abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53476173
Woon hier met 2 andere huisgenoten in standaard studentenhuis. Nu is het soms best wel eenzaam of sober hiero. Niet zo'n groot probleem overigens, maar een aanvulling is altijd welkom. Nu zat ik dit topic te lezen: [GEZ] Huisje voor mij?

Tja... heb vroeger vaak honden gehad. Ik weet dat houden van honden wel enig discipline vergen, en je veel kwijt bent aan 'onderhoud' (eten, uitlaten, niet te lang alleen laten). Me dunkt dat dit bij een kat veel soepeler gaat: zo'n kat kan best dagenlang weg zijn, je hoeft 'm niet uit te laten. Als hij het wilt, zet je de deur gewoon ff open). Echter, ik heb 0,0 ervaring met katten. En zo'n beest wil ik best wel een kans geven, want ik heb altijd veel affiniteit met dieren gehad. Dus kattenbezitters hier, adviseer mij!

Is het nog beetje te doen qua voedselkosten? Voor een student, hé! Heb in de dierenwinkel nooit zo opgelet op prijzen van kattenvoeding. En wij zijn soms wel een complete dag afwezig. Kattenbak met vers water en voedsel neerzetten, dan kan ie best even uitzingen, toch? Ok, ok, het verschilt per kat, maar kunnen jullie er een indicatie van geven?
En zo'n volwassen kat, is-ie dan al.. ben de woord kwijt. Je kent 't wel, dat hij niet meer schijt en pist in het huis, maar juist buiten. Neem aan dat de opvoeding een eitje is, aangezien de katten van nature zich meer 'waardig' gedragen? Denk wel over om z'n ballen door arts laten rippen, maar vraag me af of het geen dure rekening wordt .

FF samengevat: deze student heeft geen enkel ervaring met katten, maar is wel een dierenliefhebber. Een dakloze kat in huis nemen, is dat wel te doen?
pi_53476197
Koop een pleestasjoen ofzow ,
poesje gaat deaud denk ik
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2007 @ 23:59:59 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_53476238
Een beetje kat is na 8 weken zindelijk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 00:00:54 #4
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_53476262
Je klinkt trouwens meer als een lui varken dan als een dierenliefhebber. Typisch student dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_53476270
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:59 schreef Cynix ® het volgende:
Een beetje kat is na 8 weken zindelijk.
Juist, dat woord zocht ik!

Heb er geen verstand van, maar afgaand op de foto's is die kat vast wel ouder dan 8 weken. Dus dat zit wel snor .
pi_53476290
Koop je die kat via ebay dan?
pi_53476326
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:02 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Koop je die kat via ebay dan?
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:57 schreef ChemicusJunior het volgende:
Nu zat ik dit topic te lezen: [GEZ] Huisje voor mij?
Beetje doorlezen doet wonderen .
pi_53476376
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:00 schreef Cynix ® het volgende:
Je klinkt trouwens meer als een lui varken dan als een dierenliefhebber. Typisch student dus.
Wie ik ben, doet hier effe niet toe. Het gaat uiteindelijk om dat zulke dakloze katten een goed thuis vinden. Daar gaat het om.
pi_53476404
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:05 schreef ChemicusJunior het volgende:

[..]

Wie ik ben, doet hier effe niet toe. Het gaat uiteindelijk om dat zulke dakloze katten een goed thuis vinden. Daar gaat het om.
En dat gaat lukken als baasje soms weg moet
pi_53476567
Ja, ha-ha.

Maar effe serieus, ik zit echt een kat over te wegen. In de OP heb ik beschreven, wat mijn moeite voor een kat zal zijn, en dat het daar blij blijft. Is dat beetje realistisch gesteld?

[ Bericht 1% gewijzigd door ChemicusJunior op 26-09-2007 00:21:16 ]
pi_53477096
een african wildcat is wel chill
pi_53477773
Opzich is het een warm gebaar van jouw,maar het is wel een buitenkat.
Je zou anders ook in het asiel bij jouw un de buurt kunnen kijken.
pi_53477814
of een furby kopen ofzo
pi_53478358
quote:
Op woensdag 26 september 2007 01:32 schreef vronie het volgende:
Opzich is het een warm gebaar van jouw,maar het is wel een buitenkat.
Je zou anders ook in het asiel bij jouw un de buurt kunnen kijken.
Maakt dat verschil, of ik een dakloze kat straat pluk of eentje uit asiel haal?
pi_53478363
Trouwens, is er dan niemand die ff de vragen in m'n OP wilt beantwoorden? Ik vraag ze niet voor de lol .

Ben benieuwd hoeveel jullie zoal kwijt zijn aan voedsel voor jullie kat. En of het vrij makkelijk 1 dag alleen kan zijn, etc. etc.
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 03:41:56 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53478422
Het is niet alleen voedsel en kattenbak he?

Je kan zo voor hoge dierenartskosten komen staan. Ben je dan bereid of in staat die te betalen?

Vlooien? Grote kans bij een kat die buiten komt dat het regelmatig raak is. Bandjes, druppeltjes, vlooienpoeder. Kost tijd, aandacht en geld. Het alternatief is dat je huis in no time vol vlooien zit.

Hoe oud is de kat nu? Gemiddelde worden katten 14 jaar, maar genoeg die er een paar jaar aan vastplakken. Wat is jou situatie over een paar jaar? Past daar nog een kat bij?

Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden. Mijn laatste kat heeft bijvoorbeeld een mooi (en waardevol) beeldje van me gemold, van de kast af geduwd. Veel haar op de kleding kan ook een ergernis zijn. Of krabben aan het behang/meubilair ed.

Weet waar je aan begint.
  woensdag 26 september 2007 @ 03:45:20 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53478429
Ik wil net zeggen. Je jankt alleen maar over geld en stel nu dat t beest naar de dokter moet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:08:26 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478453
quote:
Op woensdag 26 september 2007 03:41 schreef NorthernStar het volgende:
Het is niet alleen voedsel en kattenbak he?

Je kan zo voor hoge dierenartskosten komen staan. Ben je dan bereid of in staat die te betalen?

Vlooien? Grote kans bij een kat die buiten komt dat het regelmatig raak is. Bandjes, druppeltjes, vlooienpoeder. Kost tijd, aandacht en geld. Het alternatief is dat je huis in no time vol vlooien zit.

Hoe oud is de kat nu? Gemiddelde worden katten 14 jaar, maar genoeg die er een paar jaar aan vastplakken. Wat is jou situatie over een paar jaar? Past daar nog een kat bij?

Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden. Mijn laatste kat heeft bijvoorbeeld een mooi (en waardevol) beeldje van me gemold, van de kast af geduwd. Veel haar op de kleding kan ook een ergernis zijn. Of krabben aan het behang/meubilair ed.

Weet waar je aan begint.
Precies mijn kat is behoorlijk ziek en aardig opgeknapt. Maar moet wel speciaal voedsel hebben. Dus loopt aardig in de kosten. Los daarvan bij een jonge kat hoeft dat geen probleem te zijn. Maar denk wel aan zo een 30 euro per maand aan eten en dergelijke voor het diertje. Neemt niet weg dat een kat heel gezellig in huis kan zijn. En je kan het dier makkelijk een paar uur alleen laten zonder dat je huis wordt afgebroken zoals bij honden. Denk ook aan voldoende ruimte. Een studenten kamer lijkt me een tikje te klein.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:14:54 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53478458
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies mijn kat is behoorlijk ziek en aardig opgeknapt. Maar moet wel speciaal voedsel hebben. Dus loopt aardig in de kosten. Los daarvan bij een jonge kat hoeft dat geen probleem te zijn. Maar denk wel aan zo een 30 euro per maand aan eten en dergelijke voor het diertje. Neemt niet weg dat een kat heel gezellig in huis kan zijn. En je kan het dier makkelijk een paar uur alleen laten zonder dat je huis wordt afgebroken zoals bij honden. Denk ook aan voldoende ruimte. Een studenten kamer lijkt me een tikje te klein.
Mijn huis is echt niet afgebroken als ik weer thuis kom, dankje.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:16:06 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478461
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Mijn huis is echt niet afgebroken als ik weer thuis kom, dankje.
Dan heb je vast een pekinees als hond. Of zo iets.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:23:33 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53478468
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan heb je vast een pekinees als hond. Of zo iets.
Een groot ras eik. You dog expert, you.

Ja, dat was sarcasme.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:26:38 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478472
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Een groot ras eik. You dog expert, you.

Ja, dat was sarcasme.
In elk geval is een hond geen dier wat je lang alleen kan laten het moet tenslotte uitgelaten worden. Als je zoals ik vaak lang van huis weg bent is een kat ideaal. En nee dat is geen sarcasme.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:39:50 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53478481
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is een hond geen dier wat je lang alleen kan laten het moet tenslotte uitgelaten worden. Als je zoals ik vaak lang van huis weg bent is een kat ideaal. En nee dat is geen sarcasme.
Dat klopt wel ja. Dat honden je hele huis verneuken niet.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:40:59 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478483
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:39 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja. Dat honden je hele huis verneuken niet.
Ik zie mensen wel eens in de stad met halve wolfen rondlopen. Pragtige dieren trouwens. Maar die doen dat wel.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:43:31 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53478486
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie mensen wel eens in de stad met halve wolfen rondlopen. Pragtige dieren trouwens. Maar die doen dat wel.
Als jij je hond opvoedt zul je weinig problemen ondervinden. En er zal heus wel eens een rotte appel tussen zitten, wow, net zoals bij mensen. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')