abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53505860
Staat er ergens in de wet, hoeveel bewoners er maximaal mogen wonen in een bepaalde woning?; natuurlijk gerelateerd aan oppervlakte/aantal kamers...

Kan het niet vinden...
pi_53505864
Staat in 't huurcontract.
Ook zijn er brandweervoorschriften
pi_53505868
*btw in een koopwoning mag je gerust 12 eigen kinderen nemen, pas met adoptie en opvang krijg je met regels te maken
pi_53505873
Ik ben het nog nooit tegengekomen in ieder geval. Wel kan ik me voorstellen dat er ergens vermeld staat een redelijk aantal ofzo ? Een of andere vage omschrijving met betrekking tot veiligheid?

Goede vraag wel eigenlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_53505879
quote:
Op donderdag 27 september 2007 03:17 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben het nog nooit tegengekomen in ieder geval.
Genoeg huurwoningen waar 't maximaal aantal bewoners in 't contract staat.
  donderdag 27 september 2007 @ 07:22:43 #6
3542 Gia
User under construction
pi_53506130
quote:
Op donderdag 27 september 2007 03:22 schreef sig000 het volgende:

[..]

Genoeg huurwoningen waar 't maximaal aantal bewoners in 't contract staat.
Inderdaad, vooral bij zogenaamde seniorenwoningen. Alleen benedenverdieping met zolder. Daar mogen maar 2 mensen wonen.

Maareh....TS, wil je een commune beginnen of zo?
pi_53506372
ivm de krapte op de huizenmarkt zou een minimumaantal ok verplicht moeten zijn

*Niet dat ik zelf vreemde mensen in wil laten wonen hier natuurlijk
pi_53506657
Er is geen maximaal aantal bewoners per woning of per m^2 in de wet.

Er zijn wel internationale en nationale normen voor cellen en andere overheidsgebouwen:
Voor een cel is dit iets minder dan 10m^2 p.p.
Ook zijn er normen voor ventialie minimaal 20m^3/uur p.p. voor kantooruimten.

Dit zijn geen wetten, maar deze normen kunen wel helpen als je een rechtzaak tegen je eigen huurbaas wilt beginnen
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_53506712
Al je een gewoon huis opsplitst in zelfstandige wooneenheden krijg je volgens mij pas met zoiets te maken.
Als je bijvoorbeeld kamers aan studenten gaat verhuren moet je aan allerlei veiligheids regels gaan voldoen, hoe dit bij wet geregeld is eigenlijk geen idee.

tvptje dan dus maar
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_53506778
In dit geval gaat het om 3 appartementen binnen een appartmentencomplex, waar door de eigenaar van deze 3 appartementen Polen wordn gehuisvest. Per drie-kamer-appartement zijn nu 5 a 6 volwassenen gehuisvest... vraag is mag dat?
  donderdag 27 september 2007 @ 08:46:24 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_53506817
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef LennyKravitz het volgende:
In dit geval gaat het om 3 appartementen binnen een appartmentencomplex, waar door de eigenaar van deze 3 appartementen Polen wordn gehuisvest. Per drie-kamer-appartement zijn nu 5 a 6 volwassenen gehuisvest... vraag is mag dat?
Dat bepaalt de gemeente.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 27 september 2007 @ 09:14:51 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53507227
quote:
Meestal mag dat ja.

De gemeente kan hier een rol in spelen alsmede de verhuurder.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53514163
quote:
Het aantal personen zegt niet alles, het is ook van belang wat hun onderlinge relatie is. In een woning die volgens de gemeente normaal gesproken geschikt is voor 1 persoon mogen vaak wel 2 personen wonen, mits ze een stel zijn. Twee kamergenoten in dezelfde woning mag dan bijvoorbeeld weer niet. Meestal is het uitgangspunt dat er evenveel slaapkamers moeten zijn als noodzakelijke bedden, zolang er geen familierelatie is. Maar dat wisselt wel eens per gemeente, en zelfs per pand.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:14:18 #14
3542 Gia
User under construction
pi_53517130
quote:
Hm, ik zou dat gewoon eens navragen bij de gemeente.
Ik had het eerder over de commune....

Een groep kennissen van mij hebben vroeger eens samen in een commune gezeten, maar die hadden dan wel ieder een eigen kamer, met een gezamenlijke woonkamer, keuken, badkamer enz....

Zoals jij dit voor doet komen, heeft het daar wel iets van weg, maar slapen ze dus met drieeën op één kamer? Als varkens in een kot. Akkoord, kiezen die mensen uiteraard zelf voor. Ze delen de kosten. Maar of het mag, vraag ik me af.

Je kunt je ook gewoon er niet mee bemoeien, tenzij ze voor jou overlast bezorgen of zo.
pi_53520349
Zal inderdaad van gemeente tot gemeente verschillend zijn, toen ik nog huurde woonde er verderop in de straat een gezin met 5 kinderen, in een huis met 3 slaapkamers.
De ouders hadden de middelste slaapkamer, de 3 jongens hadden de grootste en de 2 meiden de kleinste.
Toen mevrouw zwanger werd van nummer 6, moesten ze van de gemeente verhuizen.
Dit omdat op de grootste slaapkamer al 3 zonen sliepen, en in de kleinste 2 dochters.
Ze vonden dit erg jammer en wilden eigenlijk niet verhuizen, maar ze werden voor de volgende keuze gesteld, er zouden 3 aanbiedingen komen van huizen welke groot genoeg voor het gezin zouden zijn, bij de derde keer weigeren moesten ze de vierde nemen, desnoods gedwongen.
pi_53521807
het staat in je huurcontract als het goed is
Ik ben niet lullig sommige mensen kunnen gewoon niet tegen de waarheid!
pi_53532732
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:14 schreef Gia het volgende:
Je kunt je ook gewoon er niet mee bemoeien
Dat is het belangrijkste inderdaad.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_53533506
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Hm, ik zou dat gewoon eens navragen bij de gemeente.
Ik had het eerder over de commune....

Een groep kennissen van mij hebben vroeger eens samen in een commune gezeten, maar die hadden dan wel ieder een eigen kamer, met een gezamenlijke woonkamer, keuken, badkamer enz....

Zoals jij dit voor doet komen, heeft het daar wel iets van weg, maar slapen ze dus met drieeën op één kamer? Als varkens in een kot. Akkoord, kiezen die mensen uiteraard zelf voor. Ze delen de kosten. Maar of het mag, vraag ik me af.

Je kunt je ook gewoon er niet mee bemoeien, tenzij ze voor jou overlast bezorgen of zo.
Bewoners zorgen voor overlast ja...
pi_53540627
quote:
Op donderdag 27 september 2007 03:10 schreef LennyKravitz het volgende:
Staat er ergens in de wet, hoeveel bewoners er maximaal mogen wonen in een bepaalde woning?; natuurlijk gerelateerd aan oppervlakte/aantal kamers...

Kan het niet vinden...
Bij ons in Schiedam is sinds kort de regel van kracht dat je met maximaal 5 personen in 1 woning mag wonen als die geen familie van elkaar zijn. (dus gezin van 20 kinderen mag wel, maar 6 polen mogen niet )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')