abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2002 @ 12:00:08 #1
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_3206518
Beste mensen, in juni willen we er een weekje tussen uit naar Toscane, maar we kunnen in die korte tijd natuurlijk nooit alles zien. (Pisa, Lucca, Firenze, Siena, ..... ) Want we willen ook nog een paar dagen in de zon liggen . Dus wat moeten we volgens jullie zeker bezoeken tijdens ons verblijf in Toscane.

Thanx.

If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
pi_3206583
Ik ben er helaas nog nooit geweest, maar Toscane schijnt geweldig mooi te zijn!

Vast een heel fijne vakantie gewenst...

#geen
pi_3206857
Siena!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_3206882
San Gimignano of zoiets, is een heel klein dorpje op een heuvel met allemaal torentjes enzo, nouja moeilijk uit te leggen, maar dat is heel leuk.
En Pisa is natuurlijk ook super, ben er deze zomervakantie heen geweest.

Dit is dus dat plaatsje

[Dit bericht is gewijzigd door Yinyang op 18-02-2002 12:32]

maandag 18 februari 2002 @ 12:37:47 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_3206990
Pisa, Lucca, Firenze, Siena echt! Het is gewoon zonde 1 van deze plaatsen over te slaan, geloof me maar.
Hoe lang gaan jullie? Als je 2 weken gaat kun je nl. deze plaatsen stuk voor stuk aan doen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 18 februari 2002 @ 12:43:30 #6
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_3207033
"... een weekje ..."

Dus allemaal gaat niet lukken. (We gaan in het najaar ook nog naar zuid-america, dus niet genoeg vrije dagen )

We moeten dus echt keuzes maken... help!

If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
  maandag 18 februari 2002 @ 12:48:50 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3207073
Firenze is mooi maar érg toeristisch. Ben daar wel naar het Ufizi geweest, mooi maar duur en vaak erg lang wachten. Als je maar weinig tijd hebt zou ik dat overslaan en gewoon lekker door de stad wandelen en de atmosfeer in je opsnuiven.

Siena is wat dat rondwandelen betreft echt een topper...dat stadje is zo verschikkelijk sfeervol...hmmmm ...moet ik zeker nog een keer met het vriendje doen trouwens...

Pisa zou ik trouwens absoluut overslaan. Ik zeg het niet vaak over een stad, maar dat vond ik dus echt vreselijk...Behalve die suffe toren is er niéts te beleven en de mooie toscaanse sfeer die je in Siena en zelfs Firenze nog ziet is daar helemaal onder de voet gelopen door toeristen en plastic-torentjesverkopers...bah!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 18 februari 2002 @ 13:17:33 #8
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_3207406
quote:
Op maandag 18 februari 2002 12:48 schreef Hik het volgende:
Pisa zou ik trouwens absoluut overslaan. Ik zeg het niet vaak over een stad, maar dat vond ik dus echt vreselijk...Behalve die suffe toren is er niéts te beleven en de mooie toscaanse sfeer die je in Siena en zelfs Firenze nog ziet is daar helemaal onder de voet gelopen door toeristen en plastic-torentjesverkopers...bah!
Ben ik het eik best met je eens. We waren van plan een hele dag in Pisa te blijven, maar hadden het na een ochtend wel gezien. We zijn daarna verder gereden naar Rome, da's pas mooi .
Maar ja, de meeste mensen willen nou eenmaal die foto hebben waar die toren opstaat. Je kunt natuurlijk vanuit Luca een ochtendje naar Pisa gaan en de middag voor jezelf houden. Tis maar een ideetje.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 18 februari 2002 @ 18:40:14 #9
4688 Zzzzoem
Live from Newcastle, UK
pi_3212205
Siena!..en dan moet je echt een ijsje kopen in het winkeltje dat zit in die straat die je ziet als je met je rug naar de Torre del Mangia (grote toren) staat en je hoofd 90 graden draait.
Ik ben drie maanden in Siena geweest en ik zou er nog wel een hele tijd willen blijven

Florence is ook heel bijzonder, wel erg toeristisch maar de sfeer is heel mooi..

maandag 18 februari 2002 @ 18:42:10 #10
22259 Fogerty
slapende account
pi_3212229
Siena hebben er al meer gezegd, maar nog maar 1 iemand noemde San Giminiano (of hoe je het ook spelt). Ik ben er zelf (nog) niet geweest, maar toen mijn zusje in die omgeving zat had ze het heel vaak over dat plaatsje (en over Siena). Dat zijn dus denk ik de twee leuksten, en tja, Florence moet je toch ook maar niet overslaan.

Wordt een drukke week!
Maa, veel plezier!

Hieperdepiep hoera!
pi_3212715
Siena en Firenze is erg mooi. Dat plaatsje San Gignamo ofzo is een beetje extreem-rechts denkend dorpje. Ik zag nl. bij ± 5 winkels van die ku-klux-klan poppen voor de deur zitten of staan. Niet erg gastvrij...
  maandag 18 februari 2002 @ 20:47:33 #12
10124 Porthos
een van de vier
pi_3213637
siena is toch met dat grote plein? (of is dat sieNNa?)

het is inderdaad wel sfeervol, al wordt het wel steeds meer toeristisch heb ik het idee.

op het plein kun je heerlijk zitten/liggen en mensen kijken, maar als je sfeer wilt proeven kun je het plein (en de toeristen) beter mijden en wat dieper het stadje in trekken. zeker de moeite om een of twee dagen langs te gaan.

pi_3213655
ik vind Lucca een erg leuke en gezellige stad. En als je naar het strand gaat>> Viareggio en dan Banjo Anita (klink jammer geneg ontzettend nederlands, maar dat is het ECHT NIET)
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_3213725
pisa & sienna

en als je echt tijd over hebt om n eindje te rijden florence misschien

DNA is an abbreviation for deoxyribonucleicantidisestablishmentarianism, a complex string of syllables.
pi_3213808
Als je advies wilt: skip the beach. Toscane's cultuur en natuur is echt veel mooier dan dat zand, en de zon ga je toch wel zien.

San Gimignano is leuk, voor een dag of een middag. Siena is prachtig, een middeleeuwse sfeer hangt daar nog. Firenze: probeer hier de tijd voor te nemen, en het niet in 2 of 3 dagen af te raffelen. En als je toch kort de tijd hebt: relax, doe het rustig aan. Neem het Italiaanse ritme over.

En probeer ook nog wat van de natuur te zien, en/of een mooie wandeling te maken. Lekker langs die wijnranken, toevallig aanlopend tegen een 12e eeuws kerkje en dan de buurvrouw om een sleutel vragen... En vervolgens een wijntje van de streek drinken op het terrasje van het dorpscafe. Laat dat strand maar zitten...

pi_3214004
quote:
Op maandag 18 februari 2002 21:02 schreef bruut het volgende:
En vervolgens een wijntje van de streek drinken op het terrasje van het dorpscafe.
Pas op: De plaatselijke chianti's kunnen nogal straffe wijntjes zijn, maar wel lekker
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_14087250
Ik ben afgelopen zomer verliefd geworden op Lucca en Montecatini Alto

Twee plaatsjes waar je de échte Toscaanse cultuur ook echt voelt.....heerlijk gewoon!!!

pi_18229515
Grmbl, topic gesloten, nouja, ik hoop dat 't zo ook genoeg aandacht trekt.. TIPS GRAAG

Mijn vriendin en ik willen graag deze zomer 6 a 7 dagen naar Italie (excl. reis), begin augustus. Het liefst in de buurt van zowel Firenze als Siena en Pisa. Omdat wij daar vooral veel dingen willen zien, kunnen wij ons een dure accomodatie niet permiteren en is dit dus ook niet nodig. We gaan overigens ook nog met de auto, dus de benzinekosten zullen ook wel aardig oplopen. Ook is het wel nodig een tussenstop te maken, lijkt me..

Zelf zaten we te denken aan een camping in 'n tentje, na wat research blijkt dat redelijk goedkoop te zijn, (150,- voor 2 personen). (dat is dus mijn interpretatie van goedkoop in dit geval)

Heeft iemand nog tips om deze vakantie goedkoop EN leuk te maken? (bijv. aanraders voor leuke eettentjes, specifieke campings, evt. hotels, en een tip voor de tussenstop)

Oh en weet iemand misschien wanneer de palio in dacht ik firenze of siena gehouden word?
pi_18232900
Ik zou gaan kamperen in de Casentino, dat is een nationaal park midden in Toscane, met een fantastisch plaatsje, Poppi. Ook Arezzo is een echte aanrader, lang niet zo toeristisch als Siena, en net zo mooi vind ik persoonlijk. In de Casentino kan je goedkoop kamperen en het heeft echt de mooiste natuur van Toscane. Als je erheen gaat overweeg dan Camaldoli, een plaatsje met een klooster boven op een heuvel, echt de moeite waard.

Hier nog een link over de Casentino:
http://www.casentino.it/pag_english/index_motivi_uk.htm
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_18263471
Net buiten Florence ligt camping Michelangelo. Vanaf daar kun je evt. lopend naar het centrum, of met de bus. Autorijden in Florence lijkt me geen goed idee. Het is een prima camping, met veel jongeren - als je wilt kun je er feesten, maar het hoeft niet en je hebt er ook weinig last van. Ik ben er al meerdere keren geweest en het is gewoon gezellig, op een prima locatie.
http://www.camping.it/toscana/michelangelo

Ze hebben trouwens ook permanente tenten met 2 bedjes erin, voor mensen die geen eigen tent mee kunnen/willen nemen (ong. 15 euro pp/pn).
Ik zoek niet, ik vind.
pi_18267775
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:59 schreef Wakey het volgende:
Net buiten Florence ligt camping Michelangelo. Vanaf daar kun je evt. lopend naar het centrum, of met de bus. Autorijden in Florence lijkt me geen goed idee. Het is een prima camping, met veel jongeren - als je wilt kun je er feesten, maar het hoeft niet en je hebt er ook weinig last van. Ik ben er al meerdere keren geweest en het is gewoon gezellig, op een prima locatie.
http://www.camping.it/toscana/michelangelo

Ze hebben trouwens ook permanente tenten met 2 bedjes erin, voor mensen die geen eigen tent mee kunnen/willen nemen (ong. 15 euro pp/pn).
Hm nou we gaan zowieso niet voor feesten en mijn ervaring is dat een auto in Italie juist heel erg handig is. Florence en Siena liggen ongeveer een half uur van elkaar verwijderd, Pisa net iets langer.. Natuurlijk heb je IN die steden zelf die auto niet nodig, maar langs die landschappen rijden naar mooie plaatsjes.. Hmmmmmmm Maar dankjewel ik zal eens kijken
pi_18413603
Ik ga deze zomer ook naar toscane, we verblijven in Castello Montegufoni... (20 km van Firenze)

Weet iemand wat meer te vertellen over dat kasteel?
  woensdag 14 april 2004 @ 13:20:08 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18414739
Michelangelo is inderdaad een prettig camping. Ik ging ook niet voor het feesten, maar het is gewoon een prima camping met een geweldig uitzicht!

De beste tip om je vakantie goedkoop en leuk te maken is om gebruik te maken van de parken en pleinen! Ga naar zo'n klein winkeltje die overal in de stad zitten (niet naar de campingwinkel, veel duurder en hebben vaak niet zoveel) en koop lekkere verse tomaten en brood, lekkere Italiaanse kaas en vleeswaren, wat fruit en een fles wijn. Zorg voor een goed zakmes en wat bekertjes, een leuk plekje in de zon waar veel mensen voorbij komen en genieten maar... Het leukste van dit soort plekken is namelijk dat iedereen op straat lééft: zodra het mooi weer is trekken hele families naar die parken en het is daar heerlijk mensen kijken... Je zult zeker niet de enige zijn met een picknickvoorraad!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_18415719
De ouders van mijn vriend hebben een huisje in toscane dus ben er regelmatig geweest
Siena is zeker een aanrader en firenze uiteraard. San Gimignano is ook echt gaaf maar daar kan je in 1 ochtend of middag wel doorheen lopen. Volterra is ook leuk maar niet zo groot. Pisa vond ik niet zoveel aan. Het enige wat daar te zien is de toren. Als je naar siena gaat zou ik zeker naar het stadshuis gaan dat ligt aan het grote plein. Dat is echt prachtig. Je hebt een eindje buiten het centrum nog een kerk; San Domencio. Die is erg mooi. Er staat zelfs een gemumificeerd gezicht van een heilige (st. catharina) in. Dat is wel maf om te zien.
Je hebt een eindje zuidelijk in toscane Saturnia. Daar is warm zwavelwater wat van terrassen in een riviertje stroomt. Wel tof om een keertje naar toe te gaan maar als je maar 1 week blijft is het misschien beter om het een andere keer te doen.
pi_18420573
Thanks!

Over de camping: wij willen dus graag makkelijk en snel naar Siena EN Florence, meer hoeft niet, we blijven maar 1 weekje. Dus we hebben al een aantal campings gevonden op internet, ongeveer rond de 22 a 23 euro per nacht, is dit de normale prijs?
Wij zaten te denken aan luxorcamping, vlakbij siena (www.luxorcamping.com) maar daar mag je minimaal 2 weken, misschien lukt 't met zeuren dat we 8 daagjes mogen maar weet niet of dat gaat lukken..
Dan was er nog semifonte, 32 km van siena en 25 km van Florence, das perfect natuurlijk.. het lijkt alleen een dodelijk saaie camping met enorm veel regeltjes (je moet voor 11en weer terug op de camping zijn met je auto bijvoorbeeld, is dit bij elke camping zo?), wel heel mooi gelegen, en ongeveer 26 euro per nacht..

Verder, leuk die tips voor siena en florence! Ik wilde zelf zowieso in Florence in ieder geval de dom, bargello, Santa Croce en Piazza del signorina zien, en in Siena de duoma en natuurlijk piazza del campo. Heeft iemand nog parkeertips? Of is het verstandiger helemaal niet de auto te gaan vanaf de camping ivm benzine kosten?
pi_18457415
Ik weet niet hoeveel rij-ervaring je hebt, maar autorijden in steden zoals Florence is echt geen pretje. Vooral 's zomers is het erg stressvol: talloze scootertjes, onzekere toeristen en het chaotische standaardverkeer. Parkeren moet buiten het centrum, behalve dat je moet betalen (min. 1 euro/uur), moet je dan alsnog in het centrum zien te komen.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan openbaar vervoer. Het is makkelijk, snel, goedkoop en frequent. Voor 75 cent kun je een uur met de bus reizen, en treinen zijn ook veel goedkoper dan in NL. Bovendien is het contact met de lokale bevolking erg leuk. Ik kom redelijk vaak in Italie, maar autorijden probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, want dat vind ik echt verschrikkelijk daar (maar ik ben dan ook een vrouw ).

Oh ja, het centrum van Siena is ook autovrij, maar je kunt oa parkeren bij het Stadio Comunale, net buiten het centrum. Vorig jaar was dat nog gratis.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wakey op 16-04-2004 00:27:39 (toevoeging Siena) ]
Ik zoek niet, ik vind.
  vrijdag 16 april 2004 @ 14:10:58 #27
1355 [Efink]
Nulli Cedo
pi_18467904
iets zuidelijker is het ook errug mooi, op de grens van toscane en umbrië... dan zit je dicht in de buurt van perugia, assisi maar ook erg leuk cortona, arezzo en montelpulciano (goeie wijn!)
  woensdag 15 september 2004 @ 10:11:53 #28
68726 Versie1
Goede winden..
pi_21963624
tvp
pi_21981678
Pisa is echt in een uurtje of 2 te doen. Behalve de kerk en de toren is er niets boeiends te zien.
Siena is prachtig en Florence vind ik persoonlijk niet veel aan, maar het is wel een must als je van kunst, leer en goud houdt

Het achterland is prachtig, ga eens richting Falciani. Schitterende natuur, vriendelijke mensen en héérlijk eten
pi_143482157
Er is al 3621 dagen niet in dit topic gepost. :o

Deze zomer naar Toscane geweest en ik vond het de ideale combinatie van cultuur, architectuur, natuurschoon, goed eten & drinken, goed weer, de zee en bereikbaarheid! _O_

Tips op basis van afgelopen vakantie:
- Florence (duh) - Hét epicentrum van Renaissance kunst met alles wat je je maar kunst wensen aan schilder- en beeldhouwkunst (Da Vinci, Michelangelo, Botticelli etc. etc.) en prachtige architectuur. We waren er nu slechts een dag, maar je hebt er eigenlijk minimaal twee volle dagen voor nodig als je het er een beetje goed van wil nemen (Uffizi in, kathedralen bekijken, overal eten & drinken etc.).
- Pisa - Blijf niet te lang hangen bij die scheve toren, want hoewel het geinig is om even te zien is dat zeker niet het hoogtepunt. Het centrum van dit stadje dat door de toeristen massaal overgeslagen wordt is juist erg leuk! Erg relaxte sfeer (merendeel van de lokale bevolking is student) en mooie architectuur. Wij moesten jammer genoeg de trein terug halen, waardoor we niet genoeg tijd hadden voor het centrum maar ik had er graag nog een paar uurtjes extra voor uitgetrokken.
- San Gimignano ('Manhattan van de middeleeuwen') - Vond ik het hoogtepunt van de vakantie. Het stadje is erg klein en het is dan ook verleidelijk om het er in een half uur doorheen te draaien en weer verder te gaan, maar ik adviseer om hier lekker je tijd te nemen: winkel in de vele winkeltjes met lokale producten, pak terrasjes en ga lekker wat eten, beklim de Torre Grossa, bezoek een museum, vergaap je aan de vele torens, stadsmuren en schitterende architectuur, proef de beroemde lokale witte wijn, loop alle straatjes af (je wordt ervoor beloond!). :)
- Siena - Heel anders dan de meeste steden, omdat Siena nooit het geld had om zich te ontdoen van haar middeleeuwse stadsgezicht wat nu de stad haar voordeel is. Elke straat is een kunstwerkje opzich en het centrale plein vind ik het mooiste plein dat ik ooit zag.
- Volterra - Oudste stad van Italië boven op een heuvel; mooi plein, kasteel en Romeinse ruïnes. Uurtje of twee is hier genoeg. Combineer het eventueel met San Gimignano, wat vlakbij ligt.
- Monterigioni - Kasteel boven op een heuvel. Ging er eigenlijk alleen heen, omdat ik het uit een computerspel ken maar in werkelijkheid ziet het er compleet anders uit (Assassins Creed 2).
- Chianti - De Chianti-streek is één van de beroemdste wijnregio's van de wereld en zeker van Italië. Bezoek de vele kleine dorpjes en stadjes in deze regio en vergaap je aan het uitzicht over de bergen/heuvels en wijngaarden. Vergeet vooral niet een wijngaard te bezoeken en je daar te laten rondleiden (inclusief een proeverij), dat is echt ontzettend leuk! Vaak moet je reserveren en de prijzen verschillen nogal. Ik ging zelf naar Castello di Verrazzano in Greve in Chianti, een wijngaard die al sinds de 12e eeuw onafgebroken actief is, waar je voor 16 euro p.p. 1,5 uur werd rondgeleid en 3 wijnen plus olijfolie, pecorini en basamico mocht proeven. :9 Andere tip: ga naar Panzano in Chianti. Er is hier geen reet te doen, maar er zit hier een beroemde slager die knettergek is en de beste slager van Italië moet zijn. Bij binnenkomst drukte hij me direct een glas wijn in de hand, ik mocht al zijn vlees en olijfolie proeven en rondkijken in de slagerij, hij had snoeihard AC/DC en Metallica muziek opstaan en gaat met al zijn gasten breed lachend op de foto als je dat wil. Die man maakte echt mijn dag, zo grappig vond ik het. :P
- De stranden zijn er niet perfect; ze zijn erg smal en niet overdreven mooi maar zet je daar overheen en ga gewoon lekker genieten van de strand en de zee en dan ontbreekt het je eigenlijk aan niets!
- Toscane barst van de schitterende landschappen. Overal is landbouwgrond (granen) of zie je wijn- en olijfboomgaarden en het is erg heuvelachtig. De landschappen zijn werkelijk schilderachtig en verschillen nogal van elkaar binnen de hele Toscaanse regio. Er optimaal van genieten doe je door gewoon met een kleed, wat goede wijn en eten je auto ergens langs de weg te zetten en bovenop zo'n heuvel te gaan liggen in de zon. Eenvoudig, maar heerlijk. 8-)
- Vinci (geboorteplaats Leonardo da Vinci), Arezzo en Lucca wilden we ook graag heen, maar daar kwam het niet van. Schijnt echter wel allemaal leuk te zijn. Livorno is niks, liever ontwijk je die lelijke industriestad. Je kan ook naar Elba (eiland waar Napoleon een tijdje zat), maar ik hoorde daar niet al te beste dingen over. Zelf echter niet bekeken.
- Lees je in over wat je gaat zien! Lees wat over de lokale geschiedenis en cultuur en over de gebouwen die je gaat zien, dat maakt het allemaal zó veel leuker, interessanter en minder oppervlakkig dan gewoon 'goh, wat een mooi pleintje daar in Siena'. :)
- Ga lokaal! Proef de lokale wijnen (zoek op de afkorting: DOCG), kazen, olijfolie's, snacks en salami's. Proef alle soorten koffie. Beperk je niet tot pizza's, maar leef je uit met het vele dat de heerlijke Italiaanse keuken te bieden heeft en schroom niet om 's avonds gewoon uren in een restaurant te zitten (vinden ze doodnormaal)! Hier op vakantie zijn draait ook voor een groot gedeelte om lekker genieten van het eten en drinken.
- Wat betreft vervoer en bereikbaarheid. Hele regio is prima met het ov te verkennen, maar dat is niet altijd even snel. Auto is prima om van plek naar plek te gaan. Erg veel snelwegen zijn er niet, het is vaak met veel (haarspeld)bochten en hoogteverschil. Maar het uitzicht tijdens een autorit is vaak al erg mooi, dus geniet daar ook gewoon van. Als je redelijk in het midden van Toscane aan zee zit is Florence <1,5 uur rijden, Pisa drie kwartier, Chianti 1,5 uur, San Gimignano 0,5 uur. Het verst weg van de bezienswaardigheden in Toscane was Arezzo, maar ook dat zou je in 2,5 uur rijden wel kunnen doen. Ook Rome is niet overdreven ver weg (300 km), mocht je dat er direct bij willen pakken. Ik ben erheen gegaan per vliegtuig (er waren ter plekke al vrienden met een auto op een camping) en gevlogen van Schiphol naar Pisa (Galileo Galilei Airport, retourtje met KLM/Alitalia van rond de ¤200) en verbleven op een camping aan de kust naarbij het plaatsje Vada. Wat me tijdens uitstapjes erg meegevallen is, is dat alle steden prima te voet zijn te doen; zelfs het centrum van Florence beloop je met gemak van het ene naar het andere uiterste en terug.

Nog een paar vakantiekiekjes voor wie daarin geïnteresseerd is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 16-08-2014 17:14:20 ]
pi_143482212
^O^
pi_143511082
Thanks Kaas-!

Ik ga met de vrouw 1 t/m 10 september naar Toscane, verblijven nabij Vinci. Kijken wat we allemaal kunnen doen, sowieso niet alles dus we gaan niet racen. Sowieso hopelijk wel Lucca, Pisa, Pistoia, Firenze, San Gimignano, Sienna, Poggibonsi. Maar in jou lijstje staan ook nog wel wat leuke dingen, enfin het moet vakantie blijven en een paar dagen relaxen bij zwembad/zee horen daar imo ook bij.

ik ben ook meer van de sfeer genieten dan al die bezienswaardigheden afjagen, maarja een paar zijn wel moetjes :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143539113
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:16 schreef danos het volgende:
Thanks Kaas-!

Ik ga met de vrouw 1 t/m 10 september naar Toscane, verblijven nabij Vinci. Kijken wat we allemaal kunnen doen, sowieso niet alles dus we gaan niet racen. Sowieso hopelijk wel Lucca, Pisa, Pistoia, Firenze, San Gimignano, Sienna, Poggibonsi. Maar in jou lijstje staan ook nog wel wat leuke dingen, enfin het moet vakantie blijven en een paar dagen relaxen bij zwembad/zee horen daar imo ook bij.
quote:
ik ben ook meer van de sfeer genieten dan al die bezienswaardigheden afjagen, maarja een paar zijn wel moetjes :)
Is ook heel belangrijk! Gewoon lekker wat rondlopen, op terrasjes zitten en wat om je heen turen. :D Ik zou lekker rustig aan doen op je vakantie, je kan altijd nog gemakkelijk terugkeren als het echt goed bevalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')