Jij denkt dat dit omgekeerd niet gebeurt?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:20 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Het kan dan wel "simpel" pest gedrag zijn, maar moest het omgekeerd zijn geweest dan hadden de ouders/"kind" al lang naar een instantie geweest om het "rascistisch" pestgedrag van de medeleering aan te kaarten.
quote:Het punt is gewoon, dat bepaalde groepen (geen bevolkingsgroepen), gewoon een dergelijk hatelijk sfeertje rond zich creëeren dat de omstaanders ervan meestal te "blind" zijn en dan maar héél de bevolkingsgroep over de kam scheren.
Nee, ik denk niet dat er blanke kinderen op de basisschool zijn die zeggen "Dit voetbalveld is alleen voor blanke kinderen.".quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit omgekeerd niet gebeurt?
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:19 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat dat kind gepest is door Marokkanen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:26 schreef Birra het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat er blanke kinderen op de basisschool zijn die zeggen "Dit voetbalveld is alleen voor blanke kinderen.".
Als die kinderen zeggen dat het voetbalveld alleen voor Marokkanen is dan draait het er dus wel om dat het kind geen moslim is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat kind is gepest door andere kinderen. Niet leuk,maar dat gebeurt nou eenaaml. En de school hoort iedere vorm van pesten inderdaad aan te pakken.
Dat de nadruk op moslim niet-moslim wordt gelegd, stoort mij echter enorm.
Kinderen vinden altijd wel iets leuks om elkaar kaar te pesten. Hé jouw muts is paars hihihi jij bent stom. Dat idee zeg maar.
Nee, want dat zou natuurlijk veeeeeuul erger zijn, dan zouden die kinderen wél van school gestuurd worden itt deze paupermocro's van 10 jaar oud met een supermarktverbod kansenjongeren die onze cultuur komen verreiken...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:26 schreef Birra het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat er blanke kinderen op de basisschool zijn die zeggen "Dit voetbalveld is alleen voor blanke kinderen.".
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:28 schreef Birra het volgende:
[..]
Als die kinderen zeggen dat het voetbalveld alleen voor Marokkanen is dan draait het er dus wel om dat het kind geen moslim is.
Werd jij ook weggepest van school omdat de kinderen zeiden dat je alleen mocht voetballen als je een paarse muts droeg?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oké, morgen wil ik graag een bericht in de krant over mensen met paarse mutsen dan. Want daar draaide het ook een keer om toen ik klein was, helaas was daar toen geen aandacht voor.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:31 schreef Birra het volgende:
[..]
Werd jij ook weggepest van school omdat de kinderen zeiden dat je alleen mocht voetballen als je een paarse muts droeg?
Dat is op elke school, dat zijn kinderen die elkaar gelijk achtten maar gewoon iemand pestten omdat ie een bril heeft ofzo... dit is toch heel anders man.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar genoeg kinderen die het pispaaltje zijn geweest voor lange tijd, in sommige gevallen resulterend dat ze een andere school gingen zoeken.
Die muts kon niet af ofzo?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar genoeg kinderen die het pispaaltje zijn geweest voor lange tijd, in sommige gevallen resulterend dat ze een andere school gingen zoeken.
Dat is het punt dus wel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dan vinden ze wel wat anders, dat is het punt niet.
Elkaar gelijk achten? Nou..quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:34 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Dat is op elke school, dat zijn kinderen die elkaar gelijk achtten maar gewoon iemand pestten omdat ie een bril heeft ofzo... dit is toch heel anders man.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:37 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat is het punt dus wel.
Bij die kinderen ging het puur omdat dat kind geen Marokkaan was
Je snapt wat ik bedoel (beetje nadenken gast)...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Elkaar gelijk achten? Nou..
Niet dus.
Kinderen hebben hele interssante sociale hierarchiëen en ze achten elkaar dus niet gelijk.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:38 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Je snapt wat ik bedoel (beetje nadenken gast)...![]()
Goed man.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus niet omdat het geen moslim was? Nou we zijn wel op weg nu.
Zo zie ik het graag jaquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:20 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat eeuwige Islam ophemelen zonder vooroordelen en onwetendheid behandelen.
Ja, het is erger dan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:40 schreef IHVK het volgende:
Kinderen pesten elkaar. Dat is slecht.
Als kinderen elkaar pesten op dingen waar volwassenen elkaar ook mee pesten dan is dat blijkbaar erger.
De pesters verdienen uiteraard een gepaste straf en het is gedrag dat niet door de beugel kan, daar zijn we het allemaal mee eens toch?
De nadruk op moslim niet-moslim, zo lekker mediageil na alle islamdebatten, dat was meer waar ik me aan stoorde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |