quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:34 schreef basset het volgende:Aannemer doet nu alles gratis omdat er al een advokaat bij is geweest.
Ik heb simpelweg de energie niet meer om ook nog die strijd aan te gaan. Er zijn belangrijker dingen. Tenzij het kozijn scheef is en vervangen zou moeten worden.
Misschien klinkt dit stom en laks, maar daarvoor zou je de geschiedenis moeten weten en die is wat lang.
Die kan ik me nog herinneren. Een weg roestende stalen constructie ondat het niet verzinkt was, verkeerde volgorde van folie en isolatie in de houtskeletbouw, lekages, schimmelvorming etz.
quote:
I betaal liever extra geld aan een andere aannemer dan dat ik weer ga touwtrekken. Al is het alleen maar om een andere timmerman te laten kijken of het probleem op te lossen is op een eenvoudige manier, want ik heb niet echt veel vertrouwen in de aannemer die het geplaatst heeft.
![]()
Ik ben ook nog steeds aan het touwtrekken en begrijp precies wat je bodoelt. Plaats wat fotos van het kozijn of laat er idd iemand ter plaatse naar kijken.
Of het kozijn recht staat kun je zien door de 2 diagonalen op te meten. Deze moeten vrijwel gelijk zijn aan elkaar. Als je lange stalen liniaal of een dun maar sterk touwtje strak trekt lsngs de balken van het kozijn en langs de zijkanten van de deuren kun je zien of die recht zijn. Eignelijk moet alles een heeeeeel klein beetje hol zijn ongeveer 0.05mm per meter lengte maar dat kun je alleen met een lange (b.v. 1 of 1.5 meter) lineaal controleren