Dan is er dus geen vluchtstrook meer?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Spitsstroken zijn feitelijk gewoon overbodig. Ze zouden beter als vaste derde rijstrook worden geklasseerd, dan heeft iedereen er wat aan.
Vanaf ongeveer één kilometer zijn die lampen al zichtbaar daar!!!quote:Op donderdag 27 september 2007 18:57 schreef TNA het volgende:
Ik ken de situatie daar niet, is die groene pijl ook goed zichtbaar voor de invoegers?
Let even op het verschil tussen spitsstroken (vaak rechts gelegen en voor normaal gebruik vluchtstrook) en plusstroken (vaak links gelegen en normaal gesproken niet als vluchtstrook in gebruik). Een snelweg zonder vluchtstrook is geen pretje hoor!quote:Op donderdag 27 september 2007 18:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Spitsstroken zijn feitelijk gewoon overbodig. Ze zouden beter als vaste derde rijstrook worden geklasseerd, dan heeft iedereen er wat aan.
Clearquote:Op donderdag 27 september 2007 19:00 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer één kilometer zijn die lampen al zichtbaar daar!!!![]()
Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!quote:Op donderdag 27 september 2007 19:03 schreef TNA het volgende:
[..]
ClearAnyway, ik kan me voorstellen dat je, ook al let je niet bepaald goed op en voeg je sowieso slecht in, instinctief niet doorrijdt op de "vluchtstrook".
Ik weet het, je zal het mij niet zien doen, ik kan het me alleen ergens wel voorstellenquote:Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!
Hier een video van de spitsstrook en het gebruik ervan m.b.t. op- en afritten!quote:Op donderdag 27 september 2007 19:15 schreef JDude het volgende:
Maak eens een Paint, misschien dat ik dan snap wat je bedoelt.
Hmm, ligt dat aan mij of is dat een stukje begrijpend lezen? Anders pas ik het natuurlijk even aan, maar als je het nu wel begrijpt, laat ik het mooi zo staanquote:Op donderdag 27 september 2007 19:24 schreef JDude het volgende:
Ik weet wat een spitsstrook is
Ik snapte het verhaal alleen even niet, inmiddels na drie keer lezen wel.
Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:49 schreef eNaSnI het volgende:
De situatie:
Blaat blaat blaat..... en vervolgens zelf maar over de volledig LEGE!!! spitsstrook te gaan rijden deze maniak maar weer rechts ingehaald en naar huis gereden.......blaat blaat blaat enz.
Een open spitsstrook is gewoon een rechterrijstrook. Dus als je dan zo nodig op de middelste strook moet blijven ben je eigenlijk ook fout (want je rijdt niet zo rechts mogelijk).quote:Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef Kanjer het volgende:
Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.
Oftewel de regel van altijd zoveel mogelijk rechts houden lap jij doelbewust aan je laars en lokt het rechts inhalen uit door zelf onnodig links te rijdenquote:Op donderdag 27 september 2007 21:07 schreef athlonkmf het volgende:
ik neem die spitsstrook van de A12 richting den haag ook nooit. Je kan d'rop als je aan komt rijden, maar midden in de bocht moet je de spitsstrook weer vrijmaken, om 500 meter verderop er weer op te mogen. Dan blijf ik liever op de normale rijstrook.
Het is niets anders als een extra tijdelijke rechterrijstrook met een andere benaming en andere regelgeving omtrent de belijning. Dus gewoon lekker rechts rijden i.p.v. onnodig links blijven hangen (en rechts voorbij rijden uitlokt omdat iemand gewoon de spitsstrook blijft volgen)!quote:Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.
Rechts inhalen daarentegen.....![]()
Je m'excuse, het was Apeldoorn --> Arnhemquote:Op donderdag 27 september 2007 19:28 schreef JDude het volgende:
Het 'gecombineerde in- en uitvoegstrook'-deel volg ik nog steeds niet.
En als je van Apeldoorn naar Zwolle rijdt ben je de A1 eigenlijk al voorbij
Verder puik verhaal heur.
Het lijkt wel of met name ervaren chauffeurs er moeite mee hebben (er ligt toch een doorgetrokken streep?). Wijziging van regelgeving wordt schijnbaar niet door iedeeen opgemerkt, dus misschien moet de overheid hier nog meer aandacht aan besteden. Sommige mensen volgen nog weleens het goede voorbeeld, maar de meeste zitten je erg vreemd aan te kijken als je de spittstrook blijft volgen, terwijl zij zelf onnodig links rijden.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:04 schreef Schlumberger het volgende:
Bravo voor dit topic! Ik erger me ook altijd kapot aan mensen die niet snappen dat ze domweg op de middelste rijstrook rijden. Ik jaag ze daarom ook maar gewoon rechts voorbij, met eventueel een vuile blik naar links. Ben verder niet erg agressief in het verkeer, maar dit kan ik absoluut niet uitstaan.
Het rare is dat mensen wel als vliegen op een mestvaalt naar links gaan wanneer er links een strook wordt geopend (zoals bij bijv. Apeldoorn-Deventer), maar het domweg vertikken om naar rechts te moven wanneer de vluchtstrook wordt omgedoopt.
Zelfs mijn eigen vader, die gemiddeld best netjes rijdt, dacht in Duitsland dat de spitsstrook alleen voor vrachtwagens e.d. was. Er stond zelfs 'RECHTS FAHREN! -->' op de viaducten, maar hij vertikte het...
(Achteraf maar goed ook, want na een tijdje kwamen we langs een auto met panne die midden op de spitsstrook stilstond. Een vluchtstrook is soms ook wel fijn...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |