abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53508899
Ik woon in een hofje en daar staan drie grote bomen die behoorlijk veel blad verliezen (en dat gaat nog door tot begin mei met deze bomen... ) Dat opzich is al vervelend maar niets aan te doen. Gewoon regelmatig wat blad ruimen..

Maar nou heb ik van die buren (en ook de buren van de buren) die het blad opvegen en dan in het plantsoentje om die boom gooien, zo van het zijn niet onze bomen dat moet de gemeente maar op doen.. Maar volgens mij snappen de buren niet dat wanneer er nu een windvlaag komt alles weer verspreid ligt over de tuinen in het hofje en ze weer van voor af aan kunnen beginnen.. En het blad wat zei net hebben opgeveegt komt ook weer een deel van in mijn tuin te liggen.. en wie kan dus z'n kliko blijven vullen met blad????................................................................moi

maar het leuke is dan wel (nou ja echt leuk is het ook niet, wordt er ook voort moe van) dat de buren wel klagen dat er elke keer blad in hun tuin ligt meteen nadat ze het hebben opgedaan.. ja dûh
  donderdag 27 september 2007 @ 10:32:27 #2
188728 Lyzio
why do we fall
pi_53508959
Die hoere boomknufflelaars ook.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_53508976
Jezus wat een klacht , flikkert die bladeren toch gewoon ergens waar het jou niet intresseerd, net als je buren.
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_53509016
Anders zit meteen je groene kliko vol man
Bij ons komen ze dan met zo;n kar langs, en die zuigen alle bladeren op, als ze bij mekaar geharkt zijn in die gemeente-bomen-plantsoentjes.

+ bladeren -> humus -> voer voor boom
pi_53509051
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:32 schreef Mopst3r het volgende:
Jezus wat een klacht , flikkert die bladeren toch gewoon ergens waar het jou niet intresseerd, net als je buren.
bij mijn buren in de tuin.. zal ze leren..
pi_53509092
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:34 schreef n0r het volgende:
Anders zit meteen je groene kliko vol man
Bij ons komen ze dan met zo;n kar langs, en die zuigen alle bladeren op, als ze bij mekaar geharkt zijn in die gemeente-bomen-plantsoentjes.

+ bladeren -> humus -> voer voor boom
over een maand of vier komen ze misschien wel een keer om dat blad op te zuigen maar kan me niet herinneren dat ze dat vorig jaar ook gedaan hebben.. en ondertussen moet ik elke keer blijven vegen omdat die buren het in het plantsoen gooien en ze binnen vijf minuten daarna weer bij mij op de stoep liggen..
pi_53509181
Waar mensen zich zoal niet druk over kunnen maken zeg.
TS, ga eens wat doen met je leven.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:43:21 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53509214
Ben jij toevallig mijn buurman?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53509232
Bladeren vegen is sowieso een nutteloze bezigheid. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:44:36 #10
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_53509240
Waar ik me wel eens aan erger is dat de gemeente hier in Roosendaal heel selectief is in het opruimen van gemeente tuinen...

Er zijn hier best leuke cq mooie wijken die totaal verpauperen omdat de gemeente hier vrijwel niets opruimt. Ik noem bijvoorbeeld de Westrand... best een mooie wijk, leuk ingedeeld, maar het is er altijd een teringzooi omdat de gemeente hier gewoonweg nooit opruimt.

Als je daarin tegen bij het station kijkt, rijden er elke dag van die ambtenaartjes rond in kleine vuilniswagentjes om elk propje papier te ruimen die ze zien liggen, en elke week lopen er van die stichting halt jongetjes rond die dat nog eens lichtelijk overdoen.

En natuurlijk de wat 'duurdere' wijken worden ook veel beter onderhouden dan de buitenwijken.

Zelfs in de kalsdonk rijden ze regelmatig rond. wel stukken minder als in tolberg of de weihoek, maar goed, ze doen iig iets...

Ik denk dat in jouw geval een gesprek met je buren wonderen zal doen. spreek dit gezamenlijk af, en doe het om beurten in je eigen container als dit jullie zo stoort. Mochten zij hier geen gehoor aan geven, bel dan je gemeente eens op en zeg dat jullie hier erg veel last van hebben. Je staat in dit geval iets sterker als jullie dit ook gezamenlijk doen.
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  donderdag 27 september 2007 @ 10:46:31 #11
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_53509274
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:43 schreef Copycat het volgende:
Ben jij toevallig mijn buurman?
Interessante wending
  donderdag 27 september 2007 @ 10:47:48 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53509322
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:44 schreef Misstique het volgende:
Bladeren vegen is sowieso een nutteloze bezigheid. .
En ben jij mij???

Ik woon op een plein en de wind blaast bijna altijd alle bladeren in de voortuin van mijn buren en mij.
Mijn buren links en rechts zijn volgens mij elke dag bezig hun straatje schoon te vegen. In mijn voortuin ligt een enorme berg bladeren. Lekker knus. En dan zal ik maar zwijgen over de jungle die mijn achtertuin is.
pi_53509347
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

En ben jij mij???

Ik woon op een plein en de wind blaast bijna altijd alle bladeren in de voortuin van mijn buren en mij.
Mijn buren links en rechts zijn volgens mij elke dag bezig hun straatje schoon te vegen. In mijn voortuin ligt een enorme berg bladeren. Lekker knus. En dan zal ik maar zwijgen over de jungle die mijn achtertuin is.
Je bent mijn kloon. Duidelijk.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_53509566
Blaadjes. Bomen. Kappen met die handel!

Ga op de maan wonen ofzo.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  donderdag 27 september 2007 @ 11:00:03 #15
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53509654
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:57 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Blaadjes. Bomen. Kappen met die handel!

Ga op de maan wonen ofzo.
lol!
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 27 september 2007 @ 11:05:37 #16
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53509801
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:37 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

over een maand of vier komen ze misschien wel een keer om dat blad op te zuigen maar kan me niet herinneren dat ze dat vorig jaar ook gedaan hebben.. en ondertussen moet ik elke keer blijven vegen omdat die buren het in het plantsoen gooien en ze binnen vijf minuten daarna weer bij mij op de stoep liggen..
Je kunt bij de gemeente een soort van verzamelbak aanvragen, die wordt er dan neergezet en daar kun je de bladeren in doen, dat was tenminste bij onze vorige woning in Eindhoven het geval, dan met een paar buren even de handen uit de mouwen en het blijft netjes bij elkaar.
Het is een soort van kooi ± een meter hoog en 1 ½ meter breed en diep, daar kun je een boel in kwijt, als de bomen dan kaal zijn komt de gemeente het ding halen.
Ik weet niet of dit bij jouw gemeente ook op gaat maar je kunt het allicht proberen.
Succes.
be nice or go away
pi_53517459
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

En ben jij mij???

idd, en als de buren er problemen me hebben, mogen ze het toch best zelf opruimen, jij blij (alsnog niets doen ) en buren blij (schoon straatje )
  donderdag 27 september 2007 @ 15:34:16 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53517719
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:25 schreef gekko007 het volgende:

idd, en als de buren er problemen me hebben, mogen ze het toch best zelf opruimen, jij blij (alsnog niets doen ) en buren blij (schoon straatje )
Bij mij is het zelfs zo erg dat mijn buurman links mijn helft van onze gezamenlijke coniverenhaag bijsnoeit, omdat anders de wortels aan zijn kant omhoog komen vanwege topzwaarte aan mijn zijde.

donderdag 27 september 2007 @ 15:44:15 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53518001
Waar maak je je druk om man. Die blaadjes rotten vanzelf wel weer een keer weg
pi_53518070
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:05 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Je kunt bij de gemeente een soort van verzamelbak aanvragen, die wordt er dan neergezet en daar kun je de bladeren in doen, dat was tenminste bij onze vorige woning in Eindhoven het geval, dan met een paar buren even de handen uit de mouwen en het blijft netjes bij elkaar.
Het is een soort van kooi ± een meter hoog en 1 ½ meter breed en diep, daar kun je een boel in kwijt, als de bomen dan kaal zijn komt de gemeente het ding halen.
Ik weet niet of dit bij jouw gemeente ook op gaat maar je kunt het allicht proberen.
Succes.
Sinds een paar dagen staat er bij ons ook een. Handig ja.
pi_53529264
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Sinds een paar dagen staat er bij ons ook een. Handig ja.
Ik geloof dat ze daar bij ons in het dorp twee jaar geleden mee gestopt zijn omdat iedereen z'n eigen tuinafval ook in die bakken gooiden.

Ik vind het trouwens niet erg dat de buren blad ruimen dat moet de buurvrouw zelf weten of ze 's ochtends meteen als ze op staat al met handveger en blik rond gaat sjouwen om alles op te ruimen.. maar wat ze blijkbaar niet snapt is dat wanneer ze de blaadjes in de gemeente tuin gooit het binnen 5 minuten weer terug in de tuinen ligt..
pi_53529746
Nog steeds aan het zeuren over vallende blaadjes? Ze doen het notabene al voordat de mensheid bestond. Begin anders een rechtszaak. Of richt een bomenschool op en ga het ze afleren.

En verwacht niet dat de meeste mensen blaadjes opruimen. We dweilen immers ook geen regenplassen op.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_53529771
Hofjes
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_53530091
Bladeren Zoek een echt probleem
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_53532790
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:20 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Nog steeds aan het zeuren over vallende blaadjes? Ze doen het notabene al voordat de mensheid bestond. Begin anders een rechtszaak. Of richt een bomenschool op en ga het ze afleren.

En verwacht niet dat de meeste mensen blaadjes opruimen. We dweilen immers ook geen regenplassen op.
uhm volgens mij ging het er juist over dat mensen de blaadjes wel opruimden maja.. ik zal wel turks getypt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')