abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53555768
Ik heb gisteravond een glas hete thee over mijn laptop gegooid . Dus ik meteen over de kop houden en met wc-papier en een handdoek afdrogen. Daarna aangedaan, hij startte op, totdat het Windows (Vista) schermpje er kwam. Het balkje ging gewoon heen en weer, en daarna kreeg ik allemaal strepen :'( . Nog een keer geprobeerd, geen resultaat.

Daarna ging er nog even een lampje branden toen ik hem aandeed, maar meer ook niet. Toen de hele nacht over de kop gelegd, maar er kwam nauwelijks iets uit. Op het moment doet hij helemaal niks meer .

Zonet even open gemaakt, er zitten van die sponsjes overal op die nu bevlekt zijn. Garantie kan ik dus wel vergeten. Het plakt op sommige plekken, maar niks ziet er heel aangetast uit. Ik kon alleen het geheugen, processor(koeling) en een deel van de harde schijf zien. De WLAN module zag er ook nog goed uit.

What to do?

1. Wachten
2. Mezelf voor m'n kop slaan omdat ik hem aangedaan heb nadat het gebeurd is en daardoor kortsluiting heeft gemaakt.
3. Even langs een pc-shop die hem repareert.

Het is een Acer 5633 WLMI.
pi_53555858
Zobiezo beetje dom om hem aan te doen naar die tijd, water zit kalk in zorgt voor aanslag etc.
Nie zo best dit.
Ik zwaai naar dieren.
pi_53555945
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:01 schreef Geerd het volgende:
Zobiezo beetje dom om hem aan te doen naar die tijd, water zit kalk in zorgt voor aanslag etc.
Nie zo best dit.
Inderdaad niet zo slim, ik baal er ook als een stekker van .
pi_53555975
Ik heb dat ook eens gehad. Je had volgens mij veel en veel langer moeten wachten met het weer aandoen. Mijn laptop heeft toen drie dagen in een warme kamer met de verwarming aan staan drogen. Hij deed het prima daarna. Zat er trouwens suiker in de thee? Dan kan je het helemaal wel vergeten volgens mij.
pi_53555979
Allereerst, heb jij nog garantie op die laptop ?
pi_53556003
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb dat ook eens gehad. Je had volgens mij veel en veel langer moeten wachten met het weer aandoen. Mijn laptop heeft toen drie dagen in een warme kamer met de verwarming aan staan drogen. Hij deed het prima daarna. Zat er trouwens suiker in de thee? Dan kan je het helemaal wel vergeten volgens mij.
Ja, er zaten sowieso 3 scheppen er in.
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:07:37 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_53556020
Gewoon een nieuw toetsenbord kopen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_53556027
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:05 schreef Ulreazj het volgende:
Denk het nog wel, heb hem deze zomervakantie aangeschaft. Maar binnenin zitten overal "sponjes" die door de thee aangetast zijn, daar zullen ze wel niet in trappen.
pi_53556043
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:07 schreef Rosbief het volgende:
Gewoon een nieuw toetsenbord kopen.
De laptop doet het helemaal niet meer, de thee is ook binnenin gekomen.
pi_53556067
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:05 schreef Ulreazj het volgende:
Meestal zitten in telefoons en laptops van die vochtgevoelige stickers of sponsjes. Waterschade valt namelijk niet onder de garantie...
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:11:01 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_53556091
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:08 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

De laptop doet het helemaal niet meer, de thee is ook binnenin gekomen.
Oh ja, het is een laptop.
Dat was een duur kopje thee vrees ik....
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_53556143
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:11 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Oh ja, het is een laptop.
Dat was een duur kopje thee vrees ik....
Zo'n 700 euro was-ie .
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Meestal zitten in telefoons en laptops van die vochtgevoelige stickers of sponsjes. Waterschade valt namelijk niet onder de garantie...
Precies...
pi_53556311
Ok, naja gewoon altijd even proberen, je weet maar nooit.
En anders het toetsenbord eruit halen en aan het testen gaan. Maar ik weet niet hoe je technisch je bent.
pi_53556372
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:19 schreef Ulreazj het volgende:
Ok, naja gewoon altijd even proberen, je weet maar nooit.
En anders het toetsenbord eruit halen en aan het testen gaan. Maar ik weet niet hoe je technisch je bent.
OK. Ik ben op zich geen n00b, maar qua hardware in- en uitelkaar zetten heb ik weinig kaas gegeten.

Mocht het niet werken en/of is de reparatie te duur, kan ik misschien de hardware los verkopen? Er zit wel een C2D, 2GB en een 120GB HD'tje in...
pi_53556403
Ik heb eens bier over mijn laptop gehad
Gelijk de boel uitegedaan, op de kop gezet en paar daagjes laten drogen. Resultaat was in het begin dat sommige toetsen het gek deden, gelukkig doet alles het nu wel weer naar behoren. Wel beetje dom om hem gelijk aan te zetten, maar daar was je zelf dus al achter gekomen...
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:25:43 #16
19142 tslh
Never at ease.....
pi_53556431
Claimen op je verzekering en een nieuwe halen.....
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_53556465
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:25 schreef tslh het volgende:
Claimen op je verzekering en een nieuwe halen.....
Wat moet ik dan zeggen? Moet er dan niemand langskomen om de schade te checken ?
pi_53556721
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:27 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Wat moet ik dan zeggen? Moet er dan niemand langskomen om de schade te checken ?
quote:
Naast de uitsluitingen in deze bijzondere voorwaarden
gelden onverkort de uitsluitingen die zijn opgenomen in
artikel 4 van de algemene voorwaarden. Verder is
uitgesloten:
1 Merkelijke schuld
Uitgesloten is schade die voortvloeit uit het handelen
en/of nalaten van een verzekerde en die het gevolg is
van diens merkelijke schuld. Het maakt hierbij niet uit of
de veroorzaker een ander is dan degene die een
beroep op de verzekering doet.
Ik heb wel eens gehad dat ik door een raam was gevallen bij een vriend, terwijl me met zijn allen aan het ouwehoeren waren, dat werd wel vergoed, maar ik vraag me af hoe het hiermee zit.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_53556769
Gelukkig was het hete thee, als het koude thee was was je nog verder van huis geweest!
pi_53556825
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:40 schreef Oksel het volgende:
Gelukkig was het hete thee, als het koude thee was was je nog verder van huis geweest!
Dat is een grapje ?
pi_53556861
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:42 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Dat is een grapje ?
Ja.

Ik vond het grappig dat je er "hete" bij zette.. alsof dat uitmaakt..

Alhoewel je vuur wel beter kan blussen met heet water.
pi_53556935
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:43 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja.

Ik vond het grappig dat je er "hete" bij zette.. alsof dat uitmaakt..

Alhoewel je vuur wel beter kan blussen met heet water.
OK
pi_53557037
Wel kut voor je, sorry. Als je nou een licht ontvlambaar chemisch goedje vind die niet te traceren is na verbranding moet je dat erin gieten, en aansteken. En dan zeggen dat hij spontaan ontbrandde.

Succes.
pi_53557162
Ai, vervelend....

Heb me Nokia N80 een keer in een glas sinaas terug gevonden, helemaal kopje onder gweest en dat voor ongeveer 10 tellen. Eruit gehaald, niet aangedaan en 3 dagen in de zon laten drogen met de accu eruit en open geschoven. Na 3 dagen de bat er weer in en hij deed het, alleen plakte hij ontzettend.
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:55:26 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53557168
Even ook mijn gal spuien
Van de week een glas wijn over m'n laptop gegooid... Alles opgedept met een doekje. Bleek dat er nog een flinke lading onder dat randje van m'n scherm zat. Begon dat scherm zich vol te zuigen met wijn. Todat er zo'n 9 cm hoge vlek in het scherm zat Nu begon het in de dagen daarna langzaam weg te trekken maar nog steeds zit er zo'n 2 cm hoge vlek op over de hele lengte....

Zal wel nooit meer weggaan.

@ts
Je moet hem volledig laten drogen. Heb weleens cola over een moederbord gegooid. Later aangezet Kortsluiting. Maar na een maand werkte hij weer. Zat zelfs cola onder de processor.

Succes ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')