quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:41 schreef Blawh het volgende:Maar laten we het hier over Vitesse hebben, ze verdienden net als Heracles afgelopen zaterdag niet de 3 punten. Hoop alleen voor jullie dat Vitesse in de loop van het seizoen wat mooier voetbal laat zien (Al zei Aad al dat hij daar de spelers niet voor heeft?).
Inderaad, zowel Heracles als Vitesse verdienden het niet om te winnen. Ik ben allang blij dat we een punt hebben gehaald, ondanks de voorsprong, want Almelo-uit is altijd lastig.
Ik zou ook liever aanvallend en attractief voetbal willen zien bij Vitesse, maar vorig seizoen heeft uitgewezen dat je daar uiteindelijk de punten niet mee haalt. Daarom vind ik vind het prima om vanuit een defensief blok naar voren te spelen en 3 punten te pakken, al zijn de wedstrijden soms dodelijk saai. Feyenoord doet overigens precies hetzelfde, maar daar klaagt het legioen momenteel ook niet over. En laten we eerlijk zijn, de enige ploeg die attractief aanvallend voetbal heeft laten zien de laatste paar seizoenen is AZ. Veel lof, maar uiteindelijk weinig prijzen (en al helemaal dit seizoen).
quote:
Vitesse: acht punten meer in zelfde duels
Vitesse heeft dit seizoen acht punten meer gepakt in de eerste acht duels, vergeleken met dezelfde paringen in het vorige seizoen. Sparta (uit, 1-2), Feyenoord (thuis, 0-1) en Heracles (uit, 2-2) leverden een identieke score op als vorig seizoen. Maar AZ ( 1- 0, vorig seizoen 1- 3), NEC ( 1- 0, 1- 1) en FC Utrecht (2-4, 2-0) leverden acht punten meer op. Daar staat wel de nederlaag tegen promovendus De Graafschap (0-2) tegenover.
Vitesse zeven plekken hoger dan vorig jaar
Vitesse heeft na acht speeldagen in de eredivisie vier punten meer verzameld dan vorig seizoen na acht duels. Nu staat de teller op dertien ( 4 zeges, 1 remise, 3 nederlagen), tegen negen in de vorige jaargang (3 zeges, 5 nederlagen). De dertien punten van nu zijn goed voor de zevende plaats in de tussenstand van de eredivisie. Vorig seizoen stond Vitesse na acht wedstrijden op de veertiende plaats.
[ Bericht 19% gewijzigd door Klingon op 22-10-2007 15:03:17 ]