abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53483498
Beetje een fluttitel, maar goed.

Het zit zo, een kennis van me heeft een garage gekocht waarvan de huur voor een jaar(tot eind december) betaald was, de vorige eigenaar zou het bedrag voor de komende maanden teruggeven aan de nabestaanden.

Nu is ineens de vriendin van de huurder op komen dagen die zegt dat ze gewoon de garage wil gebruiken tot eind van het jaar, ze waren niet getrouwd, zij staat niet op het huurcontract of wat dan ook.
Zij heeft daar dan toch helemaal geen recht op lijkt me, of zit ik er nu langs te lullen?

Die kennis moet uit de garage die hij huurt op 1 oktober en hij kan echt niet zonder.

Ik vond dit:
Wat gebeurt er als de huurder vertrekt en de samenwoner (geen huurder of medehuurder) achterblijft?

De achterblijvende bewoner heeft in principe geen rechten ten opzichte van de verhuurder

Bron
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  woensdag 26 september 2007 @ 12:14:34 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53483543
Wel een beetje jammer dat de eigenaar niet gewoon in overleg is gegaan met de nabestaanden voordat hij het weer aan iemand anders verkoopt

Erg veel begrip toon jij zelf dan overigens ook niet. Net alsof die spullen ineens verdampen als de eigenaar dood is. En net of de nabestaanden zo 123 een nieuwe ruimte daarvoor hebben.

Ga zelf op zoek naar een andere ruimte voor je spullen . uh ik bedoel die zogenaamde kennis
pi_53483643
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:14 schreef PLAE@ het volgende:
Wel een beetje jammer dat de eigenaar niet gewoon in overleg is gegaan met de nabestaanden voordat hij het weer aan iemand anders gaat verhuren

Erg veel begrip toon jij zelf dan overigens ook niet. Net alsof die spullen ineens verdampen als de eigenaar dood is. En net of de nabestaanden zo 123 een nieuwe ruimte daarvoor hebben.

Ga zelf op zoek naar een andere ruimte voor je spullen . uh ik bedoel die zogenaamde kennis
Er stond helemaal niets in de garage en die vrouw gaat op vakantie en wil haar auto erin zetten.

En die man heeft het wel met de nabestaanden erover gehad, (kinderen) maar wist niet eens dat hij een vriendin HAD, ze woonden kennelijk pas een half jaar samen ofzo en niet eens officieel.
Nee, ik toon geen begrip als zij ineens die garage wil opeisen terwijl hij gewoon leeg stond (dat hadden die man zijn kinderen al gedaan)
  woensdag 26 september 2007 @ 12:19:29 #4
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53483664
Zeg dat dan meteen hé.

Tot zover het kennis geblaat

OT: uiteraard heeft zij daar geen recht op.
pi_53483672
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:14 schreef PLAE@ het volgende:

Dit slaat nergens op, ik stel gewoon een vraag en het gaat idd om een KENNIS, ik vraag het omdat ik het zo'n vaag verhaal vind.
pi_53483702
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:19 schreef PLAE@ het volgende:
Zeg dat dan meteen hé.

Tot zover het kennis geblaat

OT: uiteraard heeft zij daar geen recht op.
Een goede kennis dan, waar ik het er uitgebreid mee over heb gehad omdat het zo'n wazig verhaal is.

En nee, dat leek mij ook al niet, maar waarom dan moeilijk doen en niet gewoon zeggen: Sorry dame, misschien als je daar eerder mee was gekomen...Nu heb je pech(hum)
pi_53483704
met de kinderen overleggen. Die hebben wat te zeggen vermoedelijk.
sub/
pi_53483843
Dat was dus al gebeurd toen die vrouw nog aan kwam zetten..
pi_53483853
http://www.huurders.info/?id=254

Nabestaanden
Als er verder niemand anders op de woning woonde dan eindigt de huurovereenkomst 2 volle kalendermaanden na het overlijden van de huurder. Indien de erfgenamen dit willen kan dit vervroegd worden tot 1 kalendermaand. In dat geval kan dit tot 1 dag van tevoren worden doorgegeven aan de verhuurder.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_53483872
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:27 schreef JamesBrownie het volgende:
Dat was dus al gebeurd toen die vrouw nog aan kwam zetten..
Dan is het beklonken lijkt het me. Als er afspraken zijn gemaakt kan een derde niet opeens aan komen zetten met 'o nee we doen het toch anders'.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:29:37 #11
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_53483900
Die vrouw heeft toch totaal geen recht op die garage?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_53483916
Okee, dat kan ik wel doorgeven. Dank je
Die man is volgens mij alweer drie maanden geleden overleden...Maar dat weet ik niet zeker.
pi_53483972
Voor mijn gevoel sloeg het ook echt helemaal nergens op dat zij er ineens tussen kwam...
Maar de vorige eigenaar van de garage deed er nogal moeilijk over kennelijk, misschien wil ie niet in een kwaad daglicht komen te staan ofzo...Weet ik veel.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:35:44 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53484008
Het heeft niet zoveel zin om wetsartikelen erbij te pakken over verhuur van woningen, als je het over verhuur van een garage hebt. Bovendien is de huur al betaald tot eind december, koop breekt geen huur, dus je kennis lijkt me sowieso weinig rechten te hebben tot december. Die rechten liggen bij de erfgenamen van de huurder.

Oja, bovenstaande is intuïtief, ik heb niet zo'n verstand van huurrecht en geen wetboek bij de hand, maar ik weet wel dat er het een en ander niet klopt aan de posts hierboven en al zeker niet aan de aangehaalde wetten die over woningen gaan.
pi_53484037
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:27 schreef American_Nightmare het volgende:
http://www.huurders.info/?id=254

Nabestaanden
Als er verder niemand anders op de woning woonde dan eindigt de huurovereenkomst 2 volle kalendermaanden na het overlijden van de huurder. Indien de erfgenamen dit willen kan dit vervroegd worden tot 1 kalendermaand. In dat geval kan dit tot 1 dag van tevoren worden doorgegeven aan de verhuurder.
Dat is in geval van bewoning.
Een garage is een ander verhaal, dan gaat het slechts om de verhuur van de opstal.
Door het overlijden van de huurder eindigt de overeenkomst van rechtswege, de niet-geregistreerde partner van de overledene kan geen enkele aanspraak maken op de huur
van de garage. Alleen wanneer haar auto nog in de garage staat kan ze toegang verkrijgen
om de auto weg te halen, that's it.
pi_53484068
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:35 schreef Pool het volgende:
Het heeft niet zoveel zin om wetsartikelen erbij te pakken over verhuur van woningen, als je het over verhuur van een garage hebt. Bovendien is de huur al betaald tot eind december, koop breekt geen huur, dus je kennis lijkt me sowieso weinig rechten te hebben tot december. Die rechten liggen bij de erfgenamen van de huurder.

Oja, bovenstaande is intuïtief, ik heb niet zo'n verstand van huurrecht en geen wetboek bij de hand, maar ik weet wel dat er het een en ander niet klopt aan de posts hierboven en al zeker niet aan de aangehaalde wetten die over woningen gaan.
Daar heb je gelijk in, had ik ook al bedacht, maar de afspraak met de kinderen van die man was, dat zij de komende maanden huur teruggestort zouden krijgen en dat hij die garage kon verkopen, ik snap gewoon niet waar die vriendin vandaan komt, want die heeft volgens mij sowieso geen rechten, als zij niet op het huurcontract staat en niet officieel bij hem woont, dan is de zaak toch afgedaan lijkt me?
pi_53484752
Ik geloof inderdaad dat in dit geval de vrouw geen eens een nabestaande is...tenzij ze een samenwoonovereenkomst oid had met de overledene. Indien dat het geval is, wordt het denk ik anders...laat haar eerst maar eens aantonen dat dat het geval is. Zo niet, dan kan ze al helemaal geen aanspraak maken lijkt me.
pi_53484840
tvp.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_53487126
Ik begrijp dat tussen de eigenaar en de inmiddels overleden huurder is overeengekomen een huurcontract voor bepaalde tijd, vroegtijdig te beeindigen. Met instemming van beide partijen kan veel in het contractenrecht, dus dit lijkt me ook kunnen. Het zal zo zijn dat nabestaanden van de huurder onder omstandigheden in zijn (vermogens)rechten treden (en een huurrecht is lijkt me een vermogensrecht (in ieder geval geen zakelijk recht) maar dat betekent in dit geval dat ze slechts de teruggave van de huurtermijnen hebben te accepteren en dat daarmee de huurovereenkomst (vroegtijdig) is beeindigd.

Het lijkt me daarbij aan de dame in kwestie te bewijzen dat zij (A) in de rechten van de overledene treedt en dat zij (B) in die hoedanigheid nog steeds, tot januari 2008, aanspraak heeft op het gebruik van de garagebox krachtens de huurovereenkomst

Je kennis blijft gewoon aanspraak houden op de overdracht van de garage vrij van huur. Dat is immers in het koopcontract overeengekomen.

Zoals ik het lees heeft de nabestaande niet zon sterke zaak.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_53511311

[ Bericht 100% gewijzigd door Troeta op 27-09-2007 12:03:47 ]
pi_53511862
Het is opgelost, mevrouw heeft geen poot om op te staan(het bleek zelfs dat het geld al teruggestort WAS, dat had mijn kennis niet verteld)en hij kan gewoon in de garage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')