Ik open dit topic met een kloon, omdat redelijk wat mensen me kennen op fok, ook in het dagelijks levenVanmiddag was ik m'n auto aan het afspuiten bij de lokale autowasstraat. Op gegeven moment ga ik met de hogedrukspuit onder de auto langs, om de onderkant even mooi schoon te maken, toen ik opeens iets op de grond hoorde vallen. Ik schrok er nogal van, omdat ik er niet van hou als er dingen van m'n auto af vallen. Toen ik onder de auto keek lag er een, voor mij onbekend, dingetje op de grond.
Ik heb m'n auto een stukje naar voren gereden om het ding beter te kunnen bekijken, maar ik werd er niet wijzer van. Het lijkt op een soort dikke schroef met een uitgevouwen paperclip eraan, en zwart hard plastic. Ook zat er nog een stukje grijze ducttape aan (waarmee het apparaat waarschijnlijk aan m'n auto bevestigd zat).
Hier staat een foto die ik er van gemaakt heb. Het dingetje is ongeveer 10 cm groot en 3 / 4 cm breed. En er staat de volgende tekst op:
TL-860 4994
84.525 MHZ
Weet iemand wat voor onderdeel dit is? Waarom zat dit met in hemelsnaam met tape aan m'n auto vast?
Ik heb zelf heel weinig verstand van auto's, dacht eerst dat het een bougie was, maar na even goed gekeken te hebben, leek het me niet iets wat direct met de auto te maken heeft. Ook de aanduiding "MHZ" op de sticker lijkt mij iets met radiocommunicatie te maken hebben. Ik ben nu echt heel benieuwd wat het voor iets is, heb m'n auto voor de zekerheid op een parkeerplaats laten staan, totdat ik weet wat het is. Ik ben er bang voor dat het misschien een ontsteker die op afstand bestuurbaar is of zo?
Wie weet toevallig wat dit is, of in welke richting ik moet zoeken? Je zou mij er heel erg mee helpen (contact via PM mag natuurlijk ook)
Mvg,
DS.