Thanx.
Vast een heel fijne vakantie gewenst...
Dit is dus dat plaatsje
[Dit bericht is gewijzigd door Yinyang op 18-02-2002 12:32]
Dus allemaal gaat niet lukken. (We gaan in het najaar ook nog naar zuid-america, dus niet genoeg vrije dagen )
We moeten dus echt keuzes maken... help!
Siena is wat dat rondwandelen betreft echt een topper...dat stadje is zo verschikkelijk sfeervol...hmmmm ...moet ik zeker nog een keer met het vriendje doen trouwens...
Pisa zou ik trouwens absoluut overslaan. Ik zeg het niet vaak over een stad, maar dat vond ik dus echt vreselijk...Behalve die suffe toren is er niéts te beleven en de mooie toscaanse sfeer die je in Siena en zelfs Firenze nog ziet is daar helemaal onder de voet gelopen door toeristen en plastic-torentjesverkopers...bah!
quote:Ben ik het eik best met je eens. We waren van plan een hele dag in Pisa te blijven, maar hadden het na een ochtend wel gezien. We zijn daarna verder gereden naar Rome,
Op maandag 18 februari 2002 12:48 schreef Hik het volgende:
Pisa zou ik trouwens absoluut overslaan. Ik zeg het niet vaak over een stad, maar dat vond ik dus echt vreselijk...Behalve die suffe toren is er niéts te beleven en de mooie toscaanse sfeer die je in Siena en zelfs Firenze nog ziet is daar helemaal onder de voet gelopen door toeristen en plastic-torentjesverkopers...bah!
Florence is ook heel bijzonder, wel erg toeristisch maar de sfeer is heel mooi..
Wordt een drukke week!
Maa, veel plezier!
het is inderdaad wel sfeervol, al wordt het wel steeds meer toeristisch heb ik het idee.
op het plein kun je heerlijk zitten/liggen en mensen kijken, maar als je sfeer wilt proeven kun je het plein (en de toeristen) beter mijden en wat dieper het stadje in trekken. zeker de moeite om een of twee dagen langs te gaan.
en als je echt tijd over hebt om n eindje te rijden florence misschien
San Gimignano is leuk, voor een dag of een middag. Siena is prachtig, een middeleeuwse sfeer hangt daar nog. Firenze: probeer hier de tijd voor te nemen, en het niet in 2 of 3 dagen af te raffelen. En als je toch kort de tijd hebt: relax, doe het rustig aan. Neem het Italiaanse ritme over.
En probeer ook nog wat van de natuur te zien, en/of een mooie wandeling te maken. Lekker langs die wijnranken, toevallig aanlopend tegen een 12e eeuws kerkje en dan de buurvrouw om een sleutel vragen... En vervolgens een wijntje van de streek drinken op het terrasje van het dorpscafe. Laat dat strand maar zitten...
quote:Pas op: De plaatselijke chianti's kunnen nogal straffe wijntjes zijn, maar wel lekker
Op maandag 18 februari 2002 21:02 schreef bruut het volgende:
En vervolgens een wijntje van de streek drinken op het terrasje van het dorpscafe.![]()
Twee plaatsjes waar je de échte Toscaanse cultuur ook echt voelt.....heerlijk gewoon!!!
Hm nou we gaan zowieso niet voor feesten en mijn ervaring is dat een auto in Italie juist heel erg handig is. Florence en Siena liggen ongeveer een half uur van elkaar verwijderd, Pisa net iets langer.. Natuurlijk heb je IN die steden zelf die auto niet nodig, maar langs die landschappen rijden naar mooie plaatsjes.. Hmmmmmmmquote:Op woensdag 7 april 2004 23:59 schreef Wakey het volgende:
Net buiten Florence ligt camping Michelangelo. Vanaf daar kun je evt. lopend naar het centrum, of met de bus. Autorijden in Florence lijkt me geen goed idee. Het is een prima camping, met veel jongeren - als je wilt kun je er feesten, maar het hoeft niet en je hebt er ook weinig last van. Ik ben er al meerdere keren geweest en het is gewoon gezellig, op een prima locatie.
http://www.camping.it/toscana/michelangelo
Ze hebben trouwens ook permanente tenten met 2 bedjes erin, voor mensen die geen eigen tent mee kunnen/willen nemen (ong. 15 euro pp/pn).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 16-08-2014 17:14:20 ]
quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:16 schreef danos het volgende:
Thanks Kaas-!
Ik ga met de vrouw 1 t/m 10 september naar Toscane, verblijven nabij Vinci. Kijken wat we allemaal kunnen doen, sowieso niet alles dus we gaan niet racen. Sowieso hopelijk wel Lucca, Pisa, Pistoia, Firenze, San Gimignano, Sienna, Poggibonsi. Maar in jou lijstje staan ook nog wel wat leuke dingen, enfin het moet vakantie blijven en een paar dagen relaxen bij zwembad/zee horen daar imo ook bij.
Is ook heel belangrijk! Gewoon lekker wat rondlopen, op terrasjes zitten en wat om je heen turen.quote:ik ben ook meer van de sfeer genieten dan al die bezienswaardigheden afjagen, maarja een paar zijn wel moetjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |