Goed, ik heb sinds Juli 2006 m'n rijbewijs, en sinds augustus 2006 daadwerkelijk een auto. Ik heb nog steeds m'n eerste auto, een Opel Astra (bouwjaar 1993), waar ik verder heel tevreden over ben en laatst een flinke beurt heeft gehad waardoor die nu weer als nieuw is.
Nu betaal ik per maand 20 euro aan wegenbelasting (oftewel 60 euro per kwartaal) waar ik niet wakker van lig. Echter betaal ik wel 67 euro per maand aan verzekering (WA + inzittenden verzekering). Nu weet ik wel dat ik tot mijn 23ste in de 'risicoleeftijd' zit, maar ik heb van een aantal mensen al begrepen dat 65 euro per maand voor een Astra uit '93 best veel is. Ook is me door een aantal mensen vertelt dat een dergelijke verzekering vaak elk jaar goedkoper word. Ik heb, zoals eerder vermeldt, de auto nu al meer dan een jaar en betaal nog steeds de 67 euro p.m. die ik altijd betaal.
Dus, ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort dingen. De persoon waar ik de auto gekocht heb (een klant van me) heeft me de verzekering aangevraagd via independer.nl. Betaal ik te veel? Is het zo dat je normaal gesproken elk jaar een soort van korting opbouwt? Enlighten me.