Wtf?quote:"Zelfs mijn kinderen zeggen geen u tegen me"
Wat ook zo is natuurlijk, daarom spreek ik mijn meerdere liever met 'U' aan dan 'je'.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:55 schreef Frankvbr het volgende:
ik gebruik echt nooit het woord u. Klinkt afstandelijk en oud, en laat denken dat sommige mensen meer waarde hebben/belangrijker zijn dan anderen.
precies ik sta met ogen open van verassing dat u opeens niet meer kan... Ik bedoel ik doe beleefd, u bent nog vreemd voor me, maar dat is niet een reden om je kort door de bocht je te gaan noemen toch!quote:Op donderdag 27 september 2007 23:58 schreef TNA het volgende:
Hehe, grappige klacht. Ik zeg zelf ook u tegen mensen die een stuk ouder zijn dan ik, de irritantste reacties zijn die als "Zo... jij zegt u tegen mensen?" Ik ben gewoon beleefd, wees er blij mee, jij die altijd zeikt op de jeugd van tegenwoordig
[..]
Wtf?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:10 schreef zoalshetis het volgende:
u is niet raar, als je onbekenden aanspreekt. die ene mail is geschreven door een kakvent met een slok op. onthou zijn naam en schrijf voortaan meer mails naar die hokeyclub. maar vergeet niet een variant met 'jij' en 'je' pauperbrief te sturen naar die sukkel.
Holy shit, u heeft mooie ogen!quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:28 schreef Jojoortje het volgende:
Alleen oude mensen die ik niet ken spreek ik aan met 'u'...
Voor de rest allemaal je/jij![]()
Mnee, vousvoyeren tegen m'n ouders vind ik net wat te afstandelijk... het getuigt natuurlijk wel van veel respect, maar voor mij zou het gewoon raar zijn...quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:28 schreef freecell het volgende:
Ik zeg zelfs u tegen mijn ouders
En verder tegen iedereen die ouder, danwel hoger geplaatst is dan ik ben en mij niet uitdrukkelijk gevraagd heeft om te tutoyeren.
U is een beleefdheidsvorm en zo gebruik ik hem ook.
Mijn schoonouders vinden het alleen zeer onplezierig als ik de vousvoyeer en dat was in het begin nog wel even vervelendMijn schoonvader voelt zich dan om de één of andere reden een oud fossiel
Ik ben voor het gebruik van "u" en als kinderen uit zichzelf u tegen mij zeggen, vind ik dat heel beleefd!
quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:30 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Holy shit, u heeft mooie ogen!![]()
Wil ik verder niks mee zeggen ofzo hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |