Dat hangt er helemaal vanaf hoe graag je dat andere huis wilt hebben. Zie je dat andere huis als een verbetering in je leven dan moet je die gok gewoon nemen.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:35 schreef gelly het volgende:
Normaal gesproken durf ik best een gokje te nemen, maar is het in deze situatie verstandig om de stap te nemen ?
Nou ja, ik hoef niet te verhuizen. Er is geen noodzaak behalve dan dat het een stuk meer woongenot oplevert. Stel dat m'n contract niet verlengd wordt dan heb ik nu totaal geen probleem, dan is het een ander verhaal... De hypotheek zou ongeveer 1/3 van m'n netto inkomen betreffen (dat is nu 1/5)quote:Op donderdag 27 september 2007 13:37 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat hangt er helemaal vanaf hoe graag je dat andere huis wilt hebben. Zie je dat andere huis als een verbetering in je leven dan moet je die gok gewoon nemen.
Tja, en zo is er altijd wel een reden te bedenken om het niet te doen. Feit is dat je niet weet of je wel of geen contractsverlenging krijgt. Maar als hij niet wordt verlengd heb je wellicht meteen een beter betaalde baan gevonden. Een beetje risico nemen kan geen kwaad.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:40 schreef gelly het volgende:
Nou ja, ik hoef niet te verhuizen. Er is geen noodzaak behalve dan dat het een stuk meer woongenot oplevert. Stel dat m'n contract niet verlengd wordt dan heb ik nu totaal geen probleem, dan is het een ander verhaal... De hypotheek zou ongeveer 1/3 van m'n netto inkomen betreffen.
Dat is dus het probleem wat ik een beetje heb, het moet binnen 2 maanden aanvaard worden...quote:Op donderdag 27 september 2007 13:53 schreef EdPowers het volgende:
Straks hou je gewoon je baan, gebeurd er WEER niets rampzaligs in de wereldeconomie en ondertussen is jouw droomhuis aan een ander verkocht!
Wat ik WEL zou doen is eerst bekijken wanneer de overdracht zou moeten zijn. Hou wel een half jaartje buffer om je eigen woning te verkopen.
Ach, er komt altijd een ander droomhuis.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:53 schreef EdPowers het volgende:
Straks hou je gewoon je baan, gebeurd er WEER niets rampzaligs in de wereldeconomie en ondertussen is jouw droomhuis aan een ander verkocht!
Wat ik WEL zou doen is eerst bekijken wanneer de overdracht zou moeten zijn. Hou wel een half jaartje buffer om je eigen woning te verkopen.
Hoe bedoel je dat van je contract? Een hypotheek heeft als basis een stabiel inkomen, volgens mij valt dat weg als je contract niet verlengd wordt, dus dan verandert er nogal wat. Hoe zie je dat zelf?quote:Op donderdag 27 september 2007 13:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoef niet te verhuizen. Er is geen noodzaak behalve dan dat het een stuk meer woongenot oplevert. Stel dat m'n contract niet verlengd wordt dan heb ik nu totaal geen probleem, dan is het een ander verhaal... De hypotheek zou ongeveer 1/3 van m'n netto inkomen betreffen (dat is nu 1/5)
Idd, gewoon op een gegeven moment een knoop doorhakken en er voor gaan.You win some you lose some, that's how you play the gamequote:Op donderdag 27 september 2007 14:06 schreef Scorpie het volgende:
Herkenbaar. Heb zelf ook een tijdje getwijfeld om samen met partner een huis te kopen in deze tijden.
Wij zijn er van overtuigd dat de risico`s aanvaardbaar zijn en gaan ervoor. Tis moeilijk te zeggen wat de dag van morgen brengt.
In de sector waar ik werk is een vast contract niet gewoon, de hypotheekverstrekker wil echter een intentieverklaring hebben, en ook dat is geen probleem. Niet dat ik het idee heb dat m'n contract niet verlengd wordt, maar ja, ik werk wel bij een internationaal bedrijf. Ook met een vaste aanstelling heb je geen zekerheid, maar toch iets meer dan met een tijdelijk (jaar) contract. Dus hoe ik dat zelf zie ... Mocht het contract niet verlengd worden dan hou ik 70% van m'n inkomen over. Dat is nu geen probleem, met de nieuwe hypotheek nog maar de vraag.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:39 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat van je contract? Een hypotheek heeft als basis een stabiel inkomen, volgens mij valt dat weg als je contract niet verlengd wordt, dus dan verandert er nogal wat. Hoe zie je dat zelf?
quote:Op donderdag 27 september 2007 13:53 schreef EdPowers het volgende:
en ondertussen is jouw droomhuis aan een ander verkocht!
quote:Op donderdag 27 september 2007 15:33 schreef ozzyat105 het volgende:
gewoon doen, die huizen markt in NL blijft nog wel goed
Het gaat om z'n inkomen en het risico dat dat wegvalt, niet om de huizenmarkt.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:33 schreef ozzyat105 het volgende:
gewoon doen, die huizen markt in NL blijft nog wel goed
Mensen zouden zowieso altijd naar de eigen situatie moeten kijken. Fuck de "huizenmarkt".quote:Op donderdag 27 september 2007 15:34 schreef Linden het volgende:
[..]
Het gaat om z'n inkomen en het risico dat dat wegvalt, niet om de huizenmarkt.
Bij een eigen woning hou je na een aantal jaar natuurlijk meer geld over gezien je lasten gelijk blijven en je woning in waarde zal stijgen (meer of minder, op de lange duur waarschijnlijk altijd). Maar dat is het punt ook niet. Ik vraag me af of het verstandig is nu 1/3 van je inkomen aan een nieuwe hypotheek te besteden. Die 1/3 ben ik aan een huurhuis ook kwijt.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:37 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Mensen zouden zowieso altijd naar de eigen situatie moeten kijken. Fuck de "huizenmarkt".
De eigen situatie betreft hoeveel geld je eind van de maand overhoudt. In je hand. Niet in de lucht.
Ik was en ben inprincipe altijd nog voorstander om een huis te kopen maar met de huidige situatie in America Engeland en Nederland en een beetje realistische kijk op de toekomst denk ik dat je op dit moment beter kan gaan huren.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:19 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
![]()
flikker toch op met "jouw droomhuis". De marketeer die dat collectief tussen de oren heeft gekregen heeft zijn uurloon iig opgeleverd. Wonen is overrated, zowel in het collectieve bewustzijn als in Euros. Nederlanders zijn alleen maar bezig met wonen en er is daardoor geen ruimte meer om te leven.
Mijn advies is nu: NIET KOPEN. Tijden veranderen.
Huurders zijn in Nederland anno 2008 op de middellange termijn financieel beter af. Het enige waar ze tegen bestand moeten zijn is sociale druk. Wait and see.
je woonlasten ja. Dat zijn echter niet de enige lasten.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Bij een eigen woning hou je na een aantal jaar natuurlijk meer geld over gezien je lasten gelijk blijven
Nee, maar dat ga jij nu uitleggen?quote:Op donderdag 27 september 2007 19:19 schreef ozzyat105 het volgende:
wat dacht je wat er gaat gebeuren als straks de huren geliberaliseerd worden?
vooruit:quote:Op donderdag 27 september 2007 19:44 schreef Slasher het volgende:
[..]
Nee, maar dat ga jij nu uitleggen?
Ik heb niet zoveel verstand van hurenquote:Op donderdag 27 september 2007 19:47 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
vooruit:
dan gaan de huren gigantisch omhoog
quote:Op donderdag 27 september 2007 15:19 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
![]()
flikker toch op met "jouw droomhuis". De marketeer die dat collectief tussen de oren heeft gekregen heeft zijn uurloon iig opgeleverd. Wonen is overrated, zowel in het collectieve bewustzijn als in Euros. Nederlanders zijn alleen maar bezig met wonen en er is daardoor geen ruimte meer om te leven.
Mijn advies is nu: NIET KOPEN. Tijden veranderen.
Huurders zijn in Nederland anno 2008 op de middellange termijn financieel beter af. Het enige waar ze tegen bestand moeten zijn is sociale druk. Wait and see.
Mee eensch! Volgens mij zitten er heel veel mensen te wachten op het instorten van de huizenmarkt omdat ze het nu niet kunnen veroorloven.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:01 schreef EdPowers het volgende:
Maar goed, blijf jij maar 15 jaar lang wachten tot de huizenmarkt een keer in gaat storten blabla. Deed een vriendin van mij ook. Die wacht nog steeds....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |