abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53468064
Heb je een VvE vergadering... komen er maar twee mensen opdagen van de 24...

Zijn er blijkbaar wel klachten van bewoners, maar komen die bewoners niet... lekker doelloos... de desinteresse voor je eigen belang... lullo's!
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:58:43 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53468132
Wat is VvE -> vereniging van Eigenaren ?

Wel aan marketing gedaan van te voren ?
pi_53468767
Wacht maar tot de nieuwe VvE regelgeving van kracht wordt. Dan gaat er dusdanig veel veranderen dat ze wel willen komen.

Maar ja, zo kan je met een tweede vergadering wel doordrukken wat je wil.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53468861
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:58 schreef Buschetta het volgende:
Wat is VvE -> vereniging van Eigenaren ?

Wel aan marketing gedaan van te voren ?
Je krijgt 3 weken van tevoren een brief met hoofdpunten en punten van vorig jaar...
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef buitenbeentje het volgende:
Wacht maar tot de nieuwe VvE regelgeving van kracht wordt. Dan gaat er dusdanig veel veranderen dat ze wel willen komen.

Maar ja, zo kan je met een tweede vergadering wel doordrukken wat je wil.
Yepz... die vind wel overdag plaats en nu niet dich bij de flat maar aan het andere eind van de stad... toch ga'k d'r maar'ns heen denk ik... toch maar maar uurtje vrij nemen...
pi_53475563
Ik ben zelf ook lid van een VvE en bij ons is de eerste vergadering 's-avonds. Mocht er bij de eerste vergadering geen vereiste meerderheid zijn (hoe groot die is verschilt per onderwerp) of niet genoeg stemgerechtigden, dan komt er een tweede vergadering die inderdaad meestal overdag gepland wordt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53475664
Zolang je geld betaald maakt het niks uit of je komt of niet.
Over het algemeen gaat het over gezellige smalltalk tussen mensen die niks te doen hebben.
Als het over iets ingrijpends gaat, hoor je het wel.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:59:11 #7
104367 Thrackan
new and improved
pi_53480374
VvE
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_53480711
Dit soort lompe vergaderingen zijn voor mij DE reden om niet in een flatgebouw met VvE te gaan wonen. Dingen over je iegen huis bepalen in samenspraak met andere bewoners.

Kom op zeg
  woensdag 26 september 2007 @ 10:37:18 #9
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_53481175
VvE? Is dat een nieuwe politieke partij?
pi_53481377
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:37 schreef nsfw het volgende:
VvE? Is dat een nieuwe politieke partij?
Ken de je de Volkspartij voor Vrijheid en Emigratie niet?
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_53482207
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dit soort lompe vergaderingen zijn voor mij DE reden om niet in een flatgebouw met VvE te gaan wonen. Dingen over je iegen huis bepalen in samenspraak met andere bewoners.

Kom op zeg
Wat een bullshit. VvE is juist een goed initiatief..
pi_53482243
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat een bullshit. VvE is juist een goed initiatief..
Hij huurt zeker en is jaloers
pi_53482329
Bij het woord 'vergadering' valt al 22/24 in slaap....
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
pi_53482597
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:21 schreef Slasher het volgende:
Hij huurt zeker en is jaloers
Nope. Ik heb een normale eengezinswoning. Veel beter dan die flatwoninkjes met een VvE. Een beetje huisregels op gaan stellen met een stel anderen; ja daaaaaaaggggg.....
pi_53482639
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nope. Ik heb een normale eengezinswoning. Veel beter dan die flatwoninkjes met een VvE. Een beetje huisregels op gaan stellen met een stel anderen; ja daaaaaaaggggg.....
Je weet echt niet waar je over praat dus hou dan aub je mond dicht

Bij onderhoud aan de buitenkant kost het mij geen cent behalve dan mijn maandelijkse bijdrage. Wat kost het jou om je kozijnen te vervangen / schilderen?

Ik heb in heel het huis rondom dubbele glazen kunstof kozijnen, dus goed geregeld!

Onze VVE zit goed bij kas, en is actief met onderhoud dus de maandelijkse bijdrage is zeker verantwoord.
pi_53482646
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja maar het volgende:

Jij woont in een koopflat, bovenin... Het dak raakt lek, wat dan? Dan zou jij een beetje in je eentje voor de kosten op gaan draaien omdat je tegen een VvE bent? VvE is niet alleen huisregels opstellen hoor
pi_53482647
onze vve zijn gewoon bezitters van een luxe appartement. 5 mensen, dus dat is goed te overzien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53482731
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja maar het volgende:

Jij woont in een koopflat, bovenin... Het dak raakt lek, wat dan? Dan zou jij een beetje in je eentje voor de kosten op gaan draaien omdat je tegen een VvE bent? VvE is niet alleen huisregels opstellen hoor
Daar zijn toch algeme regels voor. (dacht ik tenminste)

Een vereniging van eigenaren heeft absoluut voordelen, maar zeker ook nadelen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_53482891
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef Slasher het volgende:

Bij onderhoud aan de buitenkant kost het mij geen cent behalve dan mijn maandelijkse bijdrage. Wat kost het jou om je kozijnen te vervangen / schilderen?

Ik heb in heel het huis rondom dubbele glazen kunstof kozijnen, dus goed geregeld!

Onze VVE zit goed bij kas, en is actief met onderhoud dus de maandelijkse bijdrage is zeker verantwoord.
Dat is prachtig voor je dat het bij jou allemaal zo goed geregeld is qua onderhoud. Qua geld hoef ik me voor mezelf ook niet zo druk te maken dus dat is mijn punt ook niet.
Mijn punt is eerder dat als ik bijv. een fiets in de gang (portiek bij een flat) wil zetten, dan zet ik een fiets in de gang.
Als ik mijn trap niet wens schoon te houden, dan hou ik mijn trap niet schoon.
Als ik een bepaalde aannemer niet wens in te schakelen voor onderhoud, dan schakel ik die aannemer niet in.
Als ik mijn kozijnen in een bepaalde kleur wil verven, dan verf ik die in een bepaalde kleuren en niet in de kleur die via consensus met mijn buren bereikt is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil gewoon meer dingen zelf bepalen wat met een VvE niet mogelijk is.
pi_53482929
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef kikoooooo het volgende:
Ja maar het volgende:

Klopt ook, heb je ook gelijk in. Maar daarom zie je mij nooit in een flat wonen.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:55:50 #21
104367 Thrackan
new and improved
pi_53483055
Indirect draai je toch zelf voor de kosten op.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_53483065
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Klopt ook, heb je ook gelijk in. Maar daarom zie je mij nooit in een flat wonen.
Zijn tegenwoordig appartementen hoor
pi_53483078
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:55 schreef Thrackan het volgende:
Indirect draai je toch zelf voor de kosten op.
Natuurlijk maar het zijn wel constante kosten
pi_53483351
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:56 schreef Slasher het volgende:

[..]

Natuurlijk maar het zijn wel constante kosten
Bij een eigen huis kan je toch ook elke maand een bedrag apart leggen voor onderhoud ?
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_53484067
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:05 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Bij een eigen huis kan je toch ook elke maand een bedrag apart leggen voor onderhoud ?
Natuurlijk, maar volgens mij zijn veel mensen die dat niet doen

Ik hoor veel mensen die tegen mij zeggen: Wat is dat veel die bijdrage van de VVE. Maar die vergeten dus dat een "normaal huis" ook onderhoud vergt, blijkbaar houden die mensen die dat tegen mij zeggen geen geld apart voor hun eigen onderhoud
pi_53484190
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:38 schreef Slasher het volgende:
Natuurlijk, maar volgens mij zijn veel mensen die dat niet doen

Ik hoor veel mensen die tegen mij zeggen: Wat is dat veel die bijdrage van de VVE. Maar die vergeten dus dat een "normaal huis" ook onderhoud vergt, blijkbaar houden die mensen die dat tegen mij zeggen geen geld apart voor hun eigen onderhoud
Zo'n persoon ben ik ook. Ik hou niet echt geld apart voor onderhoudskosten, ik zie wel wat er op mij afkomt.

Daarbij komt ook dat ik veel onderhoud zelf doe. Daardoor heb ik ook het idee (wat nergens op gebaseerd is behalve op mijn eigen gedachten) dat ik goedkoper uit ben dan bij onderhoudskosten die geregeld worden door een VvE. Zij huren over het algemeen externe personen in, ik doe het lekker zoveel mogelijk zelf
pi_53484259
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zo'n persoon ben ik ook. Ik hou niet echt geld apart voor onderhoudskosten, ik zie wel wat er op mij afkomt.

Daarbij komt ook dat ik veel onderhoud zelf doe. Daardoor heb ik ook het idee (wat nergens op gebaseerd is behalve op mijn eigen gedachten) dat ik goedkoper uit ben dan bij onderhoudskosten die geregeld worden door een VvE. Zij huren over het algemeen externe personen in, ik doe het lekker zoveel mogelijk zelf
Een VvE doet het wel collectief, dus relatief veel goedkoper dan de individuele huiseigenaar
pi_53484308
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Slasher het volgende:
Een VvE doet het wel collectief, dus relatief veel goedkoper dan de individuele huiseigenaar
Daar heb je idd. ook wel een punt....
pi_53484413
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Daar heb je idd. ook wel een punt....
Aan de andere kant zou ik de VVE bijdrage ook netto wel in mijn hypotheek willen stoppen, en zelf een potje voor onderhoud willen beginnen, mijn volgende huis wordt ook geen huis waar ik een bijdrage aan een VVE hoef te doen

Dus voor alles valt wat te zeggen
  woensdag 26 september 2007 @ 12:58:22 #30
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_53484512
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:56 schreef LennyKravitz het volgende:
Heb je een VvE vergadering... komen er maar twee mensen opdagen van de 24...

Zijn er blijkbaar wel klachten van bewoners, maar komen die bewoners niet... lekker doelloos... de desinteresse voor je eigen belang... lullo's!
Wanneer er bij de VVe niet genoeg stemrechtigen zijn om een juridisch bindende beslissing te nemen, dan kan de VVE nog een vergadering inlassen waarbij het minimum aantal NIET meer aangehouden hoeft te worden....

oftewel ga altijd naar een VVE vergadering (of stuur een gemachtigde)
in ieder geval mis er nooit 2 na elkaar
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:54:37 #31
178902 Just_theonedear
Absolutely Fabulous
pi_53486118
De laatste tijd hadden we iedere maand een vergadering, dat was wel een beetje teveel van het goede. Maar ik ga wel altijd. Het gaat per blok dus meestal zijn we maar met 7 man ofzo. Ik heb er nooit zin in, maar ja, ik woon er ook dus vind ik dat ik moet gaan. En meestal ben ik 1 van de agendapunten want ik betaal nooit mijn servicekosten op tijd. (of iemand heeft geklaagd omdat mijn fiets in de hal staat..)

Maar ach, mijn waterleiding moest gerepareerd worden en dat gaat toch ook uit de collectieve pot. Dus dat is dan wel weer een goede kant eraan.
If you got it, flaunt it
pi_53486702
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Kom op zeg
Een VvE bestaat niet alleen bij flatgebouwen. Ook grotere gebouwen of hele straten kunnen een VvE hebben.
pi_53489309
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef Slasher het volgende:

[..]

Bij mij dus ook. Ramen worden gewassen, kozijnen en voordeur geschilderd. Oftewel, alle onderhoud aan de buitenkant van het appartement wordt en is geregeld.
History became legend, legend became myth.
  woensdag 26 september 2007 @ 16:25:54 #34
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_53490120
@ TS:

Ik ben ook zoeen die nooit komt opdagen bij de VVE

schiet toch nooit op met die halve zolen in ons pand en me onderbuur heeft mijn volmacht, die weet tenminste waar die over lult enzo

vve is schijtzooi
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')