FOK!forum / Klaagbaak / Nokia en Telfort
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 14:30
Daar zit je dan, met je abonnement van 55 euri per maand en een prachtig mooie splinternieuwe constant stukke telefoon. Nokia N73. Pleuris ding.

Na verscheidene keren te zijn uitgevallen keerde ik terug naar de Telfort shop, opdat zij hem konden maken. 3 weken later valt er een envelop op mijn deurmat. Met mijn telefoon, en een gloednieuwe software update.

Software update? Nou het zal wel, als dat het probleem is, oké. Ik ben aan het bellen, hij valt uit. Ik luister muziek, hij valt uit. Ik loop over straat, hij valt uit. Ik gooi hem kwaad op de bank en vervloek hem, hij blijft aan. I'm clueless.

Dus ik ga naar de Nokia store, want immers, die hebben het ding gebouwd, dus die zullen ook wel weten wat er mis is. 3 weken later, ik word gebeld, hij is klaar en kan worden opgehaald. Vriendlief naar de winkel. 'Ja, we hebben de software geupdate, nu moet het verholpen zijn.' D'oh! Na meerdere malen me dood te hebben geïrriteerd en als de ergste feeks rennent en tierend door het huis te zijn gerend, brengt vriendlief de phone weer naar de Nokia store. Inclusief uitleg dat het niet aan de software ligt.

3 weken later, een telefoontje, hij is klaar. Vriendlief erheen. Software update. *^%&^%&*!!!

Vriendlief weer heen, specifiek op de bond laten zetten dat hij meerdere malen is geupdate en dat het aan de hardware ligt. 3 weken later, telefoon, hij is gemaakt. Ik vraag meteen wat er aan is gebeurd, software update. Ik schiet uit mijn slof, scheld de persoon aan de lijn verrot en denk 'Fuck dat, ik bel Telfort wel.'

Daar krijg ik te horen dat ze het nummer nodig hebben dat op mijn batterij staat. Maar de batterij is 40 km verderop. 'Sterf maar' denk ik. En regel met vriendlief dat een kennis die bij Telfort werkt hem opgeeft als garantiegeval. 'Nee hoor, geen garantiegeval aangezien hij niet 3 keer bij Telfort terug is geweest, maar naar Nokia.'

Nu Nokia maar gebeld. Morgen word ik terug gebeld. Frustratie.

Klacht, Nokia en Telfort met hun slechte kut service.

En als iemand nog tips heeft over hoe dit aan te pakken, graag.
Juup©maandag 24 september 2007 @ 14:33
-edit-

[ Bericht 93% gewijzigd door Biogarde op 24-09-2007 16:31:17 ]
Qweamaandag 24 september 2007 @ 14:34
Ga eens naar de phonehouse. Dat is een service punt. Die kijken of ze hem eerst zelf kunnen maken, zo nee sturen ze hem op en krijg je een nieuwe mee. " Garantie" althans, zo was het bij mij.
quote:
Ik ben aan het bellen, hij valt uit. Ik luister muziek, hij valt uit. Ik loop over straat, hij valt uit. Ik gooi hem kwaad op de bank en vervloek hem, hij blijft aan. I'm clueless.


Briljant

Overigens zuigt telfort aars
Keiichimaandag 24 september 2007 @ 14:34
Juup says it all
#ANONIEMmaandag 24 september 2007 @ 14:43
Mijn N70 doet het perfect, heeft zelfs een oliebeurtje gehad.

JaFFemaandag 24 september 2007 @ 15:11
Heb hetzelfde meegemaakt met mn se k750i 5 keer opgestuurd naar telfort omdat ze hem zogenaamd gingen maken. 5 keer opnieuw kapot op een gegeven moment had ik zin om hem door de ruit te gooien daar. Toen eindelijk een nieuwe gekregen een half jaar later. maar wat een gezeik en moeilijk gedoe altijd, geef gewoon een nieuwe dan is het klaar.
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 15:19
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:34 schreef Qwea het volgende:
Ga eens naar de phonehouse. Dat is een service punt. Die kijken of ze hem eerst zelf kunnen maken, zo nee sturen ze hem op en krijg je een nieuwe mee. " Garantie" althans, zo was het bij mij.
[..]



Briljant

Overigens zuigt telfort aars
Gedaan, tot 3 keer toe. En er gebeurd niets. behalve dat hij een software update krijgt.
Qweamaandag 24 september 2007 @ 15:21
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:19 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Gedaan, tot 3 keer toe. En er gebeurd niets. behalve dat hij een software update krijgt.
Je bent bij the phonehouse geweest? Heb je dat ding verzekerd? Zo ja, keihard wegflikkeren en zeggen dattie gevallen is

Anders een klacht indienen en je contract ontbinden. Deugelijk product e.d.
Kosmaandag 24 september 2007 @ 15:24
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je bent bij the phonehouse geweest? Heb je dat ding verzekerd? Zo ja, keihard wegflikkeren en zeggen dattie gevallen is

Anders een klacht indienen en je contract ontbinden. Deugelijk product e.d.
Waterschade maken is beter... Dat is niet te repareren (ervaringsdeskundige).
Dus gewoon zeggen dat hij in het afwaswater is gevallen... Is nog best cool om te zien hoe hij langzaam uitgaat als je hem in het sop gooit... knetterknetter
Qweamaandag 24 september 2007 @ 15:27
Waterschade ben je niet altijd voor verzekerd. Dan moet je al de duurdere verzekering hebben. Dat was iig 4 a 5 jaar geleden zo dacht ik.

En mobiel kapot smijten in 400 stukkies overleeft ie ook niet hoor
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 15:28
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je bent bij the phonehouse geweest? Heb je dat ding verzekerd? Zo ja, keihard wegflikkeren en zeggen dattie gevallen is

Anders een klacht indienen en je contract ontbinden. Deugelijk product e.d.
Geen verzekering. En hoe ontbind ik mijn contract? Kan ik dat gewoon zo in de brief zetten? Jullie hebben geen deugdelijke telefoon gegeven, dus ontbind ik het contract. Klinkt erg niet officieel. Meer een beetje rebels. Mèèèèèn ik ben een n00b met dit soort dingen.
SuperRogiermaandag 24 september 2007 @ 15:30
n73's zijn opzich hele goede telefoons, ik heb er zelf ook 1. Enige wat af en toe lastig is dat hij ff "vastloopt" als jij sneller denkt en doet dan de telefoon.. Verder een topding, zal wel aan het baasje liggen hoe hij is
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 15:41
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:30 schreef SuperRogier het volgende:
n73's zijn opzich hele goede telefoons, ik heb er zelf ook 1. Enige wat af en toe lastig is dat hij ff "vastloopt" als jij sneller denkt en doet dan de telefoon.. Verder een topding, zal wel aan het baasje liggen hoe hij is
Tuurlijk. Hij zag dat hij aan mij verkocht werd en besloot spontaan om constant uit te vallen. Het is een probleem dat vaker voorkomt bij de N73.
Qweamaandag 24 september 2007 @ 15:43
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:28 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Geen verzekering. En hoe ontbind ik mijn contract? Kan ik dat gewoon zo in de brief zetten? Jullie hebben geen deugdelijke telefoon gegeven, dus ontbind ik het contract. Klinkt erg niet officieel. Meer een beetje rebels. Mèèèèèn ik ben een n00b met dit soort dingen.
Je schrijft een brief,stelt ze in gebreke, geeft een redelijk termijn waarbinnen je eis wordt ingewilligd (goeie werkende foon) en zo niet dan wil je het contract ontbinden.

Wel aangetekend versturen!!
Qweamaandag 24 september 2007 @ 15:44
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:41 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Tuurlijk. Hij zag dat hij aan mij verkocht werd en besloot spontaan om constant uit te vallen. Het is een probleem dat vaker voorkomt bij de N73.
als je dat weet, waarom koop je dan zo'n ding?
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 16:20
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

als je dat weet, waarom koop je dan zo'n ding?
Omdat ik, nadat ik het probleem had opgemerkt, er informatie over ben gaan zoeken en er toen pas achter kwam.
Qweamaandag 24 september 2007 @ 16:24
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Omdat ik, nadat ik het probleem had opgemerkt, er informatie over ben gaan zoeken en er toen pas achter kwam.
das zuur
colourAggamaandag 24 september 2007 @ 16:25
Raar, normaal is de combinatie Telfort + N73 een behoorlijke goede.
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 16:35
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:25 schreef colourAgga het volgende:
Raar, normaal is de combinatie Telfort + N73 een behoorlijke goede.
Aha, ik wist het! Het is dus eigenlijk gewoon een complot tegen mij.
Qweamaandag 24 september 2007 @ 16:43
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:35 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Aha, ik wist het! Het is dus eigenlijk gewoon een complot tegen mij.
tis een universeel complot om jou je n73 af te pakken. Fijn dat je dit topic hebt geopend btw

Ik wilde dat strontding ook kopen. Ik hou het maar bij Sony Ericsson
SuperRogiermaandag 24 september 2007 @ 16:48
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

tis een universeel complot om jou je n73 af te pakken. Fijn dat je dit topic hebt geopend btw

Ik wilde dat strontding ook kopen. Ik hou het maar bij Sony Ericsson
Daarvan is het "pookje" aka de joystick na 6 maanden verrot, dus doe je ding

n73 zijn behoorlijk goede dingetjes, dat hij er pech mee heeft
Mr.Noodlemaandag 24 september 2007 @ 16:52
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:11 schreef JaFFe het volgende:
Heb hetzelfde meegemaakt met mn se k750i 5 keer opgestuurd naar telfort omdat ze hem zogenaamd gingen maken. 5 keer opnieuw kapot op een gegeven moment had ik zin om hem door de ruit te gooien daar. Toen eindelijk een nieuwe gekregen een half jaar later. maar wat een gezeik en moeilijk gedoe altijd, geef gewoon een nieuwe dan is het klaar.
Het gare van die K750i is dat er stof onder het scherm na verloop van tijd komt, het joystickje wat gaar wordt en het camera-knopje verneukt raakt dat autofocus niet meer werkt. Maar verder, heb ik em 3 jaar nu denk ik, kan er nog steeds bellen en geSMS't mee worden.... Batterij houdt het nog een week uit en geen vastlopers van de telefoon gehad.

Andere kant is het wel naar als je hoort van sommigen dat de "moderne" telefoontjes het niet eens een jaar uithouden...

En is TS een Emo?
Qweamaandag 24 september 2007 @ 17:03
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:48 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Daarvan is het "pookje" aka de joystick na 6 maanden verrot, dus doe je ding

n73 zijn behoorlijk goede dingetjes, dat hij er pech mee heeft
bullshit, heb deze al dik een jaar doet het nog prima. Hiervoor ook een SE k750i gehad, die heeft mn vriend nu. Ding is 3 jaar oud, geen probs mee.
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 19:04
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Het gare van die K750i is dat er stof onder het scherm na verloop van tijd komt, het joystickje wat gaar wordt en het camera-knopje verneukt raakt dat autofocus niet meer werkt. Maar verder, heb ik em 3 jaar nu denk ik, kan er nog steeds bellen en geSMS't mee worden.... Batterij houdt het nog een week uit en geen vastlopers van de telefoon gehad.

Andere kant is het wel naar als je hoort van sommigen dat de "moderne" telefoontjes het niet eens een jaar uithouden...

En is TS een Emo?
Emo? Waarom dat? Omdat ik anders de Motorola Razor moet aanschaffen?

http://fotoboek.fok.nl/BubblegumBarbie Zie ik er emo uit? En hoeveel emo's zijn dol op zuurkoolstampot, houden van karaoke en twister, is hun lievelings kleur roze en vinden Britney Spears tof?

En SuperRogier, het is zij. Niet hij.
madjacksssmaandag 24 september 2007 @ 19:21
Mijn n73 viel op een gegeven moment ook de hele tijd uit. Na 3 weken echter ineens niet meer, en tot nu toe is hij niet meer uitgevallen. Vriend van mij hetzelfde probleem, maar ook na een maandje nooit meer last van gehad.
BubblegumBarbiemaandag 24 september 2007 @ 19:37
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:21 schreef madjacksss het volgende:
Mijn n73 viel op een gegeven moment ook de hele tijd uit. Na 3 weken echter ineens niet meer, en tot nu toe is hij niet meer uitgevallen. Vriend van mij hetzelfde probleem, maar ook na een maandje nooit meer last van gehad.
Ik heb hem al 3 maanden en al die tijd doet hij het al. Dus ik denk niet dat wonderbaarlijke genezing van toepassing gaat zijn op mijn telefoon.
Schlumbergermaandag 24 september 2007 @ 23:43
Mijn N73 valt ook wel eens uit. Het aparte is dan wel dat je een heel cool matrix-achtig pixelfeestje ziet voordat het afgelopen is. Daarna reboot ie uit zichzelf...

En inderdaad, het is een prachtig toestel, je kan er superveel dingen mee, maar de software... oeff.. wat een trage bende. Mijn vorige telefoon (een 6600) draaide ook op Symbian, en dat was ook vaak huilen met de pet op...
cucemodredinsdag 25 september 2007 @ 00:28
Ik heb me ook meerdere malen verbaasd hoe ze iets van 2 A4'jes aan code voor zo'n telefoontje kunnen verneuken. Echt, mijn gameboy valt nooit uit.
BubblegumBarbiedinsdag 25 september 2007 @ 08:35
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:43 schreef Schlumberger het volgende:
Mijn N73 valt ook wel eens uit. Het aparte is dan wel dat je een heel cool matrix-achtig pixelfeestje ziet voordat het afgelopen is. Daarna reboot ie uit zichzelf...

En inderdaad, het is een prachtig toestel, je kan er superveel dingen mee, maar de software... oeff.. wat een trage bende. Mijn vorige telefoon (een 6600) draaide ook op Symbian, en dat was ook vaak huilen met de pet op...
Geen pixelfeestje, geen reboot, gewoon dood, uit, einde oefening. Nou, vandaag is de big day. Nokia gaat zeggen wat ze gaan doen. En anders heeft de kennis van vriendlief een vergadering bij Telfort en word het aangekaart. In ieder geval word eraan gewerkt en dat maakt het leed al een beetje minder.
Qweadinsdag 25 september 2007 @ 13:44
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:35 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Geen pixelfeestje, geen reboot, gewoon dood, uit, einde oefening. Nou, vandaag is de big day. Nokia gaat zeggen wat ze gaan doen. En anders heeft de kennis van vriendlief een vergadering bij Telfort en word het aangekaart. In ieder geval word eraan gewerkt en dat maakt het leed al een beetje minder.
Sue me, maar ik zou een compensatie vragen
BubblegumBarbiewoensdag 26 september 2007 @ 09:28
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Sue me, maar ik zou een compensatie vragen
:S Nokia heeft niet terug gebeld, dus vriendlief heeft hen opgebeld. Hij word vandaag waarschijnlijk terug gebeld. Het begint wel erg irritant te worden.

Edit: Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de rechtswinkel voor vanavond. Hun weten veel beter wat mijn recht is en hoe ik het moet aanpakken. Euri zullen ze me geven! Of een nieuwe telefoon, ook goed.

[ Bericht 21% gewijzigd door BubblegumBarbie op 26-09-2007 09:41:47 ]
Qweawoensdag 26 september 2007 @ 09:29
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:28 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

:S Nokia heeft niet terug gebeld, dus vriendlief heeft hen opgebeld. Hij word vandaag waarschijnlijk terug gebeld. Het begint wel erg irritant te worden.
Reken er maar op dat je vandaag ook niet terug gebelt gaat worden
BubblegumBarbiewoensdag 26 september 2007 @ 09:42
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Reken er maar op dat je vandaag ook niet terug gebelt gaat worden
Zie edit.
Linkywoensdag 26 september 2007 @ 11:06
Nokia's zuigen in het algemeen
TryXwoensdag 26 september 2007 @ 12:17
Blowjob doet wonderen
VlaDjewoensdag 26 september 2007 @ 14:07
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:34 schreef Qwea het volgende:
Ga eens naar de phonehouse. Dat is een service punt. Die kijken of ze hem eerst zelf kunnen maken, zo nee sturen ze hem op en krijg je een nieuwe mee. " Garantie" althans, zo was het bij mij.
[..]



Briljant

Overigens zuigt telfort aars
Phonehouse idd

No way dat ik ergens anders mn telefoontje haal of breng
Rossoneriwoensdag 26 september 2007 @ 14:09
Nokia roeleerd man, nooit problemen mee gehad.
Cypress_Hillwoensdag 26 september 2007 @ 14:13
Heb zelf ook een N73 en een telfort abbo (wel een goedkopere ). Heb hem nu iets meer dan een maand. Geen problemen mee gehad.
Schlumbergerwoensdag 26 september 2007 @ 16:33
Hoe is eigenlijk de dekking van Telfort? Ik dacht altijd dat het door die lage prijzen niet veel soeps kon zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schlumberger op 27-09-2007 08:48:06 (typo) ]
Chinlesswoensdag 26 september 2007 @ 22:34
Ik heb ook nooit problemen met Nokia, zelf een 6610 scherm laten repareren buiten garantie, voor niets. maar ja de klantenservice zuigt idd
BubblegumBarbiedonderdag 27 september 2007 @ 08:25
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:33 schreef Schlumberger het volgende:
Hoe is eigen de dekking van Telfort? Ik dacht altijd dat het door die lage prijzen niet veel soeps kon zijn.
Telfort is overgenomen door KPN en zit dus op hun netwerk. Goed te doen dus.

Maar aldus de rechtswinkel sta ik volledig in mijn recht ze voor de kantonrechter te slepen. Dus vandaaag maar eens bellen met mijn rechtsbijstandverzekering.