Juist, dat woord zocht ik!quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:59 schreef Cynix ® het volgende:
Een beetje kat is na 8 weken zindelijk.
quote:Op woensdag 26 september 2007 00:02 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Koop je die kat via ebay dan?
Beetje doorlezen doet wonderenquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:57 schreef ChemicusJunior het volgende:
Nu zat ik dit topic te lezen: [GEZ] Huisje voor mij?
Wie ik ben, doet hier effe niet toe. Het gaat uiteindelijk om dat zulke dakloze katten een goed thuis vinden. Daar gaat het om.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:00 schreef Cynix ® het volgende:
Je klinkt trouwens meer als een lui varken dan als een dierenliefhebber. Typisch student dus.
En dat gaat lukken als baasje soms weg moetquote:Op woensdag 26 september 2007 00:05 schreef ChemicusJunior het volgende:
[..]
Wie ik ben, doet hier effe niet toe. Het gaat uiteindelijk om dat zulke dakloze katten een goed thuis vinden. Daar gaat het om.
Maakt dat verschil, of ik een dakloze kat straat pluk of eentje uit asiel haal?quote:Op woensdag 26 september 2007 01:32 schreef vronie het volgende:
Opzich is het een warm gebaar van jouw,maar het is wel een buitenkat.
Je zou anders ook in het asiel bij jouw un de buurt kunnen kijken.
Precies mijn kat is behoorlijk ziek en aardig opgeknapt. Maar moet wel speciaal voedsel hebben. Dus loopt aardig in de kosten. Los daarvan bij een jonge kat hoeft dat geen probleem te zijn. Maar denk wel aan zo een 30 euro per maand aan eten en dergelijke voor het diertje. Neemt niet weg dat een kat heel gezellig in huis kan zijn. En je kan het dier makkelijk een paar uur alleen laten zonder dat je huis wordt afgebroken zoals bij honden. Denk ook aan voldoende ruimte. Een studenten kamer lijkt me een tikje te klein.quote:Op woensdag 26 september 2007 03:41 schreef NorthernStar het volgende:
Het is niet alleen voedsel en kattenbak he?
Je kan zo voor hoge dierenartskosten komen staan. Ben je dan bereid of in staat die te betalen?
Vlooien? Grote kans bij een kat die buiten komt dat het regelmatig raak is. Bandjes, druppeltjes, vlooienpoeder. Kost tijd, aandacht en geld. Het alternatief is dat je huis in no time vol vlooien zit.
Hoe oud is de kat nu? Gemiddelde worden katten 14 jaar, maar genoeg die er een paar jaar aan vastplakken. Wat is jou situatie over een paar jaar? Past daar nog een kat bij?
Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden. Mijn laatste kat heeft bijvoorbeeld een mooi (en waardevol) beeldje van me gemold, van de kast af geduwd. Veel haar op de kleding kan ook een ergernis zijn. Of krabben aan het behang/meubilair ed.
Weet waar je aan begint.
Mijn huis is echt niet afgebroken als ik weer thuis kom, dankje.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies mijn kat is behoorlijk ziek en aardig opgeknapt. Maar moet wel speciaal voedsel hebben. Dus loopt aardig in de kosten. Los daarvan bij een jonge kat hoeft dat geen probleem te zijn. Maar denk wel aan zo een 30 euro per maand aan eten en dergelijke voor het diertje. Neemt niet weg dat een kat heel gezellig in huis kan zijn. En je kan het dier makkelijk een paar uur alleen laten zonder dat je huis wordt afgebroken zoals bij honden. Denk ook aan voldoende ruimte. Een studenten kamer lijkt me een tikje te klein.
Dan heb je vast een pekinees als hond.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Mijn huis is echt niet afgebroken als ik weer thuis kom, dankje.
Een groot ras eik. You dog expert, you.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan heb je vast een pekinees als hond.Of zo iets.
In elk geval is een hond geen dier wat je lang alleen kan laten het moet tenslotte uitgelaten worden. Als je zoals ik vaak lang van huis weg bent is een kat ideaal. En nee dat is geen sarcasme.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Een groot ras eik. You dog expert, you.
Ja, dat was sarcasme.
Dat klopt wel ja. Dat honden je hele huis verneuken niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is een hond geen dier wat je lang alleen kan laten het moet tenslotte uitgelaten worden. Als je zoals ik vaak lang van huis weg bent is een kat ideaal. En nee dat is geen sarcasme.
Ik zie mensen wel eens in de stad met halve wolfen rondlopen. Pragtige dieren trouwens. Maar die doen dat wel.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Dat honden je hele huis verneuken niet.
Als jij je hond opvoedt zul je weinig problemen ondervinden. En er zal heus wel eens een rotte appel tussen zitten, wow, net zoals bij mensen.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie mensen wel eens in de stad met halve wolfen rondlopen. Pragtige dieren trouwens. Maar die doen dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |