Je krijgt 3 weken van tevoren een brief met hoofdpunten en punten van vorig jaar...quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:58 schreef Buschetta het volgende:
Wat is VvE -> vereniging van Eigenaren ?
Wel aan marketing gedaan van te voren ?
Yepz... die vind wel overdag plaats en nu niet dich bij de flat maar aan het andere eind van de stad... toch ga'k d'r maar'ns heen denk ik... toch maar maar uurtje vrij nemen...quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef buitenbeentje het volgende:
Wacht maar tot de nieuwe VvE regelgeving van kracht wordt. Dan gaat er dusdanig veel veranderen dat ze wel willen komen.
Maar ja, zo kan je met een tweede vergadering wel doordrukken wat je wil.![]()
Ken de je de Volkspartij voor Vrijheid en Emigratie niet?quote:Op woensdag 26 september 2007 10:37 schreef nsfw het volgende:
VvE? Is dat een nieuwe politieke partij?
Wat een bullshit. VvE is juist een goed initiatief..quote:Op woensdag 26 september 2007 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dit soort lompe vergaderingen zijn voor mij DE reden om niet in een flatgebouw met VvE te gaan wonen. Dingen over je iegen huis bepalen in samenspraak met andere bewoners.
Kom op zeg
Hij huurt zeker en is jaloersquote:Op woensdag 26 september 2007 11:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat een bullshit. VvE is juist een goed initiatief..
Nope. Ik heb een normale eengezinswoning. Veel beter dan die flatwoninkjes met een VvE. Een beetje huisregels op gaan stellen met een stel anderen; ja daaaaaaaggggg.....quote:Op woensdag 26 september 2007 11:21 schreef Slasher het volgende:
Hij huurt zeker en is jaloers
Je weet echt niet waar je over praat dus hou dan aub je mond dichtquote:Op woensdag 26 september 2007 11:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nope. Ik heb een normale eengezinswoning. Veel beter dan die flatwoninkjes met een VvE. Een beetje huisregels op gaan stellen met een stel anderen; ja daaaaaaaggggg.....
Ja maar het volgende:quote:Op woensdag 26 september 2007 11:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nope. Ik heb een normale eengezinswoning. Veel beter dan die flatwoninkjes met een VvE. Een beetje huisregels op gaan stellen met een stel anderen; ja daaaaaaaggggg.....
Daar zijn toch algeme regels voor. (dacht ik tenminste)quote:Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja maar het volgende:
Jij woont in een koopflat, bovenin... Het dak raakt lek, wat dan? Dan zou jij een beetje in je eentje voor de kosten op gaan draaien omdat je tegen een VvE bent? VvE is niet alleen huisregels opstellen hoor
Dat is prachtig voor je dat het bij jou allemaal zo goed geregeld is qua onderhoud. Qua geld hoef ik me voor mezelf ook niet zo druk te maken dus dat is mijn punt ook niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef Slasher het volgende:
Je weet echt niet waar je over praat dus hou dan aub je mond dicht
Bij onderhoud aan de buitenkant kost het mij geen cent behalve dan mijn maandelijkse bijdrage. Wat kost het jou om je kozijnen te vervangen / schilderen?
Ik heb in heel het huis rondom dubbele glazen kunstof kozijnen, dus goed geregeld!
Onze VVE zit goed bij kas, en is actief met onderhoud dus de maandelijkse bijdrage is zeker verantwoord.
Klopt ook, heb je ook gelijk in. Maar daarom zie je mij nooit in een flat wonen.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef kikoooooo het volgende:
Ja maar het volgende:
Jij woont in een koopflat, bovenin... Het dak raakt lek, wat dan? Dan zou jij een beetje in je eentje voor de kosten op gaan draaien omdat je tegen een VvE bent? VvE is niet alleen huisregels opstellen hoor
Zijn tegenwoordig appartementen hoorquote:Op woensdag 26 september 2007 11:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt ook, heb je ook gelijk in. Maar daarom zie je mij nooit in een flat wonen.
Natuurlijk maar het zijn wel constante kostenquote:Op woensdag 26 september 2007 11:55 schreef Thrackan het volgende:
Indirect draai je toch zelf voor de kosten op.
Bij een eigen huis kan je toch ook elke maand een bedrag apart leggen voor onderhoud ?quote:Op woensdag 26 september 2007 11:56 schreef Slasher het volgende:
[..]
Natuurlijk maar het zijn wel constante kosten
Natuurlijk, maar volgens mij zijn veel mensen die dat niet doenquote:Op woensdag 26 september 2007 12:05 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Bij een eigen huis kan je toch ook elke maand een bedrag apart leggen voor onderhoud ?
Zo'n persoon ben ik ook. Ik hou niet echt geld apart voor onderhoudskosten, ik zie wel wat er op mij afkomt.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:38 schreef Slasher het volgende:
Natuurlijk, maar volgens mij zijn veel mensen die dat niet doen
Ik hoor veel mensen die tegen mij zeggen: Wat is dat veel die bijdrage van de VVE. Maar die vergeten dus dat een "normaal huis" ook onderhoud vergt, blijkbaar houden die mensen die dat tegen mij zeggen geen geld apart voor hun eigen onderhoud
Een VvE doet het wel collectief, dus relatief veel goedkoper dan de individuele huiseigenaarquote:Op woensdag 26 september 2007 12:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zo'n persoon ben ik ook. Ik hou niet echt geld apart voor onderhoudskosten, ik zie wel wat er op mij afkomt.
Daarbij komt ook dat ik veel onderhoud zelf doe. Daardoor heb ik ook het idee (wat nergens op gebaseerd is behalve op mijn eigen gedachten) dat ik goedkoper uit ben dan bij onderhoudskosten die geregeld worden door een VvE. Zij huren over het algemeen externe personen in, ik doe het lekker zoveel mogelijk zelf
Daar heb je idd. ook wel een punt....quote:Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Slasher het volgende:
Een VvE doet het wel collectief, dus relatief veel goedkoper dan de individuele huiseigenaar
Aan de andere kant zou ik de VVE bijdrage ook netto wel in mijn hypotheek willen stoppen, en zelf een potje voor onderhoud willen beginnen, mijn volgende huis wordt ook geen huis waar ik een bijdrage aan een VVE hoef te doenquote:Op woensdag 26 september 2007 12:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Daar heb je idd. ook wel een punt....
Wanneer er bij de VVe niet genoeg stemrechtigen zijn om een juridisch bindende beslissing te nemen, dan kan de VVE nog een vergadering inlassen waarbij het minimum aantal NIET meer aangehouden hoeft te worden....quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:56 schreef LennyKravitz het volgende:
Heb je een VvE vergadering... komen er maar twee mensen opdagen van de 24...
Zijn er blijkbaar wel klachten van bewoners, maar komen die bewoners niet... lekker doelloos... de desinteresse voor je eigen belang... lullo's!
Een VvE bestaat niet alleen bij flatgebouwen. Ook grotere gebouwen of hele straten kunnen een VvE hebben.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dit soort lompe vergaderingen zijn voor mij DE reden om niet in een flatgebouw met VvE te gaan wonen. Dingen over je iegen huis bepalen in samenspraak met andere bewoners.
Kom op zeg
Bij mij dus ook. Ramen worden gewassen, kozijnen en voordeur geschilderd. Oftewel, alle onderhoud aan de buitenkant van het appartement wordt en is geregeld.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef Slasher het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je over praat dus hou dan aub je mond dicht
Bij onderhoud aan de buitenkant kost het mij geen cent behalve dan mijn maandelijkse bijdrage. Wat kost het jou om je kozijnen te vervangen / schilderen?
Ik heb in heel het huis rondom dubbele glazen kunstof kozijnen, dus goed geregeld!
Onze VVE zit goed bij kas, en is actief met onderhoud dus de maandelijkse bijdrage is zeker verantwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |