Goed, okee. Maar wat is de orde van grootte? Moet ik denken aan 1500 of 4000 euro netto? Dus ik dat vragen, krijg ik terug:quote:Das Arbeitsentgelt ist im Rahmen der Bewerbungsgespräche zu vereinbaren.
WTF? Dus ik moet wel helemaal afreizen voor een gesprek, maar ik weet niet wat ik ga verdienen? Op alle andere vragen kreeg ik wel normaal antwoord, maar hier niet. Het stomme is: ik zou helemaal niet gaan voor het geld, ik wil gewoon een minimuminkomen waarvan ik leuke hakjes kan kopen. Maar nu begin ik me zorgen te maken.quote:das Arbeitsentgelt ist im Rahmen der Bewerbungsgespräche zu vereinbaren.
Maar ik heb het al tweemaal nadrukkelijk gevraagd, met de tweede maal een motivatie erbij, en toch zeggen ze het niet, ze reageerden zelfs zeer geprikkeld.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:04 schreef MatiCe het volgende:
Zeg gewoon dat je niet op gesprek gaat voordat je een salarisindicatie hebt, zij begrijpen toch wel dat jij niet vol onzekerheid naar Oostenrijk tuft.
Serieus? Alles dat ik tot nu toe heb gedaan had een vastgesteld loon, of een range ("tussen de 3000 en de 4000 bruto")quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:06 schreef Sidekick het volgende:
Het lijkt me gebruikelijk dat er geen salarisindicatie wordt gegeven, dat is iets voor de onderhandelingsronde bij een solliciatiegesprek.
Serieus? Niet in mijn sector. Daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:08 schreef Metro2005 het volgende:
Niet alleen in oostenrijk hoorIn Nederland krijg je dat ook bijna nergesn van te voren te horen. Kom eerst maar langs is het vaak.
Ja, dag. Ik wil toch echt van te voren weten, welke salarisindicatie zij in hun hoofd hebben, voordat ik mijn tijd eraan verspil. Ga je er naar toe, blijken ze je 1500 bruto te willen betalen...quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:08 schreef Metro2005 het volgende:
Niet alleen in oostenrijk hoorIn Nederland krijg je dat ook bijna nergesn van te voren te horen. Kom eerst maar langs is het vaak.
Is uiteraard afhankelijk van het bedrijf. Maar ik vind het eerder logisch voor een bedrijf om geen range op te geven, want dan gaat de werknemer gelijk uit van het hoogste bedrag daarin. Het geeft je veel onderhandelingsvrijheid wanneer er geen indicatie is. Neem initiatief zou ik zeggen en je kan volgens mij met behoorlijk wat wegkomen, mits genoeg ervaring en goede opleiding.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Serieus? Alles dat ik tot nu toe heb gedaan had een vastgesteld loon, of een range ("tussen de 3000 en de 4000 bruto")
Jij hebt het dus ook nog nooit meegemaakt?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dag. Ik wil toch echt van te voren weten, welke salarisindicatie zij in hun hoofd hebben, voordat ik mijn tijd eraan verspil. Ga je er naar toe, blijken ze je 1500 bruto te willen betalen...
Verplicht? Bron?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:14 schreef Sidekick het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met reiskostenvergoeding in Ootenrijk? In Nederland is en bedrijf verplicht deze uit te keren bij een solli-gesprek.
Dat betalen ze wel, geen probleem. Ze stellen er zelfs geen eisen aan. Als ik royal class wil vliegen met Singapore Airlines mag dat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:14 schreef Sidekick het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met reiskostenvergoeding in Ootenrijk? In Nederland is en bedrijf verplicht deze uit te keren bij een solli-gesprek.
Ja, maar ik heb geen idee in welke orde van grootte ik dan salaris moet vragen. Wat is gebruikelijk, wat is de koopkracht?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Is uiteraard afhankelijk van het bedrijf. Maar ik vind het eerder logisch voor een bedrijf om geen range op te geven, want dan gaat de werknemer gelijk uit van het hoogste bedrag daarin. Het geeft je veel onderhandelingsvrijheid wanneer er geen indicatie is. Neem initiatief zou ik zeggen en je kan volgens mij met behoorlijk wat wegkomen, mits genoeg ervaring en goede opleiding.
Niet om te veel weg te geven, maar vergelijk het met curator in een nationaal museum.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:16 schreef HarryP het volgende:
Wat is jouw sector?
Om wat voor baan gaat het.
En denk je de baan te krijgen of zijn er ook nog Oostenrijkers die even geschikt zijn?
Bullshit. Een schaalindicatie wordt meestal wel gegeven. Daarnaast is het *ook* in de commerciele sector zo dat het onzin is om elkaars tijd te gaan verdoen als je toch al weet dat 't niets wordt ivm incompatibele salariseisen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:06 schreef Sidekick het volgende:
Het lijkt me gebruikelijk dat er geen salarisindicatie wordt gegeven, dat is iets voor de onderhandelingsronde bij een solliciatiegesprek.
Ik moet 't zelf voorschietenquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:17 schreef SillyWalks het volgende:
Als ze jou gratis naar Wenen willen laten vliegen, zou ik het alleen daar al voor doen.
Maar ze betalen het terug, of je nou aangenomen wordt of niet, toch?quote:
Het is niet wettelijk verplicht, maar volgens sommige branche-CAO's is het dat wel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Verplicht? Bron?
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:20 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar ze betalen het terug, of je nou aangenomen wordt of niet, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |