abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53443871
Goed, ik heb sinds Juli 2006 m'n rijbewijs, en sinds augustus 2006 daadwerkelijk een auto. Ik heb nog steeds m'n eerste auto, een Opel Astra (bouwjaar 1993), waar ik verder heel tevreden over ben en laatst een flinke beurt heeft gehad waardoor die nu weer als nieuw is.

Nu betaal ik per maand 20 euro aan wegenbelasting (oftewel 60 euro per kwartaal) waar ik niet wakker van lig. Echter betaal ik wel 67 euro per maand aan verzekering (WA + inzittenden verzekering). Nu weet ik wel dat ik tot mijn 23ste in de 'risicoleeftijd' zit, maar ik heb van een aantal mensen al begrepen dat 65 euro per maand voor een Astra uit '93 best veel is. Ook is me door een aantal mensen vertelt dat een dergelijke verzekering vaak elk jaar goedkoper word. Ik heb, zoals eerder vermeldt, de auto nu al meer dan een jaar en betaal nog steeds de 67 euro p.m. die ik altijd betaal.

Dus, ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort dingen. De persoon waar ik de auto gekocht heb (een klant van me) heeft me de verzekering aangevraagd via independer.nl. Betaal ik te veel? Is het zo dat je normaal gesproken elk jaar een soort van korting opbouwt? Enlighten me.
  Redactie Frontpage maandag 24 september 2007 @ 21:22:21 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_53444024
http://www.oriondirect.nl/

Komt niet in de lijst van Independer voor, omdat ze de leges niet willen betalen, maar wel gegarandeerd goedkoper.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_53444184
www.verzekeruzelf.nl

Erg goedkoop en bevalt me prima.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 24 september 2007 @ 21:28:58 #4
50490 wjschreuder
-------------------
pi_53444227
Ik geloof niet dat je heel veel betaald (voor je leeftijd), maar echt goedkoop is het ook niet.

Veel goedkoper kan het niet, behalve als je de verzekering op je ouders naam zet (dat is overigens wel illegaal). Of als een van je ouders arts is of als je zelf geneeskunde student bent kan je je bij de VVAA voor ongeveer de helft verzekeren. Verder weet ik geen goedkopere methode.

Korting opbouwen duurt een aantal jaar, bij sommige verzekeringen gaat het pas vanaf je 23ste lopen.
  maandag 24 september 2007 @ 21:29:46 #5
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_53444257
www.polisdirect.nl garandeert 10% goedkoper te zijn dan elke andere verzekering die je elders kunt afsluiten.

Zoek dus de goedkoopste, oriondirect mischien van post hierboven en ga naar polisdirect en claim m voor 10% minder.
Me, I always tell the truth--even when I lie.
pi_53444389
DSB zou voor mij 28,42 zijn WA+ met Schadeverzekering inzittenden en no-claim garantie, 0 schadevrije jaren.
Ik betaal nu 42 euro, ook niet echt veel voor een 19-jarige, maar het scheelt wel behoorlijk met DSB, morgen maar eens even de polisvoorwaarde bekijken
  maandag 24 september 2007 @ 21:52:27 #7
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_53444978
Tot zover de kwaliteitspost
pi_53445342
Hmm, eens effe allemaal nakijken die linkjes. Op die eerste (Oriondirect) zou ik al op 595 per jaar zitten. Dus ongeveer 50 per maand = 17 per maand minder!
pi_53445757
hm ik zit nu ook te overwegen om orion direct of polisdirect te nemen.. Het is goedkoper zelfs dan unive en die zijn goedkoop.. maar ik twijfel nog want de websites zien er erg amateuristisch uit en vertrouw het niet helemaal..

Bij Unive zou ik 630 per jaar betalen voor WA met pechhulp nederland en geen eigen risico en uitkering bij brand of diefstal.

Bij orion direct ben ik 320 kwijt. Maar als mijn auto gestolen wordt heb ik gewoon dikke pech. Kans is klein dat het gebeurt maar je weet het maar nooit. Bovendien moet ik dan nog 50 euro voor anwb wegenwacht betalen en heb ik aanzienlijk slechtere voorwaarden mbt ruitvervanging of als ik bijvoorbeeld voor kies om een auto niet te repareren bij een aangesloten garage.
Ook heb ik dan 150 euro eigen risico waardoor kleine schades vrijwel voor mijn eigen rekening zijn.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:22:40 #10
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_53452548
Sjeus wat betaal je veel ik heb het ook via independer gedaan en rijd nu in een golf uit 93, zit nu in me 2de schade vrije jaar en betaal slechts 39,-
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_53452626
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:28 schreef wjschreuder het volgende:
Ik geloof niet dat je heel veel betaald (voor je leeftijd), maar echt goedkoop is het ook niet.

Veel goedkoper kan het niet, behalve als je de verzekering op je ouders naam zet (dat is overigens wel illegaal). Of als een van je ouders arts is of als je zelf geneeskunde student bent kan je je bij de VVAA voor ongeveer de helft verzekeren. Verder weet ik geen goedkopere methode.

Korting opbouwen duurt een aantal jaar, bij sommige verzekeringen gaat het pas vanaf je 23ste lopen.
is niet illegaal, als TS maar als bestuurder aangemerkt staat... dan kan het gewoon
Ik dacht dat vroeger ook altijd, maar van mijn 21e af stond ik gewoon als bestuurder ingeschreven bij verzekeraar terwijl verzekering op mijn ouders naam stond
pi_53453296
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef hiolpi het volgende:

[..]

is niet illegaal, als TS maar als bestuurder aangemerkt staat... dan kan het gewoon
Ik dacht dat vroeger ook altijd, maar van mijn 21e af stond ik gewoon als bestuurder ingeschreven bij verzekeraar terwijl verzekering op mijn ouders naam stond
Maar in dat geval lijkt het me stug dat de schadevrije jaren van je ouders tellen. Anders zou elke 18 jarige puber zijn golfje op naam van zijn ouders zetten en meeprofiteren van de lage premie.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_53454957
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:05 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Maar in dat geval lijkt het me stug dat de schadevrije jaren van je ouders tellen. Anders zou elke 18 jarige puber zijn golfje op naam van zijn ouders zetten en meeprofiteren van de lage premie.
gaat een schade dan ook niet af van de schadevrije jaren van je ouders? alleen daarom zouden mijn ouders het dan al niet doen. Bovendien heb ik mijn verzekering ook op mijn eigen naam, kan ik zelf ook jaren opbouwen
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_53456737
@American_Nightmare mijn auto verzekering was even duur als die van mijn ouders... dus volgens mij telde dat wel.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef sbientje het volgende:

[..]

gaat een schade dan ook niet af van de schadevrije jaren van je ouders? alleen daarom zouden mijn ouders het dan al niet doen. Bovendien heb ik mijn verzekering ook op mijn eigen naam, kan ik zelf ook jaren opbouwen
Ik heb gewoon schadevrije jaren opgebouwd (vanaf mijn 20e), vanaf toen stond ik pas als bestuurder, niet vanaf het moment dat ik rijbewijs had.

Ik durf niet te zeggen of schade ook gevolgen heeft voor je ouders, heb toendertijd geen schade gereden met mijn auto
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:34:27 #15
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_53456862
Ik heb de auto van mijn vriendin vrzekerd op mijn polis. Betaal gewoon de premie met mijn bonus malus korting (75%) en zij staat als regelmatig bestuurder aangemerkt.

Als ze schade maakt gaat het van mijn no-claim af en ze bouwt zelf geen schadevrije jaren op, maar tot ze 24 is is dit stukken voordeliger en voorlopig ben ik toch 'veroordeeld' tot een auto van de zaak en is die opgebouwde no-claim bij mijn verzekering anders ook voor niks.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_53460035
Topic no. 5348.

Een autoverzekering kan afhankelijk zijn van een groot aantal factoren. Eén van die factoren is de leeftijd van verzekeringnemer. De meeste verzekeraars hanteren een leeftijdsgrens voor jongeren en ouderen. Als jongere begin je meestal op een lagere trede dan een oudere, of betaal je een toeslag op de bruto premie.

Als je niet langer als oudere aangemerkt wordt, dus op je 24e verjaardag bijvoorbeeld, kun je de verzekeraar vragen om je premie aan te passen. Meestal kan dat op de datum zelf, anders moet je wachten tot de prolongatiedatum.

Elk verzekeringsjaar dat je schadevrij rijdt of geen schade claimt, wordt beschouwd als schadevrij jaar. Deze word(t)(en) bij je begintrede opgeteld. Dit bepaalt o.a. jouw bonus/malus korting. Elk jaar wordt deze op de prolongatiedatum aangepast.

Je premie kan ook wijzigen door bijvoorbeeld de ouderdom van de auto (bouwjaarkorting) of leeftijd verzekerde (leeftijdskorting).

Aangezien de premie afhankelijk is van vele factoren kun je moeilijk zeggen: "ik ben net zo oud en betaal maar dit". Dat wordt een appel-peer vergelijking.
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')