alleen ga je er straks meer voor betalen. wat is het probleem ?quote:als ik een lekker big mac wil, dan neem ik dat omdat ik het lekker vind
Dat er straks meer voor betaald moet worden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:33 schreef thedude0 het volgende:
[..]
alleen ga je er straks meer voor betalen. wat is het probleem ?
jamaar het punt is toch dat je van die dikke zeugen hebt met hart- en vaatziektes (door vet eten) die dan op een gegeven moment heel erg veel ziektekosten gaan kosten omdat ze vet eten?quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:30 schreef Nemesish3d het volgende:
STELLETJE %*@()#$*#(%)*() HONDEN VAN DE OVERHEID![]()
![]()
![]()
![]()
Wat de neuk... als ik een lekker big mac wil, dan neem ik dat omdat ik het lekker vind. Ik weet de gevolgen en risico's, hier ben ik me van bewust en nuttig deze lekkernijen dan ook met mijn volle verstand.
Waarom wil de overheid steeds meer en meer de levensstijl van haar burgers bepalen? Denken jullie nu werkelijk dat men een overheerlijke Van Dobben Kroket links laat liggen omdat deze ipv 1 euro nu 1,50 euro kost? Ik heb gewoon trek erin en neem zelf de volle verantwoording ervoor! Jah, dan ga ik 15 jaar minder lang mee, is toch alleen maar goedkoper voor jullie? Optyfe!
As always, de overheid heeft weer iets gevonden om de staatskas mee te spekken. Ja, ze zeggen dat het plannen zijn, maar geloof me als ik zeg dat dit gewoon al vaststaat, het is een kwestie van tijd![]()
Klacht: de burger leeft steeds en steeds meer naar de wensen van de overheid. Men doet dit niet vrijwillig maar wordt opzettelijk gedwongen![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:45 schreef Empedocles het volgende:
kan ik dan ook een belastingteruggaaf krijgen als mijn BMI beneden de 24 is? of is dat weer een beetje te rechtvaardig?
zou nog niet eens zo verkeerd zijn toch?, stimuleerd een hoop mensen om gezond te blijven..quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:45 schreef Empedocles het volgende:
kan ik dan ook een belastingteruggaaf krijgen als mijn BMI beneden de 24 is? of is dat weer een beetje te rechtvaardig?
Invoerenquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef baNEEL het volgende:
[..]
zou nog niet eens zo verkeerd zijn toch?, stimuleerd een hoop mensen om gezond te blijven..
hoe lager je bmi hoe lager je belasting? goed idee! duidelijk te weinig anorexia patienten op het momentquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef baNEEL het volgende:
[..]
zou nog niet eens zo verkeerd zijn toch?, stimuleerd een hoop mensen om gezond te blijven..
Ja, we kunnen beter allemaal heel erg oud gaan worden, gelukkig kost dat allemaal niks.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef baNEEL het volgende:
[..]
jamaar het punt is toch dat je van die dikke zeugen hebt met hart- en vaatziektes (door vet eten) die dan op een gegeven moment heel erg veel ziektekosten gaan kosten omdat ze vet eten?
oftwel: als je vet eet en daarmee later veel ziektekosten gaat maken, dan betaal je er nu maar mooi voor!
Dan krijg ik een hoop geld terug met mijn BMI van 21.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:48 schreef baNEEL het volgende:
[..]
Ze maken alle "slechte" dingen duurder, met dezelfde slechte excuses. Autorijden omdat het zogenaamd slecht is voor het milieu, sigaretten omdat het slecht is voor je gezondheid... maar geen hond die er minder om gaat rijden of roken. Alleen de wat armeren overwegen misschien te stoppen omdat ze het anders niet redden... maar het is zoals jij zegt, mensen gaan er echt niet minder om eten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef Calibrero het volgende:
Ten eerste, het helpt niet. Net zoals sigaretten en drank duurder maken, als mensen het willen, kopen ze het toch wel. Ook zie ik hamburgers niet met euro's omhoog gaan, dus die paar cent weerhoudt mensen echt niet ervan gezondere dingen te kopen.
Omdat het de burgers altijd geld moet kosten. Je vraagt je echt af waar je nu eigenlijk belasting voor moet betalen, want voor iedere maatregel moeten WIJ dokken.quote:Ten tweede, waarom maken ze gezondere dingen niet gewoon goedkoper?
Die 2 euro duurder is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:24 schreef Me_Wesley het volgende:
Daarbij, alsof het ook maar iets gaat helpen.
Oh noes, de burgers zijn 15 cent duurder, dan ga ik maar een broodje gezond halen
Klinkt bekend, misschien moet je eens kijken naar weightgainers en dergelijke.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan krijg ik een hoop geld terug met mijn BMI van 21.
Al dat gekut van dit kabinet. Vet tax, WHAT THE FUCK, flikker op. Moet alles maar wijken voor mensen die veel eten en 500 kg wegen? Ik probeer uit alle macht aan te komen, nou VERGEET HET MAAR, alles is tegenwoordig 'light' of 'suikervrij' of 'zonder vet!' of 'gebakken in vetvrije olie' of weet ik veel wat voor ongein.
Leuk als je een tientonner bent, NIET leuk als je te weinig weegt en totaal niet kunt aankomen door wat meer te eten aangezien er nergens meer normale energie en voedingswaardes in zit omdat alles zo nodig light moet.![]()
En nu gaan ze vette happen OOK NOG BELASTEN, het moet toch niet gekker worden in dit land
Het is inderdaad een kunst om de light producten te mijden in de supermarkt, maar tot nu toe lukt het me aardigquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan krijg ik een hoop geld terug met mijn BMI van 21.
Al dat gekut van dit kabinet. Vet tax, WHAT THE FUCK, flikker op. Moet alles maar wijken voor mensen die veel eten en 500 kg wegen? Ik probeer uit alle macht aan te komen, nou VERGEET HET MAAR, alles is tegenwoordig 'light' of 'suikervrij' of 'zonder vet!' of 'gebakken in vetvrije olie' of weet ik veel wat voor ongein.
Leuk als je een tientonner bent, NIET leuk als je te weinig weegt en totaal niet kunt aankomen door wat meer te eten aangezien er nergens meer normale energie en voedingswaardes in zit omdat alles zo nodig light moet.![]()
En nu gaan ze vette happen OOK NOG BELASTEN, het moet toch niet gekker worden in dit land
zo, dat omvat ook precies mijn gedachten. Ook van die domme mensen hier die zeggen 'en als je strax 200kg+ weegt pas je niet meer in ambulance, is dat wat je wil?'quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef Calibrero het volgende:
Ten eerste, het helpt niet. Net zoals sigaretten en drank duurder maken, als mensen het willen, kopen ze het toch wel. Ook zie ik hamburgers niet met euro's omhoog gaan, dus die paar cent weerhoudt mensen echt niet ervan gezondere dingen te kopen.
Ten tweede, waarom maken ze gezondere dingen niet gewoon goedkoper? Als ik moet kiezen tussen een Hamburger van 1 euro, of een broodje gezond van 2,75 dan haal ik liever die drie hamburgers.
Zoiets hebben ze bij de bedrijfskantine waar ik werk ook ooit geprobeerd. Kroketten/friet en dergelijke allemaal duurder gemaakt, maar niemand die het minder ging eten. Extra cash dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |