koel, thanks!quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:39 schreef Roi het volgende:
Veel trailers zijn trouwens te vinden op het YouTube kanaal!
http://nl.youtube.com/user/IDFA
quote:Op woensdag 28 november 2007 00:39 schreef Aoristus het volgende:
Er komt vanaf morgen ook een toffe, journey of a red fridge. Iemand neemt de opdracht aan om een rode coca cola ijskast op zijn rug door de bergen in Nepal te sjouwen
quote:Op woensdag 28 november 2007 00:39 schreef Aoristus het volgende:
Er komt vanaf morgen ook een toffe, journey of a red fridge. Iemand neemt de opdracht aan om een rode coca cola ijskast op zijn rug door de bergen in Nepal te sjouwen
quote:Journey of a Red Fridge
Servië, 2007
kleur, video, 52' min
Lucian Muntean: Punam (2005) Natasa Stankovic: directing debut
Hari Rai is een zeventienjarige jongen uit een klein dorpje in de Himalaya. Hij werkt als drager om zijn studie bedrijfskunde aan de universiteit van Pokhara te betalen en in zijn levensonderhoud te voorzien. Voor deze specifieke reis, die 4 dagen duurt, is hij ingehuurd om een enorme rode Coca Colakoelkast naar een nabijgelegen stad te dragen. Van panorama's die gedomineerd worden door 8000 meter hoge toppen tot warmwaterbronnen bij een rivier; van heilige boeddhistische tempelcomplexen tot dorpen met strodaken, overal zien we het contrast tussen de knalrode koelkast met zijn merknaam en de adembenemende maagdelijke vergezichten van Nepal.
Welke imperialist verzint zoiets wreeds?quote:
Die draait nu, dus zal nog niet beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:17 schreef _DIAZ_ het volgende:
weet iemand waar de documentaire "Hijos De La Guerra" te kopen/bestellen is?
Kunt via torrents proberenquote:Op woensdag 28 november 2007 16:17 schreef _DIAZ_ het volgende:
weet iemand waar de documentaire "Hijos De La Guerra" te kopen/bestellen is?
Juistquote:Op woensdag 28 november 2007 13:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Welke imperialist verzint zoiets wreeds?
Straks is er een debat over de toekomst van de film/docu productie, gratis toegang in het Compagnietheater, het begint om 21.30quote:Op woensdag 28 november 2007 17:41 schreef spacemangraig het volgende:
Morgenochtend twee uur Herzog in Tuschinski
Mag ik even grof zijn ?quote:Op woensdag 28 november 2007 21:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Straks is er een debat over de toekomst van de film/docu productie, gratis toegang in het Compagnietheater, het begint om 21.30
Denk je dat het me inmiddels nog iets kan schelen dan?quote:
quote:Op woensdag 28 november 2007 21:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Denk je dat het me inmiddels nog iets kan schelen dan?
kom maar opquote:Op woensdag 28 november 2007 21:28 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
oei !!
Is dit een ja of een nee
Het is dat die stoeltjes zo waardeloos zijn, anders zou je er prima je verloren slaap in kunnen halen. Al die types die met hun neus in de lucht lopen, krijgen niet zoveel kans op deze nieuwe locatie. Voorheen was het altijd zo dat iedereen elkaar de hele dag in de Balie tegenkwam en zo ontstond de onvermijdelijke incrowd. En om je vraag te beantwoorden, ik ben een gewone jongen met een heel simpel baantje op het idfa.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:39 schreef kleinzusje het volgende:
Ach, ik ben gek op de IDFA !
Maar heb wat moeite ( netjes he)
Met de omhooggevallen artifarties......... die zichzelf erg graag horen en het heerlijk vinden om "belangrijke" niksomvattende Q&A's te opperen............. traag omhoog komend uit het zachte pluche, onverstaanbaar voor de zaal en termen de lucht in blaten waar geen hond wat van snapt, maar menig inlikkertje luid bij klapt of knikt( angstig voor een latere opdracht, gemiste borrel of aandacht)
Herkenbaar ? Of bent u er ook zo 1?
1. Waarom is deze locatie anders ? De incrowd was er toch al ?quote:Op woensdag 28 november 2007 21:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het is dat die stoeltjes zo waardeloos zijn, anders zou je er prima je verloren slaap in kunnen halen. Al die types die met hun neus in de lucht lopen, krijgen niet zoveel kans op deze nieuwe locatie. Voorheen was het altijd zo dat iedereen elkaar de hele dag in de Balie tegenkwam en zo ontstond de onvermijdelijke incrowd. En om je vraag te beantwoorden, ik ben een gewone jongen met een heel simpel baantje op het idfa.
Wat vind je van de Q&A in zijn algemeenheid? Kan het beter en wat zou je liever zien?
1. de City wordt verbouwd en Cinerama/Calypso is door Joop van de Ende gesloopt. Mensen willen liever niet in een circustent naar de film zitten kijken.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:53 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
1. Waarom is deze locatie anders ? De incrowd was er toch al ?
2. Gewone jongens zijn top![]()
3. Ik vind de Q&A een mooi iets.............. heerlijk om te zien wie de docu heeft gemaakt en zijn/ haar uitleg te beluisteren !!! Wat er beter kan is: het geluid ! Vaak worden de vragen niet herhaald en is het voor mensen in de zaal niet te volgen ( = al vaak genoemd) !. Verder vind ik het vragen stellen om het vragen stellen.... ( soort kijk mij eens belangrijk zijn, ipv dat het om een echte vraag gaat) storend. Als docu liefhebber, en wel lef heb, ben ik in dergelijke settings te verlegen om iets te vragen. Heb vaak het idee dat "men" ( in de zaal) het als onzin of minderwaardig ziet of al een mening klaar heeft die "trendy is of zo hoort in het kliekje". Het onbevangen vragen stellen uit belangstelling en oprechte nieuwsgierigheid lijkt afgekeurd te worden !
Misschien mijn onzekerheid of een misvatting ? Maar zo voel ik dat
Okquote:Op woensdag 28 november 2007 22:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
1. de City wordt verbouwd en Cinerama/Calypso is door Joop van de Ende gesloopt. Mensen willen liever niet in een circustent naar de film zitten kijken.
2. Dankjewel, gewone meisjes ook
3. Het probleem is dat niet alles even interessant is. De mensen van de Q&A moeten de film al een keer hebben gezien om vragen voor te bereiden. Dit lukt niet altijd even makkelijk als je in een grote ruimte achter een computer zit met een koptelefoon op. De luie mensen stellen algemene vragen zoals : "hoe ben je er bij gekomen om dit onderwerp te kiezen" ,in de hoop dat er wat energie uit het publiek komt. Het kan ook zijn dat er gewoon te weinig tijd is geweest om je voor te bereiden, maar daar hoef je natuurlijk geen rekening mee te houden als bezoeker. Het mooiste zou het zijn als er een energieke wisselwerking is tussen het publiek en de producer. Meestal voelen mensen zich niet op hun gemak in een grote zaal, waarbij ze moeten schreeuwen naar de persoon op het podium, dus dat maakt het ook best moeilijk. Eigenlijk zou je een aparte ruimte moeten hebben, waar je iets kan drinken en op een ongedwongen manier je vragen kan stellen. Je loopt dan wel weer tegen het incrowd-dilemma aan...
Ach ja, de vrijwilligers maken het festival zeggen ze wel eens. Alle vrijwilligers werken minimaal 8 shifts, het is dus vrijwel onmogelijk om daar een schifting in te maken. Ik ben het met je eens, laat de wereld gewoon de wereld zijn is de beste manier om iets te beoordelenquote:Op woensdag 28 november 2007 22:46 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ok![]()
Maar misschien is het nuttig dat omhooggevallen artifarties zich realiseren dat de "gewone" bezoeker ook vragen kan stellen die misschien wel net zo of wel nuttiger zijn dan "er bij horen geblaat"
Je bent documaker....je filmt de "gewone mens"...... toch ?
Maar als het in de bioscoop komt, lijkt het gewone, realistische werk.............. ten onder te gaan aan het succes. Dat noem ik een paradox.............. een naar trekje wat weinig mensen gelukkig weten te ontwijken.
Roem maakt zwak, de ego neemt het over van de oorsprongkelijke drive !!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |