Ik erger me vaker aan mensen die verkeerde website adressen plaatsen www.westernunion.com/win/ zul je wel bedoelen. Wie stuurt er nou geld via WU ? 90% van de ontvangers zijn oplichters.quote:
Laat mijn vrouw nou net bij die 10% horenquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:08 schreef mvc het volgende:
[..]
Ik erger me vaker aan mensen die verkeerde website adressen plaatsen www.westernunion.com/win/ zul je wel bedoelen. Wie stuurt er nou geld via WU ? 90% van de ontvangers zijn oplichters.
Als marktplaats dat zegt verkopen ze onzin. Er is niets mis met Western Union. Er zijn inderdaad wel een hoop oplichters die er gebruik van maken, maar dat zegt niets over het product zelf. Het zegt enkel iets over het (potentiele) klantsegment. Net zo goed is het een energiebedrijf niet te verwijten dat een kwekerij stroom aftapt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:58 schreef Dennisweb het volgende:
Lag dat nou aan mij of zei dat marktplaats dat westenunion niet betrouwbaar is?
Ben jij met een Nigeriaanse getrouwd?quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:11 schreef glasbak het volgende:
[..]
Laat mijn vrouw nou net bij die 10% horen![]()
Ik heb de link trouwens al aangepast..
De enige reden dat Western Union (en vergelijkbare producten) door oplichters (en witwassers) wordt gebruikt is omdat het met cash geld te maken heeft (en ook nog eens snel en internationaal is). Dat is allemaal veel minder traceerbaar. Elk financieel product kan (en wordt) gebruikt door oplichters, er zijn echter factoren die het voor hen makkelijker maken en factoren die het voor hen lastiger maken. Het versturen van cashgeld is een product dat gewenst is door een bepaalde groep (om legale redenen), dat zal ook zo blijven zolang het concept cashgeld bestaat. Elk bedrijf dat als onderdeel van hun core-business in dat marktsegment stapt zal veelgebruikt zijn door oplichters.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:47 schreef hugecooll het volgende:
Western Union is juist heel betrouwbaar, daarom gebruiken oplichters het ook
quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:50 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ben jij met een Nigeriaanse getrouwd?
ben je een neger dan?quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:43 schreef fathank het volgende:
Western Union Money Transfer. Heeft me al een boel geld opgeleverd
![]()
Filippijnse, same difference...quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:50 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ben jij met een Nigeriaanse getrouwd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |