DRAADLOOS... dus niks lijn splitsen. Gewoon op hun lijn tegen een redelijke prijs. Moet over te onderhandelen zijn. Anders moet je kpn een nieuwe lijn bij jou aan laten leggen (geen idee wat dat kost, maar volgens mij doen ze dat gewoon als je adsl aanvraagt).quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:39 schreef adwin het volgende:
Hebben we gevraagd, maar als dat op zijn internet aansluiting zit dan zorgt dat voor haperingen en storingen bij zijn klanten zegt deze lieftallige meneer
Ja dat zeiden wij ook al, maar die employee die daar werkt die springt er hoog en laag bij dat dit dus wel het geval is. Is het mogelijk om op 1 lijn 2 aansluitingen te krijgen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:42 schreef BoukeF het volgende:
als de lieftallige meneer de bandbreedte richting jullie knijpt is er niks aan de hand qua storingen bij zijn klanten
Bullshit, als hij een internetcafé heeft, zorgt ie maar dat ie z'n computers met netwerkkabel verbonden heeft waardoor de storingen tot zowat nul beperkt is. Tenminste zo zou ik een internetcafé runnen. Verder een netwerkkabeltje naar jullie ruimte trekken moet niet zo moeilijk zijn om vervolgens daar een wireless router voor jullie aan te koppelen. En hij moet maar zorgen dat hij voldoende bandbreedte heeft en niet via een goedkoop ADSL consumentenlijntje zijn dingetjes doet. En als ie slim is kan hij er een kastje tussen zetten zodat de bandbreedte eerlijk verdeeld wordt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:39 schreef adwin het volgende:
Hebben we gevraagd, maar als dat op zijn internet aansluiting zit dan zorgt dat voor haperingen en storingen bij zijn klanten zegt deze lieftallige meneer
je bedoelt zeker dat je er niet zelf voor wilt betalen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:36 schreef adwin het volgende:
Echter internet is er niet en is moeilijk te verkrijgen.
Volgens mij "moet" hij helemaal nietsquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bullshit, als hij een internetcafé heeft, zorgt ie maar dat ie z'n computers met netwerkkabel verbonden heeft waardoor de storingen tot zowat nul beperkt is. Tenminste zo zou ik een internetcafé runnen. Verder een netwerkkabeltje naar jullie ruimte trekken moet niet zo moeilijk zijn om vervolgens daar een wireless router voor jullie aan te koppelen. En hij moet maar zorgen dat hij voldoende bandbreedte heeft en niet via een goedkoop ADSL consumentenlijntje zijn dingetjes doet. En als ie slim is kan hij er een kastje tussen zetten zodat de bandbreedte eerlijk verdeeld wordt.
Betaling is geen probleem. Daar hebben we het ook al wel over gehad. We hebben ook onze buurman voorgesteld om zijn limiet omhoog te krikken zodat wij de verhoging meebetalen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je bedoelt zeker dat je er niet zelf voor wilt betalen?
haha tell me about it!quote:
Nee hij heeft gewoon 1 verbinding.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:51 schreef Noway666 het volgende:
Hij heeft toch geen 2 verbindingen ?
Je kunt adsl nemen en/of kabel, dat wordt lastig inderdaad als de internetcafe uitbater een redudante lijn wil hebben en deze niet wil delen.
Aangezien de technische know-how niet zo denderend is, verwacht ik niet dat er een redudante lijn in gebruik is.
Dus zoek uit wat hij gebruikt en vraag iets aan voor jullie zelf.
Digitenne en mobiele telefoonquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:
Hoe kijk je nu TV dan, of hoe telefoneer je?
Als je een kabel aansluiting of (vaste) telefoon aansluitign hebt kan je ook internetten, wat een gezeur.
En anders even een hartig woordje met je huisbaas wisselen dat ie de KPN lijn maar een snel even doortrekt.
okayquote:
Nee deze man is niet de eigenaar van het huis.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:53 schreef Buschetta het volgende:
Eerste vraag.
Is die woning van de internetcafe eigenaar ? Zo niet ga met de huurbaas praten. Lijkt me raar dat hij die kabelaansluiting die voor iedereen bedoelt is kan innemen.
Ik zal UPC eens eventjes bellen, misschien dat ze die kabel wel gewoon even door willen trekken. Zou in ieder geval heel fijn zijn en dan kunnen wij weer fatsoenlijk internetten.quote:Tweede vraag.
Bel UPC dat je kabel wilt. Hun zullen het installeren. Als ze zien dat die gast geen proffesionele aansluiting heeft gaat dat internet cafe dicht. Of ze zullen zelf een splitter aanleggen. Die kabel is namelijk eigendom van UPC en ze zullen geeneens luisteren naar de tegenwerpingen van die internetcafe man. Of ze zullen jouw huurbaas verplichten om meerdere aansluitingen te nemen.
(eventueel dreigen met dit scenario bij die internetcafe uitbater om je zin te krijgen)
Redudant is een mooi woord dubbel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:52 schreef adwin het volgende:
[..]
Nee hij heeft gewoon 1 verbinding.
Wat is precies een redudante lijn?
Moet vanmiddag maar even bij hem langs gaan, als hij ADSL heeft kunnen wij inderdaad gewoon kabel internet nemen. Ben je ook direct van het gezeik af!quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien heeft dat internetcafé wel gewoon ADSL en is Kabel vrij voor TV en internet. Lijntje doortrekken opgelost. En internetcafé kan ook niet meer zeiken om storingen die ze dan eventueel krijgen, want het zijn 2 aparte lijntjes.
redudant IS geen woord...quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:52 schreef adwin het volgende:
[..]
Nee hij heeft gewoon 1 verbinding.
Wat is precies een redudante lijn?
Jawel, het betekent "meerdere dudes"quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:16 schreef Thomas B. het volgende:
redudant IS geen woord
ik heb ook latijn gehad maar zo bijdehand ben ik er niet van geworden gelukkigquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jawel, het betekent "meerdere dudes"![]()
Het is Grieksquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:55 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ik heb ook latijn gehad maar zo bijdehand ben ik er niet van geworden gelukkig
En hoeveel salaris krijg je?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:51 schreef T3rr0r het volgende:
Hoeveel betaal je voor je kamer??
Ja waar denkje dat hij mee bezig isquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:29 schreef colourAgga het volgende:
Gewoon hacken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |