abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54741697
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:06 schreef w8jij17 het volgende:
Ik baal als een stekker. Earth zondag 2 december 16:00 is al uitverkocht! Iemand enig idee wat ik er aan kan doen om alsnog 2 kaarten te bemachtigen?
En ?? Is het gelukt ??

Bijna donderdag
Hebben jullie al een lijstje ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Moderator woensdag 21 november 2007 @ 09:34:36 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54754412
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:06 schreef w8jij17 het volgende:
Ik baal als een stekker. Earth zondag 2 december 16:00 is al uitverkocht! Iemand enig idee wat ik er aan kan doen om alsnog 2 kaarten te bemachtigen?
Volgens mij is alleen dat wat in de voorverkoop ging uitverkocht. Op de dag zelf zijn altijd nog kaarten beschikbaar. Als je vroeg komt, kun je volgens mij nog gewoon kaarten krijgen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_54756332
Wat zijn de aanraders dit jaar !?
  Moderator woensdag 21 november 2007 @ 11:49:44 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54756996
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:24 schreef linebear het volgende:
Wat zijn de aanraders dit jaar !?
Er is voor ieder wat wils.

Met andere woorden, ik heb nog geen idee. Zodra ik wat gezien heb zal ik hier er iets over melden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_54758559
Ik wil Earth wel zien, maar die zal de week er na vast in de bios komen...
pi_54778601
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Er is voor ieder wat wils.

Met andere woorden, ik heb nog geen idee. Zodra ik wat gezien heb zal ik hier er iets over melden.
Graag , thx
  donderdag 22 november 2007 @ 17:21:32 #58
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54784830
ik heb me de pestpleuris gewerkt vandaag. Ben kapot. Jammer, FTA en the Champagne Spy leek me wel ok om vast in te komen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 23 november 2007 @ 01:42:34 #59
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_54793844
Ik ben vandaag naar Pete Seeger: The power of songs geweest. Het liet een licht EO gevoel achter, maar het was een zeer fraaie documentaire. Aan het woord komen behalve Seeger zelf ook o.a. Dylan, Springsteen, Joan Baez en Arlo Guthry. En veel leuke liedjes natuurlijk.
pi_54803019
Net terug van de nieuwe Herzog: Encounters at the end of the world. Mooie, haast surrealistische beelden van het leven op en onder het ijs, met het nodige, typische Herzog absurdisme. Aanrader.
Vanavond nog naar Joy Division, over jawel Joy Division.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 23 november 2007 @ 20:15:00 #61
183993 kevne
show me the monkey
pi_54808509
a.s. zaterdag en zondag werken tijdens de IDFA
het zag er elke keer druk uit bij de kassa dat beloofd nog wat morgen
helaas kan ik zelf geen docu's bekijken, veel te druk de aankomende dagen/weken
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:47:49 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54815821
Zo, blij dat ik terug ben. Ik heb verdomme weinig tijd gehad om iets te kunnen zien

Wat ik wel heb gezien:

F.T.A (Fuck the Army), met Jane Fonda en Donald Sutherland in een tergend trage hippie-achtig jaren 70 protest tegen de oorlog in Vietnam. Degene die de meeste liedjes zong, was ook degene die de docu had geproduceerd. Of kan ik beter zeggen: musical ? Het deed allemaal wat evangelisch aan..
zonde van je tijd.

Joy Division

Een mooi portret van een uitzichtloos Manchester vol betonbouw en een industrieel verleden. Het eerste stuk was aangenaam, daarin werden de personen en de connecties uitgelicht, maar daarna werd het vrij vervelend toen ze weeeeer vol wroeging en onverwerkt verdriet over Ian Curtis begonnen te vertellen. Laat ik Curtis nou een ontzettend irritant ongeleid projectiel vinden. Liever had ik een stuk gezien over New Order, de groep die na Joy Division door de resterende bandleden werd gevormd.

Morgen meer, ik heb vroege dienst.
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 10:48:08 #63
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54819829
De afgelopen dagen best wel druk geweest en dus nog geen kans gehad iets over mijn IDFA tot nu toe te zeggen. En vandaag is het niet anders. Moet zo weer weg. Ondertussen heb ik wel al aardig wat gezien. De lijst tot nu toe:
Travelling
Illiterate
Westerbork Girl
Bambara Blues
Mr. Rakowski
Learned By Heart
Fairytale Of Kathmandu
Nömadak Tx

Nu te kort de tijd om er iets over te zeggen. Roep maar als jullie iets meer willen weten over een bepaalde film die ik gezien heb.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 25 november 2007 @ 12:28:29 #64
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54821775
Dinner with the President: A Nation's Journey

Een verhaal waain de vraag centraal staat of Musharaf een dictatuur leidt in Pakistan, of dat hij Pakistan noodzakelijk aan het hervormen is.
Aan de ene kant zie je de moslimpopulatie die vooral de onderklasse vertegenwoordigt. Deze groep wordt geleid door een stel mulahs (ca 4000) die in de tijd van de vorige oorlog in Afghanistan naar Pakistan zijn verdreven, deze mensen waren ingezet om moslim extremisme te beteugelen. Zij geloven niet in de wet van de mens, maar in de wet van de opgelegde regels en zijn eigenlijk in de tussentijd zelf geradicaliseerd. Ze claimen bijvoorbeeld dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, want vrouwen zijn namelijk de baas in huis en de man is dat buitenshuis. Vrouwen mogen dus niet zomaar naar buiten
Aan de andere kant zie je Musharraf die liberale hervormingen wil doorvoeren, maar hij is naast premier ook aanvoerder van het leger en duldt geen echte verkiezingen. Hij propageert 'democratie' volgens de beter gesitueerde bevolking naar Amerikaanse maatstaven. Het is jammer dat de filmmaker eigenlijk een pro-Musharraf verhaal probeert te slijten en dus niet vatbaar is voor vergelijkingen met een stalinistisch regime.
Voor het maken van deze documentaire kregen de producers volledige medewerking van Musharraf die hen zelfs uitnodigde voor een diner.

Aardig, maar op zich alleen leuk als je de Q&A er bij hebt

Animated Docs 3

crapshit met hier en daar een stukje waavanr je op zijn hoogst kan glimlachen

Joe Strummer: The Future is Unwritten

Een biografie van de zanger van The Clash die in 2002 overleed aan hartproblemen. Het was mooi opgezet en gaf een goed beeld van de persoon achter The Clash.
Leuk detail was dat hij begon als punker en dat hij tegen het eind van zijn leven na de brokstukken van de roem te hebben opgeraapt aan zijn bandlid een briefje schrijft: Nothing has changed, we're all hippies. Join the fire. Ze hebben elkaar dan al heel lang niet meer gesproken.
Een lange zit, maar zeker de moeite waard om te zien.
pi_54831810
Als ik het goed begrijp is Earth vanaf 29 november landelijk in de bioscopen te zien? Wie kan mij hier meer over vertellen?
  maandag 26 november 2007 @ 00:41:13 #66
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54839487
Jimmy Carter Man From Plains

Carter heeft een boek geschreven waarin hij voor vrede pleit in Israel, genaamd Peace not Apartheid. DIt verhaal slijt hij in elke talkshow en eigenlijk aan iedereen die het maar horen wil. Dat is typische Amerikaans, tot vervelens aan toe blijven herhalen wat de boodschap is. Ene Davis uit New Orleans zei het heel treffend: As these guys grow older, they start speaking power of truth. Dat was voor mij wel een beetje de essentie van deze veel te lange docu.

Cat Dancers

Ook Amerikaans, maar hilarisch en ontroerend tegelijk. Ron en Joy Holiday kennen elkaar van kinds af aan. Ron is een ongelooflijke showbizznicht inclusief haarstukje en faith in the lord. Zijn interesse is ballet, totdat hij te oud wordt om dat nog geloofwaardig op te kunnen voeren. Joy worstelt met de vraag of ze non wil worden, of dat ze wil dansen, ze kiest voor het laatste en ze worden partners. Ze krijgen na hun balletcarriere interesse in grote katten en voeren daar een show mee op, a la Siegfried en Roy. Gaanderweg breiden ze de kattenfamilie uit en komen uiteindelijk met witte tijger te zitten, de grootste uitdaging van alle katten, want dat beest schijnt meer onvoorspelbaar en agressiever te zijn dan zijn gele soortgenoten. Ze moeten op een gegeven moment iemand er bij inhuren en dat wordt Chuck. Ze besluiten om met zijn drieen te trouwen en dat gaat een tijdje goed, de liefde voor de katten staat boven alles. Aan het eind van de film zijn zowel Chuck als Joy gedood door de witte tijger.
pi_54841056
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:26 schreef w8jij17 het volgende:
Als ik het goed begrijp is Earth vanaf 29 november landelijk in de bioscopen te zien? Wie kan mij hier meer over vertellen?
Volgens mij klopt dat ja...
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:16:23 #68
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54860926
Balseros

De Sovjetunie is uiteen gevallen en de economie crasht op Cuba. Een aantal dumbass Cubanen besluiten om in 1994 vlotten te bouwen om te vluchten naar Miami, waar men hoopt een beter leven te krijgen. Castro houdt ze niet tegen. Het verwachtte scenario biedt zich aan, huwelijken stranden, families worden uiteen gerukt en de nieuwe Amerikanen raken depressief, in aanraking met drugs en prostitutie, of slijten hun dagen met het verwisselen van autobanden. Hoewel nooit uitgesproken, is het duidelijk dat het leven in Habana een stuk beter voor ze was. Niet erg inspiratievol en zeker geen 2 uur film waard.

Hold Me Tight, Let Me Go
Een portret van een stel kolerekinderen op een internaat. Die kinderen hebben een trauma opgelopen omdat pappa zijn handjes niet thuis kan houden, of de familie deugt gewoon niet. De instelling telt 108 personeelsleden op ca 40 kinderen om die in een laatste poging te redden van de absolute afgrond. Dat traject duurt maximaal 3 jaar en roept de vraag op of je niet beter de ouders kan aanpakken in plaats van de kinderen. Gelukkig zat er ook een roodharig etterbakkie tussen, dat maakte het erg vermakelijk.

Lucio

Dit is wat mij betreft de winnaar van dit jaar. Een hilarisch verhaal over een anarchistische tegelzetter die vervalst om het vervalsen. Hij heeft nauwelijks enige scholing genoten, maar besluit in de jaren 60 om banken te overvallen. Anarchisten krijgen tenslotte geen overheidsgelden om hun zinnen kracht bij te zetten, want daar zijn het anarchisten voor. Hij besluit om het anders aan te pakken, want banken overvallen bevredigt niet en hij sluit een pact te sluiten met Che Guevara om bankpapier te drukken om dollars te printen, met als doel om de dollar onderuit te halen. Dat mislukt omdat hij en Che elkaar niet liggen en omdat Che van mening is dat het weinig uithaalt. Lucio regelt andere oplichtingszaken, zoals het professioneel vervalsen van reisdocumenten, american traveller's cheques etc. Hij wordt meerdere malen berecht, maar omdat hij zijn motivatie steeds eerlijk toelicht en zo de rechtelijke macht intrigeert in plaats van afwacht wat zijn 'straf' zal worden, ontspringt hij meerdere malen de dans. Omdat hij in veel gevallen eigenlijk niet gepakt kan worden, hij verdient zijn geld immers als tegelzetter en creeert op die manier voor een hoop verstopplekken, heeft hij vaak het voordeel dat hij niet verdacht lijkt. Zijn motivatie blijft dat hij alles doet om het (Franco) establishment onderuit te halen en zegt zelf dat hij geen cent over houdt aan zijn valsemuntpraktijken Het zou me niets verbazen als dit de fake documentaire is, maar je verveelt je in elk geval geen moment.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aoristus op 27-11-2007 00:43:00 ]
pi_54861670
Als je van Amsterdam en voetbal houdt is Panna! van Nordin Lasfar de moeite waard !!
  dinsdag 27 november 2007 @ 01:13:21 #70
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54861992
schrijf een leuke review zou ik zeggen
pi_54872759
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 01:13 schreef Aoristus het volgende:
schrijf een leuke review zou ik zeggen

Ben daar..............ehhhhhhhhhhhhh, nog al slecht in
Kan wel een stukje copie pasten............. !!!

Gaat gewoon over lefgozertjes uit Geuzenveld, die met voetbal hun leven hopen te ontvluchten..... voetbal is dan "de" manier............. maar het lukt ze niet........... althans, dat blijft de vraag
  Moderator dinsdag 27 november 2007 @ 19:52:41 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54875661
Lucio dus. Iemand anders raadde me die ook al aan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_54876544
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Lucio dus. Iemand anders raadde me die ook al aan.
Vergeet bijna Aoristus te bedanken voor zijn verslagen
pi_54876790
Veel trailers zijn trouwens te vinden op het YouTube kanaal!

http://nl.youtube.com/user/IDFA
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_54877118
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:39 schreef Roi het volgende:
Veel trailers zijn trouwens te vinden op het YouTube kanaal!

http://nl.youtube.com/user/IDFA
Roi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')