abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53536749
Een heel verhaal, ik probeer het kort te houden.

We hebben nieuwe openslaande deuren, waarbij de deuren krom waren. Die zijn door de aannemer rechtgemaakt echter blijven de deuren bovenin een kier vertonen. Dit is tochtig en vervelend. Nu heeft hij het slot zo strak gezet, dat we aan de deur moeten hangen om hem open te draaien (en op slot) De kier blijft.

Nu weet hij niet meer wat hij kan doen (zegt hij)en wil hij een slotje bovenin plaatsen. Nu zit ik hier eigenlijk niet op te wachten, want dat betekent dat we nog meer aan de deur moeten gaan hangen om hem open en dicht te maken.

Ik heb het idee, dat het kozijn gewoon niet goed is. Is dit mogelijk en hoe kan ik dat controleren?

Het kozijn beslaat de complete achtergevel, dus als dit zo is, heb ik het gevoel dat de aannemer gewoon dit niet wil toegeven omdat hij dan de hele achterpui moet vervangen.

Dit is een lang slepend ellendig verhaal, dus ik wil als het kan de aannemer erbuiten laten, want als ik zijn kop zie krijg ik de neiging om mijn hobby op hem uit te oefenen en hem als honkbal te gebruiken.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:54:16 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53537167
Hoe heeft hij kromme deuren recht gemaakt????
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53537244
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:54 schreef sanger het volgende:
Hoe heeft hij kromme deuren recht gemaakt????
dat schijnt hij de producent hebben laten doen. Dat weet ik verder ook niet.
pi_53537451
Ik ben niet zo'n klusheld.. maar kan je de kromheid van zowel het kozijn als de deur controleren mbv bijvoorbeeld een touwtje strak spannen langs alle kanten. Bij de holle kant zou je dan speling moeten zien?

Ik weet alleen niet hoeveel speling tolerabel is.
pi_53537663
Hoe oud is je huis ?

En wat doet de aannemer voor je ?

Aangenomen werk , of op regiebassis ?
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:22:00 #6
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53537801
hangt van de deuren af die je hebt........als je openslaande deuren hebt die in elkaar vallen dan kan er nooit een kier ontstaan. Nadeel is dat je hierbij altijd beide deuren tegelijkertijd open moet doen. Heb je openstaalde deuren die niet in elkaar vallen maar in feite tegen elkaar (Met een tochtstrip op 1 deur zegmaar, weet even niet hoe je het noemt) dan kun je een kier krijgen......

heb ooit eens van een neef van mij begrepen (is timmerman) dat zijn bedrijf grantie geeft op die deuren, maar dat er bij één tot anderhalve cm ruimte tussen de deuren geen garantie op zit........blijft hout, en hout kan gaan werken...........maar dat had een goede aannemer je van te voren moeten vertellen........

slotje bovenin is idd vervelend, maar lijkt me wel de gemakkelijkste oplossing (of een nieuwe deur, maar dat is prijzig)
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:42:28 #7
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_53538220
Gewoon niet mee accoord gaan als het krom is en tocht.
Als de aannemer niet mee wil werken, hem aansprakelijk stellen en de laatste termijn niet betalen.
Daarna zou ik naar de rechtsbijstand gaan en die een bouwkundig adviesbureau laten inschakelen.
Deuren moet sluiten, er mag wel wat marge inzitten maar geen grote ruimtes
pi_53538225
Graag fotos, erg onduidelijk om wat voor deuren, wat voor kozijn het gaat en wat was er nu precies krom aan de deuren en waarom je nu aan de deuren moet hangen.

@orval de ruimte tussen een deur en het kozijn of tussen de deuren onderling moet ongeveer 3mm zijn bij droog weer. Bij de korte afstand van een deur werkt het hout ten hoogste enkele mm onder normale omstandigheden. In een natte zomer zal de naad naar ca 1 a 2 mm gaan, in een droge winter naar de ca 3 a 4 mm.
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:05:06 #9
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53538731
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:42 schreef tnimble het volgende:
Graag fotos, erg onduidelijk om wat voor deuren, wat voor kozijn het gaat en wat was er nu precies krom aan de deuren en waarom je nu aan de deuren moet hangen.

@orval de ruimte tussen een deur en het kozijn of tussen de deuren onderling moet ongeveer 3mm zijn bij droog weer. Bij de korte afstand van een deur werkt het hout ten hoogste enkele mm onder normale omstandigheden. In een natte zomer zal de naad naar ca 1 a 2 mm gaan, in een droge winter naar de ca 3 a 4 mm.
ik zeg ook niet wat het mag zijn.......ik zeg waar bouwbedrijven garantie op geven

mijn eigen openslaande deuren zitten keurig water en tochdicht en zijn kaarsrecht
pi_53539571
Aannemer doet nu alles gratis omdat er al een advokaat bij is geweest.

Ik heb simpelweg de energie niet meer om ook nog die strijd aan te gaan. Er zijn belangrijker dingen. Tenzij het kozijn scheef is en vervangen zou moeten worden.

Misschien klinkt dit stom en laks, maar daarvoor zou je de geschiedenis moeten weten en die is wat lang.

I betaal liever extra geld aan een andere aannemer dan dat ik weer ga touwtrekken. Al is het alleen maar om een andere timmerman te laten kijken of het probleem op te lossen is op een eenvoudige manier, want ik heb niet echt veel vertrouwen in de aannemer die het geplaatst heeft.
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:37:39 #11
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53539667
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:34 schreef basset het volgende:

Ik heb simpelweg de energie niet meer om ook nog die strijd aan te gaan. Er zijn belangrijker dingen. Tenzij het kozijn scheef is en vervangen zou moeten worden.

Misschien klinkt dit stom en laks, maar daarvoor zou je de geschiedenis moeten weten en die is wat lang.

I betaal liever extra geld aan een andere aannemer dan dat ik weer ga touwtrekken. Al is het alleen maar om een andere timmerman te laten kijken of het probleem op te lossen is op een eenvoudige manier, want ik heb niet echt veel vertrouwen in de aannemer die het geplaatst heeft.
of het kozijn scheef staat kun je natuurlijk heel makkelijk zelf even controleren.......als dit niet het geval is....de goudegids staat vol andere aannemers.......
pi_53543455
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:34 schreef basset het volgende:

Die kan ik me nog herinneren. Een weg roestende stalen constructie ondat het niet verzinkt was, verkeerde volgorde van folie en isolatie in de houtskeletbouw, lekages, schimmelvorming etz.
quote:
Ik ben ook nog steeds aan het touwtrekken en begrijp precies wat je bodoelt. Plaats wat fotos van het kozijn of laat er idd iemand ter plaatse naar kijken.

Of het kozijn recht staat kun je zien door de 2 diagonalen op te meten. Deze moeten vrijwel gelijk zijn aan elkaar. Als je lange stalen liniaal of een dun maar sterk touwtje strak trekt lsngs de balken van het kozijn en langs de zijkanten van de deuren kun je zien of die recht zijn. Eignelijk moet alles een heeeeeel klein beetje hol zijn ongeveer 0.05mm per meter lengte maar dat kun je alleen met een lange (b.v. 1 of 1.5 meter) lineaal controleren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')