Ik ben vandaag naar een kapper geweest die blijkbaar een iets andere opvatting heeft van wat 'niet te kort' is.
Mijn haar is vrij kort (
![]()
) omdat me dat leuker staat maar normaal is het lang genoeg om er nog leuke dingen mee te doen. Nu dus niet meer.
![]()
Ik ben bezig om van donkerbruin uiteindelijk weer naar blond te gaan met kleine stapjes. Juist omdat mijn haar wat korter is en vrij snel groeit gaat dat gemakkelijk. Regelmatig verven en knippen en de oude kleur zou binnen een aantal maanden weg moeten zijn. Ik heb een duidelijke uitleg gegeven over hoeveel eraf mocht, wat ik precies wilde en dat het vooral
niet te kort mocht. Ik heb zelfs nog in een van die boeken aangegeven welke lengte het ongeveer moest zijn.
Maar deze kapster had schijnbaar haar bril niet op want mijn haar is de helft zo lang als eigenlijk had gemoeten. Enige voordeel is dat al het echt donkerbruine er nu helemaal uit is.
![]()
Ik kwam vanavond bij mijn schoonmoeder en zij riep meteen dat het 'beeldig' was en dat het goed bij me paste zo'n 'lekker vlot' kapsel. Erg 'praktisch' ook.
Als vrouwen van rond de vijftig gaan zeggen dat je haar lekker vlot, sportief of praktisch is dan weet je gewoon dat er iets drastisch mis gegaan is bij de kapper.
En nee, ik heb niet het volledige bedrag betaald maar daardoor heb ik mijn haar natuurlijk nog niet terug.