Bijna niet te zienquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:02 schreef Misstique het volgende:
Bagger verwijderd.
Ik las het na mijn post jaquote:Op woensdag 26 september 2007 01:03 schreef oxylus11 het volgende:
zoals ik al zei: een van oorsprong heidense tempel. Is natuurlijk wel waar dat veel oude kerken dat ook hebben. De dom van Utrecht bijvoorbeeld!
Waarschijnlijk dezelfde manier:quote:Op woensdag 26 september 2007 01:27 schreef oxylus11 het volgende:
Hoe weten ze het tegenwoordig dan? Misschien kwamen ze er op de zelfde manier wel achter?
De dom van Utrecht was geen heidense tempel, maar een legerplaats. Daarom is daar ook de eerste kerk gesticht: uit verdedigingsoogpunt. Maar goed, het is off topic.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:03 schreef oxylus11 het volgende:
zoals ik al zei: een van oorsprong heidense tempel. Is natuurlijk wel waar dat veel oude kerken dat ook hebben. De dom van Utrecht bijvoorbeeld!
Leylijnen bestaan niet. Heiligdommen zijn vaak midden in een gunstig gelegen nederzetting geplaatst. Als je dus een kruising hebt van twee handelsroutes bouwt men daar een herberg, een plaats om te vereren, een put, enzovoorts, en dan krijg je vanzelf een dorp. Als mensen dan van geloof veranderen, is het logisch om op de oude vereringsplaats gewoon een nieuw ritueel uit te voeren.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb ooit eens gelezen dat heiligdommen op plekken staan die een positieve leyleijn hebben
Hoe ze dit nu wisten vroeger weet ik ook niet maar wel interessant
jaquote:Op woensdag 26 september 2007 01:29 schreef oxylus11 het volgende:
Bestaat er zoeiets als een leylijnen kaart van nederland?
Volgens de Chinezen en de Japeners bestaan ze wel.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leylijnen bestaan niet. Heiligdommen zijn vaak midden in een gunstig gelegen nederzetting geplaatst. Als je dus een kruising hebt van twee handelsroutes bouwt men daar een herberg, een plaats om te vereren, een put, enzovoorts, en dan krijg je vanzelf een dorp. Als mensen dan van geloof veranderen, is het logisch om op de oude vereringsplaats gewoon een nieuw ritueel uit te voeren.
Dat kan, maar ongetwijfeld niet volgens Chinese of Japanse universiteiten.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Volgens de Chinezen en de Japeners bestaan ze wel.
Wat wil je ermee bewijzen? Dat de heiligdommen inderdaad op lijnen staan?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:01 schreef oxylus11 het volgende:
Iemand een linkje naar de Leylijnen kaar van zuid-limburg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |