abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 december 2003 @ 17:05:26 #176
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_15278497
Ik slikte zelf 3x 20 mg per dag, het enige wat ik van huidproblemen merkte waren de lippen (labello had een goede klant aan me) en m'n handen. Die jeukten verschrikkelijk. En daar heeft de huidarts ook een zalfje voor voorgeschreven wat uitstekend hielp.
pi_15278524
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:53 schreef MaStar het volgende:
Helaas dat niemand echt duidelijk kan zijn over alchol. De 1 zegt dat je nix mag, de ander dat je een glaasje mag. Weer een andere gebruiker dronk elk weekend 8 glazen bier. En weer iemand zeg dat het nix uit maakt....

Tja..en het staat ook niet in bijsluiter...

Pfff...
Ik quote uit de bijsluiter:

Wees extra voorzichtig met Roaccutane (...) wanneer u regelmatig alcohol drinkt omdat de combinatie alcohol en Roaccutane de kans op bijwerkingen vergroot.

U moet bedenken dat veel alcoholgebruik tijdens de behandeling met Roaccutane niet goed is voor de vetstofwisseling.

Verder zei mijn dermatoloog dat je best mag drinken maar niet te veel.

Maar als je niemand gelooft en zo graag duidelijkheid wil vraag je het de volgende keer gezellig zélf aan de arts.

Plaats hier uw quasi-diepe quote, bij voorkeur in een vreemde taal.
pi_15286467
heb t spul ook gebruikt
had alleen last v droge lippen en wat irritanter was droge ogen ( ik draag lenzen)
dit middel was t enige dat bij mij echt hielp
pi_15327040
Voor de mensen die al Roaccutane hebben gebruikt:
Hoelang duurde die kuur bij jullie? En na hoe lang was je van je acne af?
pi_15327427
Ik heb nu 7 complete weken 2x20 mg geslikt en sinds deze week is het echt verbeterd, mensen die zeggen ook dat het echt verbeterd is bij mij. Ik ben er nog niet helemaal van af, maar dat zal (hoop ik) niet lang meer duren.
pi_15332096
Ik ben 5 weken bezig. Het werd eerst erger, maar nu niet meer volgens mij. Dan moet het toch vanaf nu beginnen te werken. Volgende week naar de derma, gelijk maar om een hogere dosis vragen.
  donderdag 11 december 2003 @ 15:59:29 #182
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_15332212
ik gebruik het nu 24 weken, dus ongeveer 6 maanden.
Ik kan zeker zeggen dat het aanzienlijk is verbeterd, ik had het vooral enstig op m'n voorhoofd
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_15425252
nog een gebruiker hier

Ik vraag me af of je eigenlijk wel nivea of consoorten tegen de uitdroging op je gezicht mag smeren, want dat maakt je huid toch weer vet ?

-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_15448095
Nivea en alles mag je gewoon gebruiken.
Ik kom net terug van de derma. Hij houdt de dosis bij 40mg (ik weeg zo'n 70kg) terwijl er nog geen verbetering is na bijna 6 weken. Volgens hem is dit normaal en moet het nu binnen zo'n 2 maanden ongeveer weg zijn. Anders gaat hij dan pas de dosis verhogen.
pi_15743679
Dinsdag krijg ik de uitslag van me'n bloed test, ik zal dan ook wel Roaccutane kunnen slikken.. Dan hou ik jullie op de hoogte!

Je mag alle vochtinbrengers gebruiken, als er maar geen vet in zit.

pi_15956752
Ik heb matige acne op mn gezicht en rug/borst. Heb zynert en antibiotica gekregen. Het helpt wel,maar niet echt super. Mijn dokter zei dat als dit niet zou werken ze me naar een dermatoloog zou sturen voor andere middelen, zoals roaccutane. Ik vroeg me dus af of dermatologen in t algemeen ook roaccutane geven aan mensen met matige acne en niet alleen voor de ernstige gevallen.
pi_15958030
quote:
Op zondag 4 januari 2004 16:41 schreef az het volgende:
Ik heb matige acne op mn gezicht en rug/borst. Heb zynert en antibiotica gekregen. Het helpt wel,maar niet echt super. Mijn dokter zei dat als dit niet zou werken ze me naar een dermatoloog zou sturen voor andere middelen, zoals roaccutane. Ik vroeg me dus af of dermatologen in t algemeen ook roaccutane geven aan mensen met matige acne en niet alleen voor de ernstige gevallen.
Ik heb het niet ernstig, het is alleen hardnekkig bij mij. Dus ze schrijven het ook wel voor bij mensen met matige acne.
pi_15960871
quote:
Op zondag 4 januari 2004 16:41 schreef az het volgende:
Krijg je wel, ik krijg het zelfs nog..
pi_15981202
Hallow iedereen!
Ik gebruik sinds ongeveer 4 weken roaccutane. Het *schijnt* vet goed te helpen..maar kep er nu alleen nog maar ellende van. Ik had op mn gezicht eigelijk niet zoveel last van acne, vooral op mn rug. Ik heb al vanalles geprobeert.. maar nix heeft bij mij geholpen of het kwam op een gegeven moment weer terug. Duhz.. nu heb ik roaccutane maar de bijwerkingen zijn bij mij volgens mij extreem erg!!.. het lijkt wel alsof mn huid helemaal dood is ofzow.. tis zoow verschrikkelijk uitgedroogd en hard! ik smeer me helemaal dood met vettige zalfjes enz.. maja.. het allerergste vind ik nog... dat nu ik deze medicijnen gebruik ik ineens heeeeeeeeeeeel veel puistjes op mn gezicht heb.. tis echt niet normaaal meer... ik heb me vandaag ziekgemeld, want ik kan zo echt niet naar school!.. ik schaam me helemaal dood.. de dermatoloog had wel gezegd dat het iets kon verergeren.. maar dit is wel heeuwhl! extreem... zijn er nog meer mensen die ook deze bijwerking hebben? of hadden? ik zou namelijk heeel graag willen weten hoelang dit duurt..... Ik hoop dat er iemand reageert!!!
iedereen met deze medicijnen.. heel veel sterkte
xxx jes lori
-
  maandag 5 januari 2004 @ 14:04:30 #190
45558 Se7eN20
He Reigns!
pi_15981383
Meestal duurt de verergering ongveer 2 a 3 weken en daarna trekt het weer weg...

Ik heb nu een verstoorde darmflora door die kutmedicijnen is ook echt niet leuk meer ben nu al 3 weken gestopt maar heb er nog steeds last van echt heel fucking irritant..

Grtz

Vincent

Vaya con Dios!
pi_15981752
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:04 schreef Se7eN20 het volgende:
Meestal duurt de verergering ongveer 2 a 3 weken en daarna trekt het weer weg...

Ik heb nu een verstoorde darmflora door die kutmedicijnen is ook echt niet leuk meer ben nu al 3 weken gestopt maar heb er nog steeds last van echt heel fucking irritant..

Grtz

Vincent

Oohw ... wat superkut!.. maar is het niet zo dat het eerst uit je bloed moet voordat zulke dingen beter worden?..
Ben je trouwens wel van de acne af??
-
pi_15981834
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:59 schreef janssen15 het volgende:
ik gebruik het nu 24 weken, dus ongeveer 6 maanden.
Ik kan zeker zeggen dat het aanzienlijk is verbeterd, ik had het vooral enstig op m'n voorhoofd
Had jij als bijwerking ook dat het eerst heeel erg werd?.. en zo ja.. hoe lang heeft dat dan geduurt?.. want ik ben nu 4 weken bezig, en kdurf zowat de straat niet op.. i kzit ONDER de puisten en bulten terwijl ik die eerder nooit op mn gezicht had....
-
  maandag 5 januari 2004 @ 14:20:56 #193
45558 Se7eN20
He Reigns!
pi_15981848
Ben er nog niet vanaf maar het is echt stukken minder geworden... heel af en toe nog 1 tje ofzo maar nu is het meer de kleine rode vlekjes en dergelijke die nog weg moeten trekken... Het helpt dus wel maar ik wist dat ik al dee bijwerkingen zou krijgen zou ik er nooit aan zijn begonnen..

Het is iig vrij lastig aan 1 kant ben ik wel blij maar aan de andere kant ook weer niet (ligt eraan hoe lang dat darmprobleem nog gaat duren )

Grtz

Vincent

Vaya con Dios!
  maandag 5 januari 2004 @ 14:22:18 #194
45558 Se7eN20
He Reigns!
pi_15981882
Maar als het goed is verdwijnt die verergering snel weer... daarna wordt het alleen maar beter (qua huid dan.... bijwerkingen worden meestal erger )
Vaya con Dios!
pi_15981956
hmmm .. echt klote!
-
  maandag 5 januari 2004 @ 14:58:11 #196
45558 Se7eN20
He Reigns!
pi_15982797
dat sowieso maar he eindresultaat is dan wel weer beter

Hoe oud ben je eigenlijk?

Grtz

Vincent

Vaya con Dios!
  maandag 5 januari 2004 @ 16:02:52 #197
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15984221
Bijwerkingen trekken idd redelijk snel weer weg. Althans, het verergeren van de acné! Dat is gelukkig meestal maar tijdelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door Koen op 05-01-2004 16:30]

Het kan in Almere!
pi_15986222
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:58 schreef Se7eN20 het volgende:
dat sowieso maar he eindresultaat is dan wel weer beter

Hoe oud ben je eigenlijk?

Grtz

Vincent

Kben 14, en jij??
-
  maandag 5 januari 2004 @ 18:16:18 #199
45558 Se7eN20
He Reigns!
pi_15986905
Ik al 21

Moek zeggen dat je wel vrij jong bent om met accutane te beginnen maar ik kan me wel voorstellen denk ik waarom je er mee bent begonnen.

Hoeveel MG slik je en weet je al voor hoe lang?

Grtz

Vincent

Vaya con Dios!
pi_15988061
uhm.. jah ben msschien wel jong, maar ik lijk veel ouder. en ben ook al uitgegroeit enzow.. duhz ik denk dat het daarom toch wel mag :p
ik slik 2 pilletjes van 20 mg.. Ik moet t een half jaar slikken, ben nu dus 4 weken bezig.. en khoop dat mn irritatie op mn gezicht snel weggaat! dit is echt niet leuk meer... snik... maja. hopelijk knapt t snel op.
Hoe lang was jouw kuur?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')