and proud of itquote:Op woensdag 26 september 2007 13:19 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik zou geen schuldgevoel hebben als ik jouw zou eten maar dat is alleen omdat ik weet dat je een eikel bent.
Maar je ziet het niet terug in je productprijs.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die subsidies betaalt de burger toch ook aan mee?
ik heb geen schuldgevoel. ik heb er wel een hekel aan dat men probeert je met een schuldgevoel op te zadelen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:17 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat schuldgevoel creëer jij zelf, niet klagen als anderen je in een topic over vleestax op de consequenties wijzen..
Ik hou ook van een stuk Tenderloin, daar niet van maar het feit is gewoon dat er bv voor gehakt, gehaktballetjes, kip nuggets, schnitzels echt wel even lekkere al danwel niet lekkerdere alternatieven zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat haalt het echt niet bij een malse bloederige tournedos.![]()
Het wachten is even tot er een campagne komt die als speerpunt heeft dat de Nederlandse veehouders slechts kunnen bestaan bij gratie van EU-subsidies.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die subsidies betaalt de burger toch ook aan mee?
Dan moet je dit soort topics vermijden en je koppie lekker in dat vleesstapeltje van je begraven. Sim-pel.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb geen schuldgevoel. ik heb er wel een hekel aan dat men probeert je met een schuldgevoel op te zadelen.
als ze tijdens de oorlog hadden geweten dat wormen 180x voedzamer zijn dan de knollen had dat heel wat levens gescheeld idd...quote:Op woensdag 26 september 2007 13:18 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
In vroegere tijden kwamen mensen echt wel door met weinig vlees, misschien 1x per week.
Of tijdens de oorlog/hongerswinter, vlees is echt geen levensbehoefte.
en je kan ook tomaten in plaats van paprika eten, maar als je nou net die tomaatpaprika (foutje) graag wil eten?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik hou ook van een stuk Tenderloin, daar niet van maar het feit is gewoon dat er bv voor gehakt, gehaktballetjes, kip nuggets, schnitzels echt wel even lekkere al danwel niet lekkerdere alternatieven zijn.
ik mag mijn mening net zo goed uiten als jij.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:25 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dan moet je dit soort topics vermijden en je koppie lekker in dat vleesstapeltje van je begraven. Sim-pel.
Ja.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Re het volgende:
[..]
nee, ons lichaam is ons lichaam omdat we omnivoren zijn
Ja, vast wel.quote:en daarmee tot een succesvol diersoort zijn ge-evolueerd
Mogelijk.quote:als we vegetariers waren van nature dan hadden we wel tussen het schrikkeldraad gestaan voor consumptie van een ander soort.
Je wordt dan ook niet GEDWONGEN om vlees te eten.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:28 schreef Puckzzz het volgende:
en je kan ook tomaten in plaats van paprika eten, maar als je nou net die tomaatpaprika (foutje) graag wil eten?
het feit is dat sommige mensen dan tot een keuze worden gedwongen. is niets vrijwilligs aan als je het gewoon stomweg niet meer kan betalen. plus dat de zogenaamde alternatieven voor vlees veel duurder zijn. (biovlees en die tofuzooi) dus dan maar op een blaadje sla knagen??
Even serieus he, je bent toch niet echt zó naief dat je dit ziet gebeuren?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:33 schreef OFfSprngr het volgende:
Juist MET deze maatregel kun je bio-vlees en veggie vlees goedkoper maken.
en zo is er nog meer te vinden in de bijbel mbt vlees.quote:1 Toen zegende God Noach en zijn zonen, hij zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en bevolk de aarde. 2 De dieren die in het wild leven, de vogels van de hemel, de dieren die op de aardbodem rondkruipen en de vissen van de zee zullen ontzag en angst voor jullie voelen – ze zijn in jullie macht. 3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven. 4 Maar vlees waarin nog leven is, waar nog bloed in zit, mag je niet eten.
bron
Nee, maar straks worden we wel GEDWONGEN om het vlees te laten liggen door de achterlijk hoge prijzen. Ja, er is dan echt een vrije keuzequote:Op woensdag 26 september 2007 13:33 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je wordt dan ook niet GEDWONGEN om vlees te eten.
Nee het wordt ontmoedigd om vlees te eten, zonder goede reden. Het is prima zoals het is. Er is geen probleem. Er hoeft niks te worden opgelost.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:33 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je wordt dan ook niet GEDWONGEN om vlees te eten.
Persoonlijk wil ik graag een 2 meter brede flatscreen tv maar ik zal het moeten doen met de tv die ik nu heb.
Juist MET deze maatregel kun je bio-vlees en veggie vlees goedkoper maken.
Die vrije keuze is er door de subsidies natuurlijk al niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, maar straks worden we wel GEDWONGEN om het vlees te laten liggen door de achterlijk hoge prijzen. Ja, er is dan echt een vrije keuze![]()
CDA en christenunie zouden al tegen moeten zijn danquote:Op woensdag 26 september 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:
Nog even voor de goede Orde; God heeft juist expliciet het dier geschapen zodat de mens het kan consumeren.
[..]
mwaw ja aan de ene kant was het wel te verwachten, want ze hebben gek genoeg ook tegen het referendum mbt tot de grondwet van het RomeinseRijk gestemd.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:36 schreef Brupje het volgende:
[..]
CDA en christenunie zouden al tegen moeten zijn dan
Dat valt wel mee hoor ...ik koop via mijn slager of de veehouder...stukken goedkoper dan de supermarktquote:Op woensdag 26 september 2007 13:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hm. Volgens mij zou je er van schrikken wat een 'normale' prijs van vlees zou zijn zonder kunstmatige subsidies en normale productiemethodes.
Dat is wel erg lang geleden, bestonden ze toen alquote:Op woensdag 26 september 2007 13:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
mwaw ja aan de ene kant was het wel te verwachten, want ze hebben gek genoeg ook tegen het referendum mbt tot de grondwet van het RomeinseRijk gestemd.
Ik zeg daarmee ZOU je het kunnen doen maar zolang er grijpgrage christenen aan de macht zitten zal dit niet worden gebruikt voor een beter alternatief.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:34 schreef Jarno het volgende:
Even serieus he, je bent toch niet echt zó naief dat je dit ziet gebeuren?.
Er is vrije keuze maar sommige dingen te duur om te kopen ik wil ook veel dingen die ik niet kan betalen die niet noodzakelijk zijn maar ja, ik kan die ook niet betalen en daar leg ik me bij neer.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:34 schreef Scorpie het volgende:
Nee, maar straks worden we wel GEDWONGEN om het vlees te laten liggen door de achterlijk hoge prijzen. Ja, er is dan echt een vrije keuze![]()
Juist MET goede reden, de reden is de milieu-impact die vlees heeft.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:35 schreef Brupje het volgende:
Nee het wordt ontmoedigd om vlees te eten, zonder goede reden. Het is prima zoals het is. Er is geen probleem. Er hoeft niks te worden opgelost.
mijn lichaam zegt anders...quote:Op woensdag 26 september 2007 13:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ja, vast wel.
[..]
Mogelijk.
En nog steeds is het niet nodig om vlees te eten.
een dikke TV een beetje gaan vergelijken met voedsel....quote:Op woensdag 26 september 2007 13:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik zeg daarmee ZOU je het kunnen doen maar zolang er grijpgrage christenen aan de macht zitten zal dit niet worden gebruikt voor een beter alternatief.
[..]
Er is vrije keuze maar sommige dingen te duur om te kopen ik wil ook veel dingen die ik niet kan betalen die niet noodzakelijk zijn maar ja, ik kan die ook niet betalen en daar leg ik me bij neer.
[..]
Juist MET goede reden, de reden is de milieu-impact die vlees heeft.
Vlees en TVs zijn beide luxe artikelen dus de vergelijking gaat op.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
een dikke TV een beetje gaan vergelijken met voedsel....
Voor zover ik weet is de mens van origine een fructivoor.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:08 schreef Re het volgende:
[..]
zoals gezegd, het lichaam is gebouwd om o.a. vlees te eten
We stammen van apen af en die eten ook praktisch alleen vruchten dus..quote:Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de mens van origine een fructivoor.
V.
Zoals als ik al eerder zei: er is geen verband te leggen tussen de vleesproductie en enige milieuschade (als die uberhaupt bestaat). Een sanctie in welke vorm dan ook is ongefundeerd en dus gewoon geldklopperij. Prima, maar noem dan niet milieubescherming als doel.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Juist MET goede reden, de reden is de milieu-impact die vlees heeft.
nee hoorquote:Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan heeft jouw lichaam stemmen in z'n hoofd.
Ik ben dan wel geen vegetariërquote:Op woensdag 26 september 2007 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
jezus en met 85 ct de kilo...vind ik best veel. ik vind het vlees nu al duurvlees is noodzakelijk, het is goddomme geen luxemiddel
nou..daar komen de vegetariers..
jij vind vlees kennelijk een luxe artikel. IK niet...ik kán en wíl niet zonder vlees. Ik wil niet noodgedwongen veggie(of andere)zooi moeten eten om de voedingsstoffen aan te vullen die ik mis wanneer ik geen vlees kan eten.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:46 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Vlees en TVs zijn beide luxe artikelen dus de vergelijking gaat op.
Volgens mij waren we jager-verzamelaar. Dat we ooit als microbe begonnen zijn en toen wat anders aten...quote:Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Het zal ook ontmoedigen om vlees te eten evenals de stap tussen biologisch en bio-industrie kwa prijs dichterbij elkaar brengen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:49 schreef Brupje het volgende:
[..]
Zoals als ik al eerder zei: er is geen verband te leggen tussen de vleesproductie en enige milieuschade (als die uberhaupt bestaat). Een sanctie in welke vorm dan ook is ongefundeerd en dus gewoon geldklopperij. Prima, maar noem dan niet het milieubescherming als doel.
Ja.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:49 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor... mijn lichaam is gebouwd om o.a. vlees te eten
Ik ontken dat nergens.quote:als je dat gaat ontkennen heb je weinig verstand van je eigen lichaam... dat je het wil ontkennen is jouw probleem
en door ge-evolueerd tot omnivoor... waarin een gedeelte fructief dieet zitquote:Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Het lichaam kan vlees zelfs vrij slecht verwerken.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:49 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor... mijn lichaam is gebouwd om o.a. vlees te eten, als je dat gaat ontkennen heb je weinig verstand van je eigen lichaam... dat je het wil ontkennen is jouw probleem, je lichaam zegt dat het niet zo is... dus ik vraag me af wie er stemmen in zijn hoofd heeft
Dan kun je het af met één tartaartje per week. Kom je niks tekort.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:50 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
jij vind vlees kennelijk een luxe artikel. IK niet...ik kán en wíl niet zonder vlees. Ik wil niet noodgedwongen veggie(of andere)zooi moeten eten om de voedingsstoffen aan te vullen die ik mis wanneer ik geen vlees kan eten.
mja, jij zegt dat ik stemmen hoor...quote:Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik ontken dat nergens.
ze houden hun gewoon een lekkere worst voorquote:Op woensdag 26 september 2007 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Wat leuk, van die naievelingen die denken dat deze tax op vlees gebruikt gaat worden om het milieu te verbeteren![]()
welke studies? en for the record, groenten kunnen we al net zo min verwerkenquote:Op woensdag 26 september 2007 13:52 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Het lichaam kan vlees zelfs vrij slecht verwerken.
Uit studies is ook gebleken dat vegetariërs gemiddeld gezonder zijn.
Kan niet is bullshit, tis vlees geen heroïne.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:50 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
jij vind vlees kennelijk een luxe artikel. IK niet...ik kán en wíl niet zonder vlees. Ik wil niet noodgedwongen veggie(of andere)zooi moeten eten om de voedingsstoffen aan te vullen die ik mis wanneer ik geen vlees kan eten.
Ja, maar waar blijft het milieu argument dan?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Het zal ook ontmoedigen om vlees te eten evenals de stap tussen biologisch en bio-industrie kwa prijs dichterbij elkaar brengen.
Leuk, maar waar haal je dat vandaan? Ik heb niet de illusie dat er ook maar één eurocent naar het milieu gaat.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:50 schreef Scorpie het volgende:
Wat leuk, van die naievelingen die denken dat deze tax op vlees gebruikt gaat worden om het milieu te verbeteren![]()
Ik moest lachen![]()
Nee, jouw lichaam -wat ook geen goede vergelijking was, zie ik nu, maar ach-, maar jouw lichaam heeft helemaal geen vlees nodig en dat zegt jouw lichaam ook niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:52 schreef Re het volgende:
[..]
mja, jij zegt dat ik stemmen hoor...
ik wil de keuze kunnen blijven houden. wanneer de prijs van vlees omhoog gaat zullen veel mensen de keuze moeten maken geen of veel minder vlees te gaan eten, ook al zal dat geen vrijwillige keuze zijn. dat vind ik niet erg eerlijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan kun je het af met één tartaartje per week. Kom je niks tekort.
De rest is luxe, gekenmerkt door de woorden 'ik wil'.
V.
Hij ook niet toch?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Leuk, maar waar haal je dat vandaan? Ik heb niet de illusie dat er ook maar één eurocent naar het milieu gaat.
V.
Mijn lichaam geeft altijd keurig aan wat die wil. En meestal zit daar ook vlees tussen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, jouw lichaam -wat ook geen goede vergelijking was, zie ik nu, maar ach-, maar jouw lichaam heeft helemaal geen vlees nodig en dat zegt jouw lichaam ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |