Mja, een stérattractie zou ik het niet willen noemen
![]()
Het is zeker wel grappig hoor, maar daar houdt het mee op... bovendien heb je aan een twee uur genoeg daar en zou je het bijv in een ochtend kunnen doen terwijl je in Bogotá bent (is minder dan een uur met openbaar vervoer). 3 dagen voor Bogotá is overigens wel het minste, dus opzich is die 4 dagen samen (Bogotá + Zipaquirá) ook niet verkeerd.
Verdere suggesties:
- In Punta Arenas heb je aan één dag zát (wat een saai gebeuren daar); Puerto Natales idem. Ik zou dan 3 of 4 dagen in Ushuaia blijven, want daar is in de omgeving genoeg te zien.
- Salta dagje meer: de tocht over de hoogvlakte neemt 4 dagen in beslag (als je vanuit Tupiza vertrekt, wat ik je aanraad aangezien je vanuit het zuiden komt) en voor de rest is er weinig te beleven in Uyuni.
- Sucre dagje minder, is wel grappig maar als je toch op een strak schema zit heb je aan 2 dagen zat.
- Puno is waardeloos... de stad is vervelend en de Islas Flotantes zijn dus écht niets aan. Vond het verspilling van mn tijd. Ga liever twee dagen naar het Isla del Sol (Bolivia, bij Copacabana).
- Puerto Maldonado: houd er rekening mee dat het regentijd is (vlgs mij) en dat je moet vliegen, anders kun je de pech hebben en alleen al 3 dagen in de truck zitten.
- Wat is er in Chachapoyas? Nog nooit van gehoord...
- Ik zou een dag van Ottavalo afhalen (zorg gewoon dat je daar voor die markt bent en dan 's avonds meteen weer door) en een dagje in Baños relaxen... als je tijd hebt voor de Ruta de las Cascadas per mountainbike dan moet je dat absoluut doen!
Voor de rest ziet het er goed uit
![]()
Ondanks dat het een strakke planning is heb je toch per maand nog ongeveer 5 dagen over voor reizen en speling. Ik had alleen óók nog 4 weken bijgeplakt voor Colombia, want je doet het land met jou ene week geen recht aan - het was voor mij het hoogtepunt van mijn reis.
Maar goed, ik ben daarna nog 6 maanden blijven plakken en heb een Colombiaanse vriendin dus erg onbevooroordeeld ben ik ook niet