abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53519169
Mag ik het toppunt uit 1 van m'n oude topics posten?

http://nl.youtube.com/watch?v=4GApbCyQ83U

Maar zo is het wel, toch?
pi_53519349
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:08 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

a. Of iets een cultureel verschijnsel wordt niet gemeten aan de hoogwaardigheid van die cultuur.

b. Of iets hoogwaardig is, is altijd een eigen mening. Gangsterrap liefebbers kunnen vast een uitgebreide analyse geven waarom ze die muziek goed vinden. Met uitleg van het gebruik van dubbels, metaforen, multi's en zinnen met dubble betekenis.

Voor iemand die hardcore helemaal leuk vind is het een uitgebreide cultuur met subculturen, DJ's, persoonlijkheden en bepaalde kledingvoorschriften. Hij zal ook een verhaal aan morele codes en hechte vriendschappen binnen die cultuur kunnen vertellen. Voor jou zijn het dan 'Die kale XTC-slikkers die die herrie luisteren' terwijl het voor hem veel meer nuances kent.

Kotom iedereen heeft zijn ding. En vooral qua muzieksmaak respecteer ik ieder zn smaak. Mensen die gaan roepen: dat en dat is dom zijn vaak 15-jarige pubers die zich nog graag ergens tegen willen zeggen en hun subcultuurtje helemaal de bomb vinden.
Er zit waarheid in wat je zegt en ik was dan ook opzettelijk ongenuanceerd in mijn tirade over gangsta rap. Kwestie van opgekropte ergernis die er nu eindelijk eens uit kwam . Maar je moet toch toegeven dat veel van dit soort muziek zo ont-zet-tend gefabriceerd is dat het gewoon niet meer leuk is.

Wat ik zei over de videoclips dat is neem ik aan door iedereen waar te nemen. Het zijn altijd dezelfde onderwerpen, schaars geklede vrouwen en dikke auto's met absurd grote velgen. Ze kleden zich allemaal hetzelfde en muzikaal gezien is het niet meer dan een standaardbeat met een loopje dat zich telkens blijft herhalen.

De reacties bij een gemiddeld gangsta rap nummer op Youtube zijn allemaal niet van het hoogste niveau. Kanker-dit en kanker-dat. Heeeeeel veel zinloze en nergens op gebaseerde dreigementen (je zal het toch maar eens niet met hen eens zijn, dan breken ze je matti ). Dat de Nederlandse taal op een dergelijke manier dreigt te verbasteren (zeker in de grotere steden) is een ander punt dat mij stoort, maar dat is maar gedeeltelijk gerelateerd aan dit soort 'culturele verschijnselen'.

Begrijp me goed, ik heb niets tegen rappers die echt talent hebben en ook nog eens zelf hun teksten schrijven die daadwerkelijk ergens op gebaseerd zijn. Zo was 2pac bijvoorbeeld 20x getalenteerder dan de huidige generatie gangsta rappers bij elkaar. Hip hop van mensen als Pete Philly vind ik ook helemaal niet verkeerd.

Hardcore was inderdaad misschien niet zo'n best voorbeeld omdat een groot deel daarvan oncommercieel is en het niet zo zeer doet voor het uiterlijk vertoon, al vind ik het persoonlijk wel erg 'makkelijke' muziek. Het voorbeeld van de volksmuziek was voornamelijk geïnspireerd op muziek van mensen als Jannes van het niveau lik-me-vessie. Dit is inderdaad wel een valide cultureel verschijnsel IN NEDERLAND, al vind ik dit zelf ook 'makkelijke muziek'.

Gangsta rap daarentegen is zo universeel als maar kan, net als McDonald's. Je ziet dan ook bar weinig verschil tussen Nederlandse en Amerikaanse gangsta rap en de verspreiding ervan over de wereld wordt op deze manier alleen maar meer.
pi_53519417
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:10 schreef Cypress_Hill het volgende:

[..]

Wat luister jij? Naar die debiele Jan Smit en andere Nederlandstalige bagger die je ook elke avond weer in de kroeg voorgeschoteld krijgt?
Bezit jij überhaupt wel het vermogen om te lezen? Ik noem Nederlandse volksmuziek nota bene als voorbeeld van dingen die mij niet aanstaan
pi_53519419
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:21 schreef DraYtje het volgende:

HAHAHA WAT NEP ZEG BUWUAHAU
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_53519523
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:21 schreef DraYtje het volgende:

Waarom wordt toch telkens weer dat stereotype beeld dat ik volgens sommigen heb weer bevestigd?

Doe eens een count van de zoekterm 'kk' op die reacties die daar staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')