Genoeg huurwoningen waar 't maximaal aantal bewoners in 't contract staat.quote:Op donderdag 27 september 2007 03:17 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben het nog nooit tegengekomen in ieder geval.
Inderdaad, vooral bij zogenaamde seniorenwoningen. Alleen benedenverdieping met zolder. Daar mogen maar 2 mensen wonen.quote:Op donderdag 27 september 2007 03:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Genoeg huurwoningen waar 't maximaal aantal bewoners in 't contract staat.
Dat bepaalt de gemeente.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef LennyKravitz het volgende:
In dit geval gaat het om 3 appartementen binnen een appartmentencomplex, waar door de eigenaar van deze 3 appartementen Polen wordn gehuisvest. Per drie-kamer-appartement zijn nu 5 a 6 volwassenen gehuisvest... vraag is mag dat?
Meestal mag dat ja.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef LennyKravitz het volgende:
In dit geval gaat het om 3 appartementen binnen een appartmentencomplex, waar door de eigenaar van deze 3 appartementen Polen wordn gehuisvest. Per drie-kamer-appartement zijn nu 5 a 6 volwassenen gehuisvest... vraag is mag dat?
Het aantal personen zegt niet alles, het is ook van belang wat hun onderlinge relatie is. In een woning die volgens de gemeente normaal gesproken geschikt is voor 1 persoon mogen vaak wel 2 personen wonen, mits ze een stel zijn. Twee kamergenoten in dezelfde woning mag dan bijvoorbeeld weer niet. Meestal is het uitgangspunt dat er evenveel slaapkamers moeten zijn als noodzakelijke bedden, zolang er geen familierelatie is. Maar dat wisselt wel eens per gemeente, en zelfs per pand.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef LennyKravitz het volgende:
Hm, ik zou dat gewoon eens navragen bij de gemeente.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef LennyKravitz het volgende:
Dat is het belangrijkste inderdaad.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:14 schreef Gia het volgende:
Je kunt je ook gewoon er niet mee bemoeien
Bewoners zorgen voor overlast ja...quote:Op donderdag 27 september 2007 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, ik zou dat gewoon eens navragen bij de gemeente.
Ik had het eerder over de commune....
Een groep kennissen van mij hebben vroeger eens samen in een commune gezeten, maar die hadden dan wel ieder een eigen kamer, met een gezamenlijke woonkamer, keuken, badkamer enz....
Zoals jij dit voor doet komen, heeft het daar wel iets van weg, maar slapen ze dus met drieeën op één kamer? Als varkens in een kot. Akkoord, kiezen die mensen uiteraard zelf voor. Ze delen de kosten. Maar of het mag, vraag ik me af.
Je kunt je ook gewoon er niet mee bemoeien, tenzij ze voor jou overlast bezorgen of zo.
Bij ons in Schiedam is sinds kort de regel van kracht dat je met maximaal 5 personen in 1 woning mag wonen als die geen familie van elkaar zijn. (dus gezin van 20 kinderen mag wel, maar 6 polen mogen nietquote:Op donderdag 27 september 2007 03:10 schreef LennyKravitz het volgende:
Staat er ergens in de wet, hoeveel bewoners er maximaal mogen wonen in een bepaalde woning?; natuurlijk gerelateerd aan oppervlakte/aantal kamers...
Kan het niet vinden...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |