abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53459904
STELLETJE %*@()#$*#(%)*() HONDEN VAN DE OVERHEID

Wat de neuk... als ik een lekker big mac wil, dan neem ik dat omdat ik het lekker vind. Ik weet de gevolgen en risico's, hier ben ik me van bewust en nuttig deze lekkernijen dan ook met mijn volle verstand.

Waarom wil de overheid steeds meer en meer de levensstijl van haar burgers bepalen? Denken jullie nu werkelijk dat men een overheerlijke Van Dobben Kroket links laat liggen omdat deze ipv 1 euro nu 1,50 euro kost? Ik heb gewoon trek erin en neem zelf de volle verantwoording ervoor! Jah, dan ga ik 15 jaar minder lang mee, is toch alleen maar goedkoper voor jullie? Optyfe!

As always, de overheid heeft weer iets gevonden om de staatskas mee te spekken. Ja, ze zeggen dat het plannen zijn, maar geloof me als ik zeg dat dit gewoon al vaststaat, het is een kwestie van tijd

Klacht: de burger leeft steeds en steeds meer naar de wensen van de overheid. Men doet dit niet vrijwillig maar wordt opzettelijk gedwongen
Flexibele werktijden afgestemd op het bioritme van de individuele werknemer leiden tot een hogere productiviteit.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:33:31 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53459988
Het voordeel van links zijn is dat je dingen kan financieren door geld te verdienen onder het argument van "gezondheid van de burger"
pi_53459998
quote:
als ik een lekker big mac wil, dan neem ik dat omdat ik het lekker vind
alleen ga je er straks meer voor betalen. wat is het probleem ?
pi_53460088
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:33 schreef thedude0 het volgende:

[..]

alleen ga je er straks meer voor betalen. wat is het probleem ?
Dat er straks meer voor betaald moet worden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_53460224
De maakbare samenleving
Ik heb zo zin om dit land zsm de rug toe te keren. Helemaal gehad heb ik het.
pi_53460253
kan ik dan ook een belastingteruggaaf krijgen als mijn BMI beneden de 24 is? of is dat weer een beetje te rechtvaardig?
pi_53460300
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:30 schreef Nemesish3d het volgende:

Wat de neuk... als ik een lekker big mac wil, dan neem ik dat omdat ik het lekker vind. Ik weet de gevolgen en risico's, hier ben ik me van bewust en nuttig deze lekkernijen dan ook met mijn volle verstand.

Waarom wil de overheid steeds meer en meer de levensstijl van haar burgers bepalen? Denken jullie nu werkelijk dat men een overheerlijke Van Dobben Kroket links laat liggen omdat deze ipv 1 euro nu 1,50 euro kost? Ik heb gewoon trek erin en neem zelf de volle verantwoording ervoor! Jah, dan ga ik 15 jaar minder lang mee, is toch alleen maar goedkoper voor jullie? Optyfe!

As always, de overheid heeft weer iets gevonden om de staatskas mee te spekken. Ja, ze zeggen dat het plannen zijn, maar geloof me als ik zeg dat dit gewoon al vaststaat, het is een kwestie van tijd

Klacht: de burger leeft steeds en steeds meer naar de wensen van de overheid. Men doet dit niet vrijwillig maar wordt opzettelijk gedwongen
jamaar het punt is toch dat je van die dikke zeugen hebt met hart- en vaatziektes (door vet eten) die dan op een gegeven moment heel erg veel ziektekosten gaan kosten omdat ze vet eten?

oftwel: als je vet eet en daarmee later veel ziektekosten gaat maken, dan betaal je er nu maar mooi voor!
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:46:56 #8
189294 Bepsie
Smurf terreur.
pi_53460311
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:45 schreef Empedocles het volgende:
kan ik dan ook een belastingteruggaaf krijgen als mijn BMI beneden de 24 is? of is dat weer een beetje te rechtvaardig?
Rape is such a bad word, lets call it surprisesex!!
pi_53460347
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:45 schreef Empedocles het volgende:
zou nog niet eens zo verkeerd zijn toch?, stimuleerd een hoop mensen om gezond te blijven..
pi_53460484
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef baNEEL het volgende:

[..]

zou nog niet eens zo verkeerd zijn toch?, stimuleerd een hoop mensen om gezond te blijven..
Invoeren
'And I called your name,
pi_53460781
Hey prima, vreet je maar vol.. maar als je later 200+kg bent en je bent past niet in een ambulance of MRI apparaat dan is dat jouw probleem en hoeft dat niet met belastinggeld opgelost te worden. Als je dat prima vindt dan zie ik ook geen probleem...
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:06:42 #12
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_53460828
quote:

[..]

hoe lager je bmi hoe lager je belasting? goed idee! duidelijk te weinig anorexia patienten op het moment
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_53461068
@TS: Het begint er inderdaad steeds meer op te lijken dat we niet geacht worden na te denken.
Ik kan ook prima beslissen wat wel en niet goed voor me is. Om te kotsen. Gemiddelde nederlanders willen niet als kleine kinderen behandeld worden.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_53461267
Daarbij, alsof het ook maar iets gaat helpen.
Oh noes, de burgers zijn 15 cent duurder, dan ga ik maar een broodje gezond halen
'And I called your name,
pi_53461367
Ten eerste, het helpt niet. Net zoals sigaretten en drank duurder maken, als mensen het willen, kopen ze het toch wel. Ook zie ik hamburgers niet met euro's omhoog gaan, dus die paar cent weerhoudt mensen echt niet ervan gezondere dingen te kopen.

Ten tweede, waarom maken ze gezondere dingen niet gewoon goedkoper? Als ik moet kiezen tussen een Hamburger van 1 euro, of een broodje gezond van 2,75 dan haal ik liever die drie hamburgers.

Zoiets hebben ze bij de bedrijfskantine waar ik werk ook ooit geprobeerd. Kroketten/friet en dergelijke allemaal duurder gemaakt, maar niemand die het minder ging eten. Extra cash dus.
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_53461731
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef baNEEL het volgende:

[..]

jamaar het punt is toch dat je van die dikke zeugen hebt met hart- en vaatziektes (door vet eten) die dan op een gegeven moment heel erg veel ziektekosten gaan kosten omdat ze vet eten?

oftwel: als je vet eet en daarmee later veel ziektekosten gaat maken, dan betaal je er nu maar mooi voor!
Ja, we kunnen beter allemaal heel erg oud gaan worden, gelukkig kost dat allemaal niks.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_53461771
quote:

[..]

Dan krijg ik een hoop geld terug met mijn BMI van 21.

Al dat gekut van dit kabinet. Vet tax, WHAT THE FUCK, flikker op. Moet alles maar wijken voor mensen die veel eten en 500 kg wegen? Ik probeer uit alle macht aan te komen, nou VERGEET HET MAAR, alles is tegenwoordig 'light' of 'suikervrij' of 'zonder vet!' of 'gebakken in vetvrije olie' of weet ik veel wat voor ongein.
Leuk als je een tientonner bent, NIET leuk als je te weinig weegt en totaal niet kunt aankomen door wat meer te eten aangezien er nergens meer normale energie en voedingswaardes in zit omdat alles zo nodig light moet.

En nu gaan ze vette happen OOK NOG BELASTEN, het moet toch niet gekker worden in dit land
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53461923
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef Calibrero het volgende:
Ten eerste, het helpt niet. Net zoals sigaretten en drank duurder maken, als mensen het willen, kopen ze het toch wel. Ook zie ik hamburgers niet met euro's omhoog gaan, dus die paar cent weerhoudt mensen echt niet ervan gezondere dingen te kopen.
Ze maken alle "slechte" dingen duurder, met dezelfde slechte excuses. Autorijden omdat het zogenaamd slecht is voor het milieu, sigaretten omdat het slecht is voor je gezondheid... maar geen hond die er minder om gaat rijden of roken. Alleen de wat armeren overwegen misschien te stoppen omdat ze het anders niet redden... maar het is zoals jij zegt, mensen gaan er echt niet minder om eten.
quote:
Ten tweede, waarom maken ze gezondere dingen niet gewoon goedkoper?
Omdat het de burgers altijd geld moet kosten. Je vraagt je echt af waar je nu eigenlijk belasting voor moet betalen, want voor iedere maatregel moeten WIJ dokken.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:24 schreef Me_Wesley het volgende:
Daarbij, alsof het ook maar iets gaat helpen.
Oh noes, de burgers zijn 15 cent duurder, dan ga ik maar een broodje gezond halen
Die 2 euro duurder is.

[ Bericht 10% gewijzigd door BobbyB op 25-09-2007 15:58:42 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_53461976
Makkelijk geld vangen voor die honden
pi_53463125
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Al dat gekut van dit kabinet. Vet tax, WHAT THE FUCK, flikker op. Moet alles maar wijken voor mensen die veel eten en 500 kg wegen? Ik probeer uit alle macht aan te komen, nou VERGEET HET MAAR, alles is tegenwoordig 'light' of 'suikervrij' of 'zonder vet!' of 'gebakken in vetvrije olie' of weet ik veel wat voor ongein.
Leuk als je een tientonner bent, NIET leuk als je te weinig weegt en totaal niet kunt aankomen door wat meer te eten aangezien er nergens meer normale energie en voedingswaardes in zit omdat alles zo nodig light moet.

En nu gaan ze vette happen OOK NOG BELASTEN, het moet toch niet gekker worden in dit land
Klinkt bekend, misschien moet je eens kijken naar weightgainers en dergelijke.
Heeft in mijn geval veel geholpen!
En wat ook wil helpen (niet helemaal gezond though) is om veel te eten vlak voor je gaat slapen.
'And I called your name,
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:41:50 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53463184
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een kunst om de light producten te mijden in de supermarkt, maar tot nu toe lukt het me aardig
pi_53464454
[quote]Op dinsdag 25 september 2007 15:04 schreef FortyOne het volgende:
Hey prima, vreet je maar vol.. maar als je later 200+kg bent en je bent past niet in een ambulance of MRI apparaat dan is dat jouw probleem en hoeft dat niet met belastinggeld opgelost te worden. Als je dat prima vindt dan zie ik ook geen probleem...
[/quote

naïef persoon, ik betaal me scheel aan ziektekosten nu. Had er inmiddels een huis van kunnen komen laat ze maar een x voor mij betalen
Flexibele werktijden afgestemd op het bioritme van de individuele werknemer leiden tot een hogere productiviteit.
pi_53464530
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef Calibrero het volgende:

Ten tweede, waarom maken ze gezondere dingen niet gewoon goedkoper? Als ik moet kiezen tussen een Hamburger van 1 euro, of een broodje gezond van 2,75 dan haal ik liever die drie hamburgers.

Zoiets hebben ze bij de bedrijfskantine waar ik werk ook ooit geprobeerd. Kroketten/friet en dergelijke allemaal duurder gemaakt, maar niemand die het minder ging eten. Extra cash dus.
zo, dat omvat ook precies mijn gedachten. Ook van die domme mensen hier die zeggen 'en als je strax 200kg+ weegt pas je niet meer in ambulance, is dat wat je wil?'

WAT DE NEUK. Does es normaal man. Denk je echt dat ik van plan ben 200kg te wegen? Er zijn genoeg mensen die vet eten, maar er zijn ook genoeg mensen die daarbij op hun gewicht letten en fanatiek sporten (like me). Ik houd m'n gewicht erg goed in de gaten, en nogmaals: mensen kiezen hier zelf voor!
pi_53464605
Wanneer het vette eten duurder wordt, zal er een percentage mensen zijn die gezonder voedsel koopt.

Wanneer er meer vraag is naar gezonder voedsel terwijl hetzelfde hiervan wordt geproduceerd, zal dus het gezonde voedsel duurder worden (bijv. aardappeloogst, is de oogst kut, dan is de prijs hoger).

Dus gezonder voedsel wordt dan nog duurder dan het al duurdere vette eten.

Uitspraken in Kamer II
pi_53465473
En terecht. Ik haat vet eten, en dikke mensen.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53465522
Humor, krijgen we dan subsidie op een broodje gezond of een bord sloj?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_53466852
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:15 schreef retteketet het volgende:
En terecht. Ik haat vet eten, en dikke mensen.
Ga es dood
pi_53466901
Goed plan. Hopelijk komen er hierdoor nog meer gezonde alternatieven
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53466928
Overheid wilt en meer geld, en er zijn teveel aanstellende mensen die door zelfmedelijden veel te dik en vadsig worden en als je dan zegt "Goh wat ben jij dik en vadsig" eten ze weer meer.

Ik wil ook gewoon zo nu en dan mijn Big Tasty (je kan een week leven van die calorieëen, so fucking what )
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:18:43 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_53466944
Iedereen die dit een goed plan vindt kan maar beter naar Noord-Korea verhuizen. Daar denkt de staat ook te weten wat beter voor je is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_53467011
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:18 schreef TC03 het volgende:
Iedereen die dit een goed plan vindt kan maar beter naar Noord-Korea verhuizen. Daar denkt de staat ook te weten wat beter voor je is.
Er wordt niks verboden, dramaqueen. Slechts een kleine verhoging van de prijs.
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:23:40 #32
53267 TC03
pi_53467086
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Er wordt niks verboden, dramaqueen. Slechts een kleine verhoging van de prijs.
Waar nam ik het woord 'verboden' in de mond?
pi_53467186
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waar nam ik het woord 'verboden' in de mond?
Waar zeggen vertegenwoordigers van de staat "dat ze denken te weten wat beter voor je is?"
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:28:06 #34
53267 TC03
pi_53467208
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:27 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Waar zeggen vertegenwoordigers van de staat "dat ze denken te weten wat beter voor je is?"
Dat zeggen ze toch door de prijs van ongezond voedsel te verhogen?
pi_53468060
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Invoeren
Wat zal je als anorexiapatient dan rijk worden
pi_53470603
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:27 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ach kom op hey, onder welke steen lig jij nog steeds? Als er 1 groep is die constant tegen gezond leven loopt aan te bemoeien zijn toch wel de vertegenwoordigers van de staat, maar waar het ze alleen maar om te doen is, is het geld. Want als het ze echt om het welzijn van de mens zou gaan, zouden ze de mensen die zich prima kunnen redden (die ze nu dus vertellen hoe het moet) lekker met rust moeten laten, en eens aandacht moeten besteden aan zorg tehuizen. Want ja, we moeten gezond leven, met als gevolg dat we oud worden, met als gevolg dat als we oud worden, we in een bejaardentehuis worden gezet waar het eten niet te vreten is, douchen maar 1 keer per week kan en ga zo maar door. Dat is dan je beloning voor gezond leven.
pi_53473403
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:18 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ach kom op hey, onder welke steen lig jij nog steeds? Als er 1 groep is die constant tegen gezond leven loopt aan te bemoeien zijn toch wel de vertegenwoordigers van de staat, maar waar het ze alleen maar om te doen is, is het geld. Want als het ze echt om het welzijn van de mens zou gaan, zouden ze de mensen die zich prima kunnen redden (die ze nu dus vertellen hoe het moet) lekker met rust moeten laten, en eens aandacht moeten besteden aan zorg tehuizen. Want ja, we moeten gezond leven, met als gevolg dat we oud worden, met als gevolg dat als we oud worden, we in een bejaardentehuis worden gezet waar het eten niet te vreten is, douchen maar 1 keer per week kan en ga zo maar door. Dat is dan je beloning voor gezond leven.
Precies! Al dat gezonde voer... je leeft niet alleen langer, het lijkt ook nog eens langer. Je moet niet denken dat ik mijn ontbijt, lunch en avondeten altijd bij de Mac vandaan haal, maar ik vind het op zaterdagavond heerlijk om tijdens het stappen naar de FEBO te gaan! Daar doet de staat niets aan...
  woensdag 26 september 2007 @ 22:14:42 #38
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53500387
De overheid zou zich eens met dingen moeten bemoeien waar een overheid voor nodig is, zoiets als veiligheid of ruimtelijke ordening, en niet met wat er op mijn bord ligt. Ze zijn nog bemoeizuchtiger in je dagelijks leven dan de gemiddelde moeder van een 10-jarig kind
pi_53500894
In mijn schoolkantine willen ze de frituur weghalen. Daar voor in de plaatst komen er dan hippe broodjes mozzarella enzo. Fijn, maar maak ze dan niet 2x zo duur.
We komen hard, zo hard.
pi_53502118
Dan weet je het weerr.
Nederland is een KUDTLAND
When I win, I win. When i loose? I still win..
  woensdag 26 september 2007 @ 23:02:07 #41
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_53502209
Oh? Als shag/sigaretten duurder worden heeft niemand er problemen mee maar als de vette hap duurder wordt gaan we zeiken?

Stelletje sukkels zeg. Vieze vadsige vette hompen vretend vlees.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_53502220
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:14 schreef Nobu het volgende:
De overheid zou zich eens met dingen moeten bemoeien waar een overheid voor nodig is, zoiets als veiligheid of ruimtelijke ordening, en niet met wat er op mijn bord ligt. Ze zijn nog bemoeizuchtiger in je dagelijks leven dan de gemiddelde moeder van een 10-jarig kind
Zodra de individuele keuzes van mensen een hele samenleving raakt lijkt het me niet meer dan normaal dat de overheid ingrijpt. Ik doel op de enorm gestegen ziektenkosten premies.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 26 september 2007 @ 23:08:24 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53502400
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:02 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Zodra de individuele keuzes van mensen een hele samenleving raakt lijkt het me niet meer dan normaal dat de overheid ingrijpt. Ik doel op de enorm gestegen ziektenkosten premies.
Ik ben de afgelopen 10 jaar niet bij een arts geweest, en toch mag ik gaan betalen? Beetje scheef. Natuurlijk zijn er mensen die zoveel vreten dat ze er klachten van krijgen, maar waarom moet iedereen daar weer op gepakt worden? Of de kosten hierdoor dalen moet ik nog zien. Er is geen mens minder gaan roken of autorijden door alle extra belastingen.
pi_53507898
In een ideale wereld betalen mensen die nooit ziek zijn steeds minder zieken kosten. Gevolg is dat de mensen die echt zorg nodig hebben niet voldoende opgevangen kunnen worden. In diezelfde ideale wereld worden mensen die zichzelf hun probleem hebben aangedaan het laatst behandeld, en betalen ze ook het meest.

Met andere woorden: mensen die roken, teveel slecht eten, niet genoeg bewegen en anderzijds niet gezond leven sterven terwijl gezonde en verstandige mensen door leven en weinig kosten betalen.

Natuurlijke selectie.

Alles leuk en aardig - totdat het je moeder betreft, die rookt vanwege stress en slecht eet vanwege haar mislukte huwelijk met jouw vader, die inmiddels aan zijn 2e hartinfarct toe is. DAN is het ineens zaak voor de overheid om ook deze mensen te redden.

Met andere woorden: het aanpakken van het "ongezond leven" probleem is een goed idee. Dit doen door de kosten te verhogen is een slecht idee. Zorg gewoon dat gezond eten wordt aangemoedigd door het goedkoper te maken, en verbied adverteerders om een ongezonde levensstijl te promoten.

Geen Big Mac reclames meer, geen Cola reclames.
Wel reclames die de voordelen van groente uitleggen, et cetera.
  donderdag 27 september 2007 @ 09:51:46 #45
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_53508005
Dus mensen met ondergewicht die aan moeten komen zijn alleen maar duurder uit . Trieste regels hier . Maar toch hou ik van Nederland .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_53508135
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:30 schreef Nemesish3d het volgende:
Als de overheid het niet invoert, dan doen op de langere termijn de verzekeringsmaatschappijen het wel. Dan moet je gaan invullen op een formuliertje wat je iedere dag eet en daarop wordt je premie gebaseerd. Je dokter wordt verplicht om de dossiers door te geven en te melden wanneer je volgens hem ongezond leeft. Hij krijgt hiervoor een extraatje.

Bedankt CDA stemmers.
Insanity later.
pi_53509999
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:02 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Oh? Als shag/sigaretten duurder worden heeft niemand er problemen mee maar als de vette hap duurder wordt gaan we zeiken?

Stelletje sukkels zeg. Vieze vadsige vette hompen vretend vlees.
uit welke grot kom jij? Wie heeft er geen problemen mee? Enkelt de overheid, 99% van de bevolking vindt het een schande. Ik rook niet nee, maar ik vind het belachelijk dat rokers op deze manier helemaal uitgemolken worden. Ja, ik ben er wel voorstander van dat er op veel plekken niet meer gerookt mag worden, ik vind het niet lekker ertussen te staan. Maar die mensen kiezen zelf ervoor te roken, het heeft totaal geen zin om ook daar accijns op te heffen.
pi_53510507
Eigenlijk is het een ga-zelf-koken-belasting, lijkt me. Of gaan ze soms ook gehakt, broodjes, aardappels, sla etc. enorm duur maken? Of wordt de zonnebloemolie soms 18 euro de liter? Nee, dus wat er gebeurd is dat mensen met genoeg geld gewoon de belasting koppen en mensen die het wat minder hebben gaan zelf hun hamburger met friet maken. En dan bijna nooit het vet vervangen, want dat is dan veel te duur. Oh, wat gaan we gezond worden!!!

Waar ik me aan stoor is dat er bij deze maatregel geen rekening mee wordt gehouden dat vrijwel alle normale, niet-dikke mensen ook 1-2 per week ongezond eten. Dat sporten we wel weer weg, of niet, want echt niet iedereen wordt dik van een keer per week friet. Als je dat duurder maakt en mensen zijn vastbesloten het niet te laten staan, houden ze simpelweg minder geld over voor gezonde dingen. Dat probleem heb ik nu soms al. Waarom niet gewoon gezonde alternatieven goedkoper maken? Het gaat toch om ontmoedigen, niet om de staatskas

Als ik 50% minder hoef te betalen voor bijv. groenten en fruit en sport, weet ik zeker dat mijn leven veeeel gezonder wordt dan als ik 2 euro meer moet betalen voor mn patatje met. Maar goed, zulke logica geldt alleen als het doel ook echt is ons gezonder te laten leven. In werkelijkheid is het gewoon een manier om meer belasting te heffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')