Tof, ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:13 schreef kahaarin het volgende:
[afbeelding]
Deze hebben wij, die kookt het water bovenin en als het aan de kook is gaat het direct door het filter.
http://www.chear.nl/Chear(...)tters/7070962/Anders heb je er ook niets aan.![]()
Volgens mij doen die apparaten dat ook. Hij kookt eerst het water en gooit het er dan pas doorheen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef Joekl het volgende:
De koffie smaakte waarschijnlijk sterker om dat hij verbrand was. Water voor koffie hoort namelijk net vóór het kookpunt over de koffie heengeschonken te worden, dan komt de smaak het best tot zijn recht.
Maar verder zou ik niet weten welke apparaten het water écht laten koken en al kokend door de koffie filteren.
Ja, best wel, koffie komt er iets sterker uit idd, en ik vind dat b.v. mokka koffie ook meer naar mokka smaakt als in een gewwoon koffiezetapparaat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:17 schreef Guncta het volgende:
[..]
Tof, ziet er goed uit!
Beetje goede ervaringen mee?
Ik heb nu de goede link in mijn orginele post geplaatst, vorige deed het niet.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:17 schreef Guncta het volgende:
[..]
Tof, ziet er goed uit!
Beetje goede ervaringen mee?
Ik wilde nog serieus reageren maar dat DE verpestte het.....quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:19 schreef Guncta het volgende:
[..]
Volgens mij doen die apparaten dat ook. Hij kookt eerst het water en gooit het er dan pas doorheen.
Ik weet niet wat je met verbrand bedoelt.
Weet wel dat het schepje en de koffie hetzelfde waren dan dat ik thuis altijd gebruik: DE, rood.
Lijkt me niet verstandig om met zo'n ding te gaan klooien. Drink alleen koffie als ik niet echt wakker ben en dat ding ziet er best gevaarlijk uit.quote:
Dank je welquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik heb nu de goede link in mijn orginele post geplaatst, vorige deed het niet.
Tja, smaken verschillen. Tis dat ik je vaker heb zien posten, anders had ik misschien wel gehapt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik wilde nog serieus reageren maar dat DE verpestte het.....
Het water hoort idd nooit gekookt te worden. Heiligschennis bijna. Door de hitte verliest de koffie de kracht en word de smaak bitter.
En dan een bastogne koek erbij, lekker dippen!quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:33 schreef Guncta het volgende:
[..]
Tja, smaken verschillen. Tis dat ik je vaker heb zien posten, anders had ik misschien wel gehapt.![]()
De smaak wordt trouwens niet bitter, de smaak wordt voller en krachtiger. Dus je hebt je idd aan je woord gehouden..![]()
het wordt dus gewoon sterker van smaakquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:33 schreef Guncta het volgende:
[..]
Tja, smaken verschillen. Tis dat ik je vaker heb zien posten, anders had ik misschien wel gehapt.![]()
De smaak wordt trouwens niet bitter, de smaak wordt voller en krachtiger. Dus je hebt je idd aan je woord gehouden..![]()
Weet niet wat je bedoeld met andere posts.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:33 schreef Guncta het volgende:
[..]
Het viel mij op dat je nogal hard erin gaat en erg snel mensen persoonlijk aanvalt op smaak, omdat jij denkt (lees: zo komt het over) dat smaak objectief is, terwijl dat verre van dat is. Dat vind ik jammer. Ik ben je posts nog maar een paar keer tegengekomen, dus het kan een verbeelding zijn. Misschien had ik je voor deze reactie beter je posthistory kunnen doornemen, maar dat vind ik ook een beetje sneu en zonde van mijn tijd (no offense).quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:43 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Weet niet wat je bedoeld met andere posts.
Ik heb een Barista cursus gevolgt toen ik jaren terug in een koffiehuis bijbeundeJe weet wel schrijven in schuim en dat soort onzin.
Er zijn tal van spreekwoorden die verwijzen naar het verpesten van de koffie als men het kookt.
"Coffee boiled is coffee spoiled"
"A watched pot never boils"
De koffiekenner zweert bij bepaalde combinaties van maling, gewicht van de korrel, stoomdruk, en temperatuur van de machine. In Italie zijn er mensen die als ze een cafe binnen gaan net zolang wachten todat "hun" barista tijd heeft. Anders weigeren ze gewoonweg koffie te drinken.
Google maar eens op de perfecte koffie bereiding dan zul je er snel genoeg achter komen
Natuurlijk ben je vrij om koffie te zetten naar jouw wensen, maar verwacht niet dat als je onzin schrijft over de aroma en structuur dat een koffieliefhebber z'n mond dichthoudt.
Verder wens ik je succes met het zoeken naar de juiste machine. Die voldoet aan jouw wensen.
Klopt, is ook erg lekker, wij hebben echter vrij vaak koffiedrinkers en dan is zo'n french press me net te klein, in deze kun je een liter koffie tegelijk zetten, dan in een tehermoskan doen en de volgende lading aanzetten, dat kan met een FP ook wel maar dan heb je kleinere beetjes tegelijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:05 schreef deom het volgende:
Je zou ook een french press kunnen overwegen. Als je echt kokend water over je koffie wilt gooien kun je dat met dit apparaat doen. Sowieso is de koffie uit een french press een stuk krachtiger dan filterkoffie. Je kan het water in de waterkoker koken en dan op ieder gewenst moment over de koffie gieten. Ik wacht zelf altijd even totdat het water weer van de kook is.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:17 schreef Guncta het volgende:
Ben toch voor die Philips gegaan en absoluut nog geen spijt tot nu toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |