Kijk aan, een reden om te stakenquote:Op donderdag 27 september 2007 12:05 schreef Etcetera het volgende:kan ik bij exact hetzelfde artikel met exact dezelfde kop weer exact dezelfdet typefout verbeteren vanwege een update ofzo
![]()
![]()
quote:Het Gronings is de kortste taal van ons land,
En dus de meest efficiënte!!
In het Nederlands: In het Grûnns:
- Dit behoort tot de mogelijkheden. * Sol kenn’n.
- Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden. * Wait’k nait.
- Zou u dat eens willen herhalen? * hè?
- Zulks ben ik geenszins van plan. * Da dukn’t.
- Ligt dat in de lijn der verwachtingen? * Sol’t?
- Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden. * Gain punt.
- Dit wordt door mij als zeer spijtig ervaren. * Da’s sund.
- Het weer voldoet niet aan de verwachtingen van deze tijd. * ‘tis kloot’nweer.
- Mag ik vragen waarvoor u hier komt? * Wa mos’t?
- Hetgeen u mij vertelt, verbaast mij ten zeerste. * Krieg nou wat.
- Deze informatie is geheel nieuw voor mij. * Da’s naaj.
- Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden? * Mags’t da wel?
- Wilt u zo vriendelijk zijn mij te zeggen wat u van mij wilt? * Wa wilst?
- Ik heb hierover een enigszins afwijkende mening. * Da kin nait.
- Wat u mij opdraagt, ben ik niet van plan uit te voeren. * Krieg’n bochel.
- Het leven van een Groninger gaat niet over rozen. * ‘tkon minder.
In andere dialecten zeg je dat juist plentyquote:Op donderdag 27 september 2007 12:54 schreef Etcetera het volgende:
maar je zegt zelden kut in het gronings
ik heb het nog maar zelden gehoord van iemand die in het gronings vloektquote:Op donderdag 27 september 2007 12:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
In andere dialecten zeg je dat juist plenty
Wat een slinkse manier om onder die saaie kut wedstrijden uit te komen zeg. Maakt het programma weer wat minder druk voor de spelers met competitie + champions league + beker + interlandverplichtingen.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:41 schreef Etcetera het volgende:sukkels
PSV uit bekertoernooi gezet
ja ik las al meer dat ze het mss expres hebben gedaanquote:Op donderdag 27 september 2007 13:02 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Wat een slinkse manier om onder die saaie kut wedstrijden uit te komen zeg. Maakt het programma weer wat minder druk voor de spelers met competitie + champions league + beker + interlandverplichtingen.
moet je doen wat ik heb gedaan: profiel aanmaken, onzin invullen en gluren maarquote:Op donderdag 27 september 2007 13:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zit nu op Hyves te kijken (heb er zelf nog steeds geen, en ben ook niet van plan om er een te nemen) naar sites van oud-klasgenoten. De meesten hebben verdomd weinig openbaar staan
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Straks kom je nog terug als een echte rode lijder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |