfische god of een goddelijke essentie?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:37 schreef Averroes het volgende:
[..]
Misschien heb je geen aanwijzingen omdat je niet zoekt. Of zoekt op de verkeerde plekken.
Is dat van belang dan? Kies maar.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hebben we het hier over een antropomorfische god of een goddelijke essentie?
Misschien heb je honger omdat je niet hebt gegeten. Of je het te weinig gegeten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:37 schreef Averroes het volgende:
[..]
Misschien heb je geen aanwijzingen omdat je niet zoekt. Of zoekt op de verkeerde plekken.
Waarom zou ik zoeken? Mijn wereld is ook compleet en mooi zonder God.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:37 schreef Averroes het volgende:
[..]
ALS God bestaat dan is hij overal, hem dan nog zoeken is futielquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:37 schreef Averroes het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |